Popularne na rynku

Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 140KM-143KM EA189

168466
Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 140KM-143KM EA189

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V z rodziny EA189 o mocy 140 lub 143KM wszedł do produkcji w 2007 roku i występował w szeregu modeli Audi, Seata, Skody i VW. Jednostka przeszła szereg modernizacji w porównaniu z odmianą EA188, które miały wyeliminować wysoką awaryjność silnika 2.0 TDI z pierwszych lat produkcji. Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail, który zastąpił wysłużone pompowtryskiwacze. Poza wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego, który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach. Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot, przez co poprawiono kulturę pracy jednostki.


Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi – ich wadą jest brak możliwości regeneracji. Nie oznacza to, że silnik stał się zupełnie bezawaryjny, problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. Jednostki po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych.


W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju nisko-popiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie. Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólnodostępne.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie filtra cząstek stałych
  • wtryski pizoleketryczne nienaprawialne
  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CFHD, CMEA, CAGA, CFFB, CFHC, CBAB, CBDB, CJCA, CKUC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8-4.3 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersji

Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 3.8l-4.3l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 29) (7.8)
Trwałość 7.6/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 21 8

Najbardziej awaryjna część

20%
24%
26%
7%
14%
9%
Suma głosów: 192

Opinie użytkowników

27.03.2023 Skoda Superb
(9.7)
Opinia: Skoda Superb z 2011 roku 270 tys. Przejechane i...... Polecam. Wymieniam olej co 15 tys . LL. Po zakupie dopadł mnie problem z EGR ale moja wina zatankowałem na małej stacji nie wiem co. Kilku znajomych w innych autach po tym samym paliwie też odwiedzili
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie Kultura pracy Dynamiczny , wkręca się na obroty od niskiego momentu
Wady: Brak informacji o wypalaniu DPF.
  • Silnik: 140 km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
13.03.2023 Audi a4 b8
(10.0)
Opinia: Polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynanmika silnika . Wygląd zewnętrzny i wewnątrz
  • Silnik: CAGA
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 212000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
27.01.2023 Audi A3 8p
(10.0)
Opinia: Jeżdżę Audi A3 2.0 tdi 140km z 2010 roku i ten silnik po prostu nigdy się nie psuje, już prawie 300k km przejechane a silnik prawie jak nowy, chipa zrobiłem i nadal sprawny jest a dostaje ostro
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mało pali Nigdy się nie psuje
Wady: Dpf Egr
  • Silnik: 190km/ CFFB
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 283583
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
14.04.2022 VW Passat B6
(10.0)
Opinia: Jeżdżę Passatem B6 z 2010 roku, w tej chwili ma przejechane 440 000 km. Nie kopci, nie bierze grama oleju między wymianami. Olej Castrol Edge 5w30 LL wymieniany co 15 tys. km. Przy 270 tys. zregenerowana turbosprężarka, filtr DPF jeszcze na 37 tys. km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny, oszczędny, dobra kultura pracy.
Wady: Nie dostrzegam
  • Silnik: 140 CBAB
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 440000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
06.01.2022 Audi A3 8P
(10.0)
Opinia: Polecam bardzo mocno dla osób, które chcą mieć radość z jazdy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - Przyjemne przyspieszenie - dobra kultura pracy silnika - niskie spalanie
  • Silnik: 140/CBAB
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 233000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam

Samochody z tym silnikiem