Volkswagen

Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 163KM EA288

33097
Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 163KM EA288

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V o mocy 163KM to jednostka z rodziny EA288, która weszła do produkcji w 2012 roku i występuje wyłącznie w samochodach Audi. Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Jednostka przeszła szereg modernizacji i zastosowano w niej bardziej zaawansowany osprzęt. Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF.


Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy spalin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono system oczyszczania spalin SRC, co pozwoliło spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata udoskonalona i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych. Nie oznacza to, że silnik stał się kompletnie bezawaryjny. Problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką.


Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedniego rodzaju olej niskopopiołowy, pamiętać o jego terminowej wymianie i unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie filtra cząstek stałych
  • wtryski piezoleketryczne nienaprawialne
  • awarie zaworu EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CAHB, DETB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5 oraz Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4-4.7 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 5.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersji..

Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata.
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.2)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

10%
40%
13%
10%
13%
13%
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

07.01.2021 A4 b8
(8.7)
Opinia: Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiegokolwiek wkładu czy napraw.(oprócz podstawowych wymian itp)dy Dynamiczne dość autko spalanie w granicy 7-7.5 l w cyklu mieszanym z dość ciężka nogą.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny,
Wady: Drogie części zamienne, żarówki do lamp za krocie
  • Silnik: 2.0 CR 163km
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 153000
Polecam
21.02.2015 Marek
(9.7)
Opinia: Auto od nowości u mnie przebieg 128tys bez żadnych problemów,silnik bardzo dynamiczny i oszczędny,do tego świetna elastyczność ciągnie z niskich obrotów ,świetne przyspieszenie,brak awarii."
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Audi A4 B8 2.0 TDI 163KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012r 128tys
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię