Volkswagen

Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 136KM EA189

31219
Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 136KM EA189

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V z rodziny EA189 o mocy 136KM wszedł do produkcji w 2007 roku. Jest to odpowiednik jednostki 140-konnej z przeznaczeniem na rynek belgijski. Jednostka przeszła szereg modernizacji w porównaniu z odmianą EA188, które miały wyeliminować wysoką awaryjność silnika 2.0 TDI z pierwszych lat produkcji. Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail, który zastąpił wysłużone pompowtryskiwacze. Poza wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego, który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach.


Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot, przez co poprawiono kulturę pracy jednostki. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi – ich wadą jest brak możliwości regeneracji. Nie oznacza to, że silnik stał się zupełnie bezawaryjny, problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. Jednostki po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych.


W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju nisko-popiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie. Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólnodostępne.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie filtra cząstek stałych
  • wtryski piezoleketryczne nienaprawialne
  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CAGB, CJCB, CSUB, CKTC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 5 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8-4.3 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersj

Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 3.8l-4.3l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (6.3)
Trwałość 5.4/10
Utrzymanie 7.2/10
Dynamika 6.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
7%
7%
27%
27%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

02.06.2024 A4 B8
(9.3)
Opinia: Polecam autko ekonomiczne silnik malo awaryjny po za olejem fltrami klocki tarcze z grubszych rzeczy co wymienilem to dwumas
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Niskie spalanie 5.0 trasa 7.0 miasto
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 402000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
02.03.2024 Audi A4 B8
(7.3)
Opinia: Auto kupione z przebiegiem 27k, aktualnie 376k. Pierwsze 2 lata przebiegi głównie autostradowe potem normalne użytkowanie w mieście. Żadnych poważniejszych awarii, jedynie wymiana części i podzespołów eksploatacyjnych (tarcze, klocki, filtry itp). Wymiana oleju co 10k. Przy przebiegu 376k wciąż ma oryginalną turbosprężarkę i DPF, oba
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dobra dynamika ,niskie spalanie, niskie koszty obsługi, akceptowalne ceny części zamiennych.
Wady: Problemy z zaworem EGR, wymieniony wraz z chłodniczką spalin przy 109k, 167k, 250k i ostatni raz przy 315k. Moim zdaniem najsłabsze ogniwo tego motoru.
  • Silnik: 136 CJCB
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 376000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
02.02.2024 Audi a4 b8 2.0 tdi
(8.0)
Opinia: Jestem 2 właścicielem a pierwszym w Polsce od 5 lat zrobiłem 130 tys km i zero awari wymieniłem eksploatacyjne rzeczy takie jak rozrząd klocki tarcze No i dwumas nie dawno bo auto ma już swój przebieg 330tys ogólnie polecił bym każdemu audi a4 b8 2.0
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bezawaryjność Dobre osiągi
Wady: Duże spalanie Niska kultura pracy silnika Głośna praca silnika
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 330000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
19.06.2020 A4 bo
(0.0)
Opinia: Jestem 3 właścicielem auta z tym silnikiem kupione przy 224 tyś przebiegu. Przejechane obecnie około 45 tyś km i zero problemów wszystko działa sprawnie bez kłócenia DPF wypala co około 1000 km więc często nie wiem kiedy. Trasa 5.5 l miasto 7.5 mniej jak nie
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Spalanie niskie i dynamika
Wady: Trza dołożyć do lepszych osiągów chipa na 177 koni
  • Silnik:
Polecam
17.05.2020 Anonim
(1.3)
Opinia: tak jak u kolegów przy 170tys padła turbina.....
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: 136km
  • Rocznik / Przebieg: 2009
Odradzam