Silnik Volkswagen 2.0 TDI SCR o odmianach mocy 115, 116 lub 122 KM z rodziny EA288evo wszedł do produkcji w 2018 roku i występuje w samochodach Audi, Seat, Skoda oraz VW. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna, spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6d.
Aby sprostać tym wymogom, w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie emisji CO2 nawet o 10 g/km! Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia, która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI. Jego zadaniem jest minimalizowanie emisji spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filtra cząstek stałych z systemem SCR. Zadaniem SCR (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenie emisji spalin NOx o 90%.
Oprócz aspektów ekologicznych, w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań mających wpływ na dynamikę i spalanie. Między innymi zmniejszono opory tarcia, masę jednostki oraz dopracowano układ doładowania, dzięki czemu turbosprężarka reaguje natychmiast po dodaniu gazu.
Silnik 2.0 TDI EA288evo to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo zaawansowanej technologii, co przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 8.0/10 |