Volkswagen

Silnik 2.0 BiTDI 16V CR 240KM (EA288)

16881
Silnik 2.0 BiTDI 16V CR 240KM (EA288)

Silniki Volkswagen 2.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik 2.0 BiTDI o mocy 240KM to najmocniejsza odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW który wszedł do produkcji w 2014 roku.. Jednostka przeszła szereg modernizacji w której zastosowano nowszy bardziej zaawansowany osprzęt. Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF. Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy splin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono najnowszy system oczyszczania spalin SRC przez co spłoniono najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata dopracowany i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny, problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • problematyczny DPF/jazda miejska
  • wtryski piezoelektryczne nienaprawialne

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CUAA
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5 lub Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4-4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 504/507, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersj

Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!
 Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

55%
10%
5%
5%
20%
5%
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

19.06.2022 Alltrack B8
(10.0)
Opinia: Użytkuję od roku, przejechałem ponad 70k km. Olej Castrol co 15k km, wraz z filtrami. Obecnie auto ma 227k km, żadnych problemów z silnikiem nie odnotowałem. Pracuje jak typowy 2.0 TDI, w połączeniu z 7-biegowym DSG auto bardzo dynamiczne, a zarazem oszczędne. Spokojna jazda pozwala na
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - dynamika - niezawodność - oszczędność
Wady: - nie brzmi jak amerykańskie v8
  • Silnik: CUAA 240hp
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 227000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
25.01.2022 VW passat B8
(9.3)
Opinia: Nerwowy i hałaśliwy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Świetnie przyśpiesza jak już jest na 2500 obrotów
Wady: Ogromną turbo dziura i bardzo duży hałas, warkot
  • Silnik: 2.0 BiTDi
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 44000
  • Spalanie: 8.2 l/100km
Odradzam