Volkswagen

Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)

123394
Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189)

Silniki Volkswagen 2.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik 2.0 TDI o mocy 170KM wszedł do produkcji w 2007 roku. Jednostka przeszła szereg modernizacji które miała wyeliminować duża awaryjność tej odmiany silnika z pierwszych lat produkcji. Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail który zastąpił wysłużone pompo-wtryskiwacze.. Po za wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach. Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot przez co poprawiono kulturę pracy jednostki..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi minusem jest brak możliwości ich  regeneracji.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny, problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbospężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie. Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólno dostępne.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie filtra cząstek stałych
  • wtryski pizoleketryczne nienaprawialne
  • koszty serwisu
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CFGB, CBBB, CAHA, CEGA, CFJA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4-4.7 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersji.

 Wtrysk Common Rail od 2007r
 Wtryski- Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!
 cena nowego -koszt 1100zł-1600zł
 Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!
 Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (9.4)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 1

Najbardziej awaryjna część

45%
21%
2%
4%
5%
23%
Suma głosów: 56

Opinie użytkowników

09.01.2022 Leon 1P
(9.3)
Opinia: kupiłem Leona 1P z tym silnikiem (kod silnika: CEGA) Porobiony na 240km/500nm Turbo hybryda, downpipe, egr/dpf off, większy ic no silniczek marzenie, bardzo dobra kultura pracy, elastyczność, spalanie jak na taką moc przy powrocie z pracy osiągam 5.5l/100 na spokojnie, w jeździe miejskiej 6-8l/100 zależy od zakorkowania jak narazie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: spalanie kultura pracy podatność na modyfikacje elastyczność
  • Silnik: 170km CEGA
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 195 000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
10.11.2020 Audi A6 2010
(9.7)
Opinia: Bezproblemowy, tylko paliwo i wymiana oleju LL co 2 lata, najmniejszej usterki
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 170 km
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 128000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam
05.04.2020 Passat B6 HIGHLINE
(10.0)
Opinia: Rewelacyjny silnik !!! To już mój piąty diesel... różne marki.... Spalanie nawet poniżej 5l/100km, a max 7,5l/100km. Bardzo dobra dynamika, szczególnie przy skrzyni DSG. Żadnych awarii silnika, fabryczny DPF nigdy nie regenerowany ani nie dopalany serwisowo, Zawieszenie bez problemowe, cały czas fabryczne amortyzatory !!!!
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie, dynamika, obszerne i wygodne wnętrze...
Wady: brak... może cena przy zakupie nowego....
  • Silnik: CBBB
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 340000
Polecam
06.02.2020 Audi Q5
(10.0)
Opinia: silnik 2.0 TDI CAHA 170 km - ile ludzi tyle opinii , dla mnie silnik dynamiczny, oszczedny, zrobilem nim 80 tysiecy km bez zadnych awarii. Polecam.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny oszczędny elastyczny trwały
Wady: kultura pracy
  • Silnik: 2.0 TDI CAHA
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
19.08.2019 AUDI A3 8P
(10.0)
Opinia: do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez usterkowy. Przy 320000tys padła jedna sonda lambda. Tyle jeśli chodzi o awaryjność
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: CBBB
  • Rocznik / Przebieg: 2009/330000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam