Volkswagen

Silnik VW 2.0 TDI 16V PD 136KM EA188

18801
Silnik VW 2.0 TDI 16V PD 136KM EA188

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V PD z rodziny EA188 o mocy 136KM miał swój debiut w roku 2003 w modelu VW Touran i posiadał oznaczenie AZV. W późniejszym czasie był wdrażany pod maskę Seata Leon, Altea i Toledo a znajdziemy go także w Mitsubishi Grandis. Silnik 2.0 TDI miał zastąpić 1.9 TDI, który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin. W początkowej fazie produkcji (silniki EA188) były używane pompowtryskiwacze później zastąpione układem Common Rail.


Ta odmiana posiadała 16-zaworową głowicę. Na początku jednostka cieszyła się dużą popularnością, podobnie zresztą jak jej poprzednik, niestety nie była już tak bezawaryjna. Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tys. przejechanych kilometrów. Dotyczą one głównie awarii turbosprężarki, koła dwumasowego, rozrządu oraz pęknięć głowicy. Pęknięcia dotyczą wersji 16-zaworowej, dochodzi do niej na 1. cylindrze lub na 2 i 3 jednocześnie. Problematyczna jest również pompa oleju a dokładnie jej napęd realizowany jest przez łańcuch, który często się rozciąga.


Kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi. W tej odmianie nie występował problematyczny filtr cząstek stałych. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę, gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • dobra dynamika
  • niski poziom spalanie
  • dostępność części

Wady

  • pękanie głowicy
  • awarie zaworów recyrkulacji spalin
  • awarie turbosprężarki
  • awarie koła dwumasowgo
  • awarie pompowtryskiwaczy
  • awarie pompy oleju

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AZV, BMA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch/Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

33%
17%
25%
8%
8%
8%
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

20.12.2023 Vw Touran I generacja
(10.0)
Opinia: Bezawaryjnosc
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie Bezawaryjnosc
Wady: Brak
  • Silnik: 134
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 400000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
05.03.2020 touran
(10.0)
Opinia: ćicha praca
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: moc dynamika i ekonomia
Wady: brak
  • Silnik: azv
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 250 000
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam
31.10.2018 Tadeusz
(9.3)
Opinia: Mam ten silnik w Mitsubishi Grandis2005 rok 136 KM , 340000 tys km wymieniam olej co 10000-11000 kilometrow O PROBLEMOW
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 136 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005/340000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam