Volkswagen

Silnik VW 2.0 TDI 16V SCR 200KM-204KM EA288evo

16198
Silnik VW 2.0 TDI 16V SCR 200KM-204KM EA288evo

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI SCR o odmianach mocy 200 lub 204 KM z rodziny EA288evo wszedł do produkcji w 2018 roku i występuje w samochodach Audi, Seat, Skoda VW. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna, spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6d.


Aby sprostać tym wymogom, w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie emisji CO2 nawet o 10 g/km! Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia, która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI. Jego zadaniem jest minimalizowanie emisji spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filtra cząstek stałych z systemem SCR. Zadaniem SCR (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenie emisji spalin NOx o 90%.


Oprócz aspektów ekologicznych, w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań mających wpływ na dynamikę i spalanie. Między innymi zmniejszono opory tarcia, masę jednostki oraz dopracowano układ doładowania, dzięki czemu turbosprężarka reaguje natychmiast po dodaniu gazu.

Silnik 2.0 TDI EA288evo to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo zaawansowanej technologii, co przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty obsługi

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DTUA/DFBA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6 d
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4-4.7 L, typ oleju: 0W30 lub 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.9)
Trwałość 7.2/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 2

Najbardziej awaryjna część

23%
29%
33%
2%
4%
8%
Suma głosów: 48

Opinie użytkowników

14.03.2024 Tiguan 2,0 4x4
(4.3)
Opinia: niestety mam ten silnik i jest to DRAMAT. Silnik konsumuje kosmiczne ilości oleju i to od nowości. Wymiana oleju co 15 000 km i miedzy wymianami dolewałem między 5 a 7 litrów!!! Przy przebiegu 60 000 wymusiłem na serwisie wykonanie opomiarowania zużycia oleju i wyszło
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
Wady: Zużycie oleju, nieprzyjemny odgłos przy wysokich obrotach.
  • Silnik: 200
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 62000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Odradzam
27.09.2023 Superb
(10.0)
Opinia: Przejechałem 60k od nowości. Póki co kompletnie bez problemu. Auto ma naprawdę genialna dynamikę (Superb). Reakcja na gaz jest spowolniona przez WLTP i jest wina skrzyni i sterownika silnika z tego co mi wiadomo. Da się to poprawić :> Spalanie przy jeździe autostradowej 5,5-6,0 więc
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie
Wady: Spalanie oleju
  • Silnik: 200km
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
27.08.2023 SKODA Octavia 4
(10.0)
Opinia: W mojej opinii jest to bardzo dobry silnik. Jest dynamiczny i naprawdę mnie zaskoczył poziomem spalania paliwa.W Octavii combi średnie spalanie mam na poziomie 5,1 l /100 km. Dla bezpieczeństwa silnika I swojej kieszeni zalecam skrócić interwał podawany przez producenta co najmniej o połowę.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobra dynamika. Bardzo oszczędny.
Wady: Brak
  • Silnik: 200koni DTUA
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 12000
  • Spalanie: 5.1 l/100km
Polecam
27.02.2023 A6 C8 40 TDI 204KM
(5.0)
Opinia: Ma swoje zalety i wady.
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Oszczędny, w miarę kulturalny, szybko łapie temperaturę.
Wady: Spala olej, dużo oleju. Brak miarki do mierzenia poziomu oleju. Bardzo trzęsie budą przy odpalaniu. Reakcja na gaz tragedia ale to spowodowane zapewne skrzynią biegów.
  • Silnik: 204/40 TDI
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 50000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Odradzam
17.08.2021 Q2
(10.0)
Opinia: jak narazie miodzio
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika dobrze sie zbiera
Wady: jak narazie brak czas pokaze co wyskoczy
  • Silnik: 190 DFHA
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 37000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam