Popularne na rynku

Silnik 2.0 TDI 8/16V PD EA188

181446
Silnik 2.0 TDI 8/16V PD EA188

Silniki Volkswagen 2.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silniki 2.0 TDI występował w kilku odmianach  mocy 136KM/140KM/163KM oraz 170KM a debiut przypadł na rok 2003 w modelu VW Touran. W późniejszym czasie miał szerokie zastosowanie w modelach Audi Grupy VW Seat, Skoda jak również samochodach Mitsubishi, Jeep, Dodge.Silnik 2.0 TDI miał zastąpić wyeksploatowany silnik 1.9 TDI który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin . W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze dopiero po roku 2007 został zastąpiony układem Common Rail. Jednostka występowała w dwóch wersjach głowic 8 lub 16 zaworowych ustawiana wzdłużnie lub poprzecznie. Liczba wersji oraz odmian jest bardzo duża spowodowane to było ciągłą modyfikacją silnika. Na początku cieszył  się on dużą popularnością podobnie zresztą jak jego poprzednik, niestety nie był już tak bezawaryjny. Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tyś. przejechanych kilometrów. Dotyczą one głównie awarii turbosprężarki,koła dwumasowego,rozrządu oraz pęknięć lub obsiadania głowicy. Pęknięcia dotyczą wersji 16-zaworowej  dochodzi do niej na 1. cylindrze lub na 2 i 3 jednocześnie. Obsiadanie dotyczy wersji 8-zaworowej związane jest z przeciekaniem płynu chłodzącego. Problematyczna jest również pompa oleju a dokładnie jej napęd realizowany jest przez łańcuch który często się rozciąga.. Dlatego kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi. Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych, niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do jego kosztownej wymiany. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. Po 2006 r  koncern VW  wyeliminował wiele mankamentów przez co silnik 2.0TDI stał się mniej awaryjny i uciążliwy dla potencjalnych użytkowników. W 2007 roku do produkcji weszły silniki wyposażone w układ wtryskowy Common Rail co było już standardem w nowoczesnych dieslach. Przede wszystkim normy spalin zostały wyśrubowane i starsze rozwiązani jak w przypadku pompowtryskiwaczy ich nie spełniały. Kultura pracy jednostki poprawiła się zdecydowanie ale trzeba pamiętać że układ wtryskowy już nie był tak trwały jak w modelach z poprzednich lat. Dodatkowo aby spełnić najpierw normy spalin Euro 4 od 2007 roku do 2010 silnik występował z filtrem cząstek stałych( nie wszystkie modele posiadały). Po 2010 roku normy spalin Euro5/ DPF był montowany seryjnie i to on przysparzał najwięcej problemów użytkownikom. Również osprzęt jest mniej trwalszy i droższy w ewentualnych naprawach.. Problemy z którymi borykały się jednostki z pierwszych lat produkcji w większości zostały wyeliminowane. Natomiast   trzeba pamiętać że pojazdy z przed 2007 roku mogą przysporzyć wiele problemów oraz kosztownych napraw. Jednak użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę , gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku

mutex/ocfipreoqyfb/mutex

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8 lub 16

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • dobra dynamika
  • przyzwoite spalanie

Wady

  • pękaniem lub -obsiadaniem- głowicy
  • awarie zaworów recyrkulacji spalin
  • awarie turbosprężarki
  • awarie koła dwumasowgo
  • awarie poompowtryskiwaczy
  • awarie pompy oleju

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak w wersjach po 2007r zwłaszcza wersje z zagranicy
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch/Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

Układ Wtryskowy
Pompowtryskiwacze  od 2003-2007 roku
W razie awarii możliwość regeneracji !
regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł
Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe
Wtrysk Common Rail od 2007r
Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!
cena nowego -koszt 1100zł-1600zł

Poważne Awarie !!!
8V wersja -obsiadanie głowicy 
16V wersja -pęknięcia głowicy

 Olej
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
_____________________________________________________________
 Odmiany oraz kody silnika 2.0 TDI:
……………………………………………………………………………………….
 2.0 TDI PD 8V-zaworów
 2.0 TDI PD 136KM – kod silnika AZV, BMA /lata produkcji 2003-2008
 2.0 TDI  PD 140KM – kod silnika BKD, BKP, BRE/ lata produkcji 2003-2008
………………………………………………………………………………………………………………
 2.0 TDI PD 16V-zaworów
 2.0 TDI PD 136KM -kod silnika BGW, BHW/ lata produkcji 2003-2005
 2.0 TDI PD 140KM-kod silnika BMM, BRT/lata produkcji 2004-2010
……………………………………………………………………………………….
2.0 TDI CR 140KM -kod silnika CBAA, CBAB, CFFB/lata produkcji 2003-2005

mutex/ocfipreoqyfb/mutex

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 37) (6.8)
Trwałość 7.1/10
Utrzymanie 6.3/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 24 13

Najbardziej awaryjna część

17%
37%
7%
12%
10%
17%
Suma głosów: 136

Opinie użytkowników

15.07.2021 Audi A3 8P/2008 rok
(9.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik. Kupiony jako 4 latek z 42k przebiegu, teraz 110k. Nic poza eksploatacyjnymi rzeczami nie wymieniałem. Od kilku miesięcy dłużej kręci na pół ciepłym silniku(60-80 stopni temperatura cieczy), prawdopodobnie dawki paliwa do poprawy albo jakiś czujnik temperatury. Na ciepłym i zimnym odpala od
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 140km BKD
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
05.04.2021 B6
(1.3)
Opinia: Jak zawsze debile piszą opisy silników. Szukam ile ten silnik emituje cząstek szkodliwych i nic nie ma... Jest tylko norma eurofrajer. Nie wiesz ile emituje euofrajer? Zobacz w eurodebilu. BEZUŻYTECZNA STRONA.
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik:
Odradzam
22.11.2020 Passat b6
(4.3)
Opinia: Najgorszy silnik jaki kiedykolwiek mialem w samochodzie. Samochód w jakim posiadałem ten silnik to vw passat b6 z 2006 r. Wymienię kilka usterek które mnie tam spotkały: -131 tys km rozrząd niby eksploatacyjna rzecz, lecz teraz mam volvo s40 i 189 tys ani razu rozrząd nie
  • 2.0/10
  • 3.0/10
  • 8.0/10
Zalety: -Dynamika po programie na 172 KM/396NM -Brak drobnych usterek silnika
Wady: -Wysoka awaryjność silnika
  • Silnik: 172 EA188
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 131 tys km
Odradzam
21.10.2019 VW Jetta
(8.7)
Opinia: VW Jetta 2.0 TDI BKD gorąco mogę polecić ten silnik zrobiłem nim ponad 90 tys i nic obecnie ma 280 tys km i bez zastanowienia kupił bym ponownie.
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: BKD
  • Rocznik / Przebieg: 2006/280000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
15.01.2018 Andrzej
(0.0)
Opinia: Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (300zł) po za tym olej, filtry i wio. Auto bardzo dynamiczne,oszczędne. Gorąco polecam!!
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: VW Golf V/140 km
  • Rocznik / Przebieg: 2006/230000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam