Volkswagen

Silnik VW 2.0 TDI 16V SCR 200KM-204KM EA288evo

17747
Silnik VW 2.0 TDI 16V SCR 200KM-204KM EA288evo

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI SCR o odmianach mocy 200 lub 204 KM z rodziny EA288evo wszedł do produkcji w 2018 roku i występuje w samochodach Audi, Seat, Skoda VW. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna, spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6d.


Aby sprostać tym wymogom, w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie emisji CO2 nawet o 10 g/km! Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia, która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI. Jego zadaniem jest minimalizowanie emisji spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filtra cząstek stałych z systemem SCR. Zadaniem SCR (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenie emisji spalin NOx o 90%.


Oprócz aspektów ekologicznych, w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań mających wpływ na dynamikę i spalanie. Między innymi zmniejszono opory tarcia, masę jednostki oraz dopracowano układ doładowania, dzięki czemu turbosprężarka reaguje natychmiast po dodaniu gazu.

Silnik 2.0 TDI EA288evo to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo zaawansowanej technologii, co przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty obsługi

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DTUA/DFBA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6 d
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4-4.7 L, typ oleju: 0W30 lub 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.2)
Trwałość 7.7/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

21%
27%
29%
9%
7%
7%
Suma głosów: 56

Opinie użytkowników

14.07.2024 Octavia 4
(10.0)
Opinia: Posiadam samochód z tym silnikiem od nowości. Co prawda początkowo spalał dość dużo oleju. Po przebiegu 30 tysięcy kilometrów spalanie oleju bardzo się obniżyło, Mniej więcej kształtuje się na poziomie około litra na 10 tysięcy km. Silnik sam w sobie bardzo
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobra dynamika. Bezawaryjność. Znikome spalanie.
Wady: Dotychczas nie stwierdzono :)
  • Silnik: 200km DTUA
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 54000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
14.03.2024 Tiguan 2,0 4x4
(4.3)
Opinia: niestety mam ten silnik i jest to DRAMAT. Silnik konsumuje kosmiczne ilości oleju i to od nowości. Wymiana oleju co 15 000 km i miedzy wymianami dolewałem między 5 a 7 litrów!!! Przy przebiegu 60 000 wymusiłem na serwisie wykonanie opomiarowania zużycia oleju i wyszło
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
Wady: Zużycie oleju, nieprzyjemny odgłos przy wysokich obrotach.
  • Silnik: 200
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 62000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Odradzam
27.09.2023 Superb
(10.0)
Opinia: Przejechałem 60k od nowości. Póki co kompletnie bez problemu. Auto ma naprawdę genialna dynamikę (Superb). Reakcja na gaz jest spowolniona przez WLTP i jest wina skrzyni i sterownika silnika z tego co mi wiadomo. Da się to poprawić :> Spalanie przy jeździe autostradowej 5,5-6,0 więc
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie
Wady: Spalanie oleju
  • Silnik: 200km
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
27.08.2023 SKODA Octavia 4
(10.0)
Opinia: W mojej opinii jest to bardzo dobry silnik. Jest dynamiczny i naprawdę mnie zaskoczył poziomem spalania paliwa.W Octavii combi średnie spalanie mam na poziomie 5,1 l /100 km. Dla bezpieczeństwa silnika I swojej kieszeni zalecam skrócić interwał podawany przez producenta co najmniej o połowę.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobra dynamika. Bardzo oszczędny.
Wady: Brak
  • Silnik: 200koni DTUA
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 12000
  • Spalanie: 5.1 l/100km
Polecam
27.02.2023 A6 C8 40 TDI 204KM
(5.0)
Opinia: Ma swoje zalety i wady.
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Oszczędny, w miarę kulturalny, szybko łapie temperaturę.
Wady: Spala olej, dużo oleju. Brak miarki do mierzenia poziomu oleju. Bardzo trzęsie budą przy odpalaniu. Reakcja na gaz tragedia ale to spowodowane zapewne skrzynią biegów.
  • Silnik: 204/40 TDI
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 50000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię