Popularne na rynku

Silnik VW 2.0 TDI 16V PD 140KM EA188

192022
Silnik VW 2.0 TDI 16V PD 140KM EA188

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V PD z rodziny EA188 o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach Audi, Seat, Skoda, VW w latach 2004 – 2010. Znajdziemy go także pod maską modeli Chryslera, Dodge’a oraz Jeep’a. Silnik 2.0 TDI miał zastąpić 1.9 TDI, który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin. W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze (rodzina EA188), dopiero po roku 2007 zostały zastąpione układem Common Rail. Silnik z oznaczeniem BKD, BKP, BLB, BRE to odmiana 16-zaworowa, w której przeważnie nie występował problematyczny filtr cząstek stałych.


Na początku silnik cieszył się dużą popularnością podobnie zresztą jak jego poprzednik, niestety nie był już tak bezawaryjny. Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tys. przejechanych kilometrów. Dotyczą one głównie awarii turbosprężarki, koła dwumasowego, rozrządu oraz pęknięć głowicy. Pęknięcia dotyczą wersji 16-zaworowej  dochodzi do niej na 1. cylindrze lub na 2 i 3 jednocześnie. Problematyczna jest również pompa oleju a dokładnie jej napęd realizowany jest przez łańcuch który często się rozciąga.


Dlatego kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. Po 2006 roku koncern VW  wyeliminował wiele mankamentów przez co silnik 2.0 TDI stał się mniej awaryjny i uciążliwy dla potencjalnych użytkowników. Trzeba jednak pamiętać, że pojazdy sprzed 2007 roku mogą przysporzyć wiele problemów oraz kosztownych napraw. Jednak użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę, gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • dobra dynamika
  • przyzwoite spalanie

Wady

  • pękaniem lub -obsiadaniem- głowicy
  • awarie zaworów recyrkulacji spalin
  • awarie turbosprężarki
  • awarie koła dwumasowgo
  • awarie poompowtryskiwaczy
  • awarie pompy oleju

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BKD, BKP, BLB, BRE
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch/Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

Poważne awarie:
16V wersja -pęknięcia głowicy

Olej
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 36) (7.0)
Trwałość 7.2/10
Utrzymanie 6.4/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 24 12

Najbardziej awaryjna część

19%
31%
19%
10%
8%
12%
Suma głosów: 195

Opinie użytkowników

15.07.2021 Audi A3 8P/2008 rok
(9.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik. Kupiony jako 4 latek z 42k przebiegu, teraz 110k. Nic poza eksploatacyjnymi rzeczami nie wymieniałem. Od kilku miesięcy dłużej kręci na pół ciepłym silniku(60-80 stopni temperatura cieczy), prawdopodobnie dawki paliwa do poprawy albo jakiś czujnik temperatury. Na ciepłym i zimnym odpala od
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 140km BKD
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
22.11.2020 Passat b6
(4.3)
Opinia: Najgorszy silnik jaki kiedykolwiek mialem w samochodzie. Samochód w jakim posiadałem ten silnik to vw passat b6 z 2006 r. Wymienię kilka usterek które mnie tam spotkały: -131 tys km rozrząd niby eksploatacyjna rzecz, lecz teraz mam volvo s40 i 189 tys ani razu rozrząd nie
  • 2.0/10
  • 3.0/10
  • 8.0/10
Zalety: -Dynamika po programie na 172 KM/396NM -Brak drobnych usterek silnika
Wady: -Wysoka awaryjność silnika
  • Silnik: 172 EA188
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 131 tys km
Odradzam
21.10.2019 VW Jetta
(8.7)
Opinia: VW Jetta 2.0 TDI BKD gorąco mogę polecić ten silnik zrobiłem nim ponad 90 tys i nic obecnie ma 280 tys km i bez zastanowienia kupił bym ponownie.
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: BKD
  • Rocznik / Przebieg: 2006/280000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
15.01.2018 Andrzej
(0.0)
Opinia: Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (300zł) po za tym olej, filtry i wio. Auto bardzo dynamiczne,oszczędne. Gorąco polecam!!
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: VW Golf V/140 km
  • Rocznik / Przebieg: 2006/230000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
09.12.2017 Hubert
(8.7)
Opinia: Jetta 5 2,0 TDI BKD z pompowtryskami bez słynnego wałka napędu pompy oleju. Do 240 tys km bez żadnych awarii. Użytkowana od 77 tys km i zakupiona z tymże pewnym na 100 % przebiegiem. Przy przebiegu 240 tys km dopiero pierwsze awarie. Czujnik położenia wału
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 2,0 TDI BKD 140 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008/240000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam