Volkswagen

Silnik VW 2.0 BiTDI 16V CR 204KM-240KM EA288

31562
Silnik VW 2.0 BiTDI 16V CR 204KM-240KM EA288

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 BiTDI o mocy 204 lub 240KM to najmocniejsza odmiana z rodziny silników EA288, która weszła do produkcji w 2014 roku i miała zastosowanie w sportowych wersjach Skody Kodiaq, VW Tiguana, Passat B8 i Arteona. Słabsza odmiana występowała w użytkowych modelach T6 i Multivan VI. Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.Jednostka przeszła szereg modernizacji i zastosowano w niej bardziej zaawansowany osprzęt. Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF.


Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy spalin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono system oczyszczania spalin SRC, co pozwoliło spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata udoskonalona i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych. Nie oznacza to, że silnik stał się kompletnie bezawaryjny. Problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką.


Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedniego rodzaju olej niskopopiołowy, pamiętać o jego terminowej wymianie i unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • problematyczny DPF/jazda miejska
  • wtryski piezoelektryczne nienaprawialne

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CXEB/CXEC/CUAA
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5 lub Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4-4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 504/507, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersj

Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

49%
11%
11%
4%
18%
7%
Suma głosów: 45

Opinie użytkowników

02.01.2023 Tiguan
(10.0)
Opinia: Mam ten silnik w Tiguanie 2.0 bitdi 240 koni od ponad 3 lat póki co żadnych problemów. W zeszłym roku zrobimy program na 310 koni. Przy dwóch turbo auto wstaję momentalnie wrecz jak elektryk. Mi średnio pali 10 litrów ale mam ciężka nogę. Lecąc 200-250
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Wysoka moc Zakuty seryjnie silnik Niskie spalanie Noska awaryjność
Wady: Póki co brak
  • Silnik: 310
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 39513
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
19.06.2022 Alltrack B8
(10.0)
Opinia: Użytkuję od roku, przejechałem ponad 70k km. Olej Castrol co 15k km, wraz z filtrami. Obecnie auto ma 227k km, żadnych problemów z silnikiem nie odnotowałem. Pracuje jak typowy 2.0 TDI, w połączeniu z 7-biegowym DSG auto bardzo dynamiczne, a zarazem oszczędne. Spokojna jazda pozwala na
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - dynamika - niezawodność - oszczędność
Wady: - nie brzmi jak amerykańskie v8
  • Silnik: CUAA 240hp
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 227000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
25.01.2022 VW passat B8
(9.3)
Opinia: Nerwowy i hałaśliwy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Świetnie przyśpiesza jak już jest na 2500 obrotów
Wady: Ogromną turbo dziura i bardzo duży hałas, warkot
  • Silnik: 2.0 BiTDi
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 44000
  • Spalanie: 8.2 l/100km
Odradzam