Volkswagen

Silnik 2.0 TDI 16V CR 190/204KM (EA288evo)

5905
Silnik 2.0 TDI 16V CR 190/204KM (EA288evo)

Silniki Volkswagen 2.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik 2.0 TDI o mocy 190/204KM z oznaczeniem EA288evo wszedł do produkcji w 2018 roku. Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6. Aby można było sprostać tym wymogom w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie CO2 nawet o 10g/km !!! Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI. Jej zadaniem było zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filter cząstek stałych z systemem SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%. Po za ekologią w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań które miały wpłynąć na dynamikę oraz spalanie. Między innym zmniejszono opory tarcia, masę jednostki oraz dopracowano układ doładowania przez co turbosprężarka reaguje natychmiast po dodaniu gazu. Silnik 2.0TDI to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo wysoce zaawansowanej technologi która przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty obsługi

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DFBA/DFHA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6 d
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4-4.7 L, typ oleju: 0W30 lub 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

17.08.2021 Q2
(10.0)
Opinia: jak narazie miodzio
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika dobrze sie zbiera
Wady: jak narazie brak czas pokaze co wyskoczy
  • Silnik: 190 DFHA
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 37000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam