Popularne na rynku

Silnik VW 2.0 TDI 8V PD 140KM DPF EA188

98672
Silnik VW 2.0 TDI 8V PD 140KM DPF EA188

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 8V PD z rodziny EA188 o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach Audi, Seat, Skoda, VW w latach 2005 – 2010. Silnik 2.0 TDI miał zastąpić 1.9 TDI, który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin. W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze (rodzina EA188), dopiero po roku 2007 zostały zastąpione układem Common Rail. Silnik z oznaczeniem BMM, BPW, BRT, BSS, BMP to odmiana 8-zaworowa, w której występował problematyczny filtr cząstek stałych.


Niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do kosztownej wymiany. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedniego rodzaju oleju niskopopiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. Po 2006 roku  koncern VW  wyeliminował wiele mankamentów przez co silnik 2.0 TDI stał się mniej awaryjny i uciążliwy dla potencjalnych użytkowników. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę, gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • dobra dynamika
  • niski poziom spalanie
  • dostępność części

Wady

  • pękaniem lub -obsiadaniem- głowicy
  • awarie zaworów recyrkulacji spalin
  • awarie turbosprężarki
  • awarie koła dwumasowgo
  • awarie poompowtryskiwaczy
  • awarie pompy oleju

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BMM, BPW, BRT, BSS, BMP
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak w nowszych modelach,zwłaszcza z zagranicy po 2007r
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch/Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

Wymiana oleju

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 17) (7.7)
Trwałość 8.4/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 5

Najbardziej awaryjna część

26%
26%
26%
6%
11%
6%
Suma głosów: 47

Opinie użytkowników

16.12.2022 A3 8P Sportback
(10.0)
Opinia: Po użytkowaniu przez 6 lat samochodu, który nabyłem jako używany mogę stwierdzić, że był to super wybór. Przez tyle lat przejechane 100tys km i jak na eksploatacje samochodu kupionego jako używany nie było dużo awarii. Przez ten czas 2 razy regeneracja turbosprężarki. Najgrubszy problem to
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika jazdy, spalanie, nie duże koszty napraw
Wady: brak
  • Silnik: 140 KM / BKD
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
24.03.2021 Octavia II
(10.0)
Opinia: Posiadam Octavię II 2007 z tym silnikiem. Jego dokładne oznaczenie to BMM, silnik posiada DPF. Auto posiadam od 2012 roku, nabyłem z przebiegiem licznikowym 140k. Dziś po 9 latach licznik wskazuje 267k. Podczas całej eksploatacji najdroższą naprawą, która dokonałem była wymiana popychaczy zaworowych oraz
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo niskie spalanie, Bardzo dobra dynamika, Niska cena i mnogość części zamiennych,
  • Silnik: BMM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 267000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
23.08.2019 Audi A4 B7 2007
(8.7)
Opinia: Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak zużycia oleju, oryginalne wtryskiwacze, turbosprężarka, maglownica. Jednymi kosztami jakie poniosłem była eksploatacja: oleje, hamulce, opony, rozrząd, żarówki, płyny i obsługa klimatyzacji. Przy 180 000 profilaktycznie wymieniono sławny imbus
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2.0 TDI PD BPW 8V
  • Rocznik / Przebieg: 2007/240000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
25.03.2019 Golf V
(9.3)
Opinia: Jak na razie zero problemów z silnikiem. Bardzo dobra dynamika przy małym spalaniu. Dobry silnik w trasy. W opisie jest błąd - silnik BMM jest wersją ośmiozawrową, nie 16. To właściwie rozwiercona wersja udanego silnika 1.9 TDI 105KM BLS.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMM/140 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008/250000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
22.03.2019 Passat B6 Sedan
(10.0)
Opinia: Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od nowości rok 2007. Wymieniłem tylko zaciski tył wraz z tarczami i kl. Przy 45tyś zawieszenie przód (tuleje wahacza do wymiany), do teraz mam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 140KM/BKP
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam