Popularne na rynku

Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 150KM EA288

149177
Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 150KM EA288

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V CR o mocy 150KM to najpopularniejsza odmiana z rodziny silników EA288, która weszły do produkcji w 2012 roku i miała zastosowanie w samochodach Audi, Seat, Skoda i VW. Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.


Jednostka przeszła szereg modernizacji i zastosowano w niej bardziej zaawansowany osprzęt. Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF. Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy spalin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono system oczyszczania spalin SRC, co pozwoliło spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata udoskonalona i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych.


Nie oznacza to, że silnik stał się kompletnie bezawaryjny. Problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedniego rodzaju olej niskopopiołowy, pamiętać o jego terminowej wymianie i unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna jdenostka
  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie filtra cząstek stałych
  • wtryski piezoelektryczne nienaprawialne
  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DBGA, DFSB, DFGA, DFFA, CRBC, CJCD, CKFC, CRMB, DEUA, CZHA, CUVC, CYKA, CUUB, DELA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5 / Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8-4.3 L L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersji.

Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (8.8)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 0

Najbardziej awaryjna część

13%
45%
29%
4%
3%
5%
Suma głosów: 223

Opinie użytkowników

06.03.2024 VW Golf Alltrack
(9.7)
Opinia: Jeżdżę na dłuższych trasach, więc ten silnik sprawdza się idealnie. Jestem z niego bardzo zadowolony. Trwałość i dynamika na bardzo dobrym poziomie. Jedynie koszty serwisu mogłyby być niższe. Warto wspomnieć o pasku zębatym napędzającym pompę oleju (pracuje w kąpieli olejowej), który powinno się zmieniać co
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - dobra dynamika - przyzwoite zużycie paliwa - dobra trwałość
Wady: - drogi serwis
  • Silnik: 150 KM (CRLB)
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
17.06.2023 Octavia III
(9.0)
Opinia: Jestem bardzo zadowolony. Mialem go w czterech skodach. Jedna jezdze do dzis. Wersja silnika CRMB. Rozrzad zmienialem przy 205 tysiacach bo mi sie zapomnialo. Olej co okolo 15k, paliwo tylko orlen/bp. Ogolnie, sam zmieniam filtry i olej i tak zauwazylem, ze olej mozna zmieniac nawet
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - bezawaryjny - dynamiczny - niskie spalanie - podatny na modyfikacje dodajace nm i km
Wady: - jak ktos sie nie przyzwyczai to KAZDY dziwnie chrumka na zimnym. ;) - mala miska olejowa i maly filtr oleju (Zrobilbym miche 10ltr a filtr z 4x wiekszy). Filtr od oleju jest wielkosci filtra z motocykla…
  • Silnik: 150KM CRMB / Škoda
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
23.05.2023 Passat variant, trendline
(10.0)
Opinia: Samochód jak na razie bezawaryjny. Poza materiałami eksploatacyjnymi nic nie było wymieniane. Jeżdżę od XI 2020 r
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie,wysoka kultura pracy
Wady: Nie stwierdzam
  • Silnik: 150KM, 2.0 TDI. CRLB
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 86800
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
26.02.2023 Cadddy maxi 2,0 150 dsg
(7.7)
Opinia: Caddy 2,0 150 koni. 60 tys przebiegu. DSG automat. Auto tylko do długich tras. DPF i adblue. Automat opóźnia start i przyśpieszenie auta. Zmieniam olej co 10-13 tys od nowości a pierwszy olej zaraz po dotarciu po 3 tys. Warto mieć drugie auto w benzynie w koło
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Po prostu jeździ...
Wady: DPF adblue katalizator... Używaj tylko na dłuższe trasy szczególnie zimą.
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
15.11.2020 Passat B8 Variant
(10.0)
Opinia: Passat B8 variant, 4 lata użytkowania i 120000 km i jak na razie nie musiałem robić nic przy silniku poza serwisem co 15k. Tego właśnie oczekiwałem kupując nowy samochód i się nie rozczarowałem. Spalanie: Miasto 6,3(lato) 6,7(zima); trasa 5,0(autostrada) 4,3(drogi krajowe); według mnie to
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Koszty esploatacyjne na przyzwoitym poziomie Brak awarii (jak na razie) Komfortowe podróżowanie i cisza poniżej 2000 obrotów i do 130kmh. Wygodne i obszerne wnętrze wykończone na bardzo przyzwoitym poziomie.
Wady: Agrokultura silnika powyżej magicznych 2200 obrotów Hałas wiatru i opon powyżej 160kmh Pojawiające się skrzypienie uszczelek w drzwiach przy wjeżdżaniu/zjeżdżaniu z krawężników Telepanie podczas pracy systemy start stop.
  • Silnik: CRLB
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam

Samochody z tym silnikiem