Volkswagen

Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 190KM EA288

73188
Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 190KM EA288

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V CR o mocy 190KM to jedna z najpopularniejszych odmian z rodziny silników EA288, która weszła do produkcji w 2012 roku i miała zastosowanie w samochodach Audi, Seat, Skoda i VW. Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.


Jednostka przeszła szereg modernizacji i zastosowano w niej bardziej zaawansowany osprzęt. Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF. Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy spalin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono system oczyszczania spalin SRC, co pozwoliło spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata udoskonalona i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych.


Nie oznacza to, że silnik stał się kompletnie bezawaryjny. Problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedniego rodzaju olej niskopopiołowy, pamiętać o jego terminowej wymianie i unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • problematyczny DPF/jazda miejska
  • wtryski piezoleketryczne nienaprawialne
  • awarie zaworu EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CNHA, DESA, DETA, DDAA, DFHA, DFVA, DMZA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5 oraz Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4-4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 504/507, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersj

Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.0)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

13%
46%
23%
5%
6%
7%
Suma głosów: 123

Opinie użytkowników

05.01.2021 passat b8
(10.0)
Opinia: witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wymienilem kolo dwumasowe , rozrzad oraz komplet amortyzatorow. z kolei przy rowno 200.000 padl mi alternator regeneracja 1000pln. turbo od nowosci
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: male spalanie niezawodnosc wyciszenie
Wady: brak
  • Silnik: 190 km
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 203.000
Polecam
01.09.2020 A4/B8
(10.0)
Opinia: Bardzo dobra jednostka napędowa. Silnik jest dynamiczny, oszczędny i trwały - wystarczy o niego dbać. Olej wymieniam co 15 tyś km. Paliwo zalewam na porządnych stacjach. Wyłączyłem trwale start/stop. Koszty eksploatacji w normie - tak jak dla 2.0 litrowych 4-cylindrowych jednostek. Problemów z nim żadnych
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Spalanie Trwałość podzespołów
Wady: Nie stwierdziłem - brałbym jeszcze raz i cieszę się że nie wybrałem jednostki 150 km
  • Silnik: 190/CNHA
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam
27.06.2020 Superb III
(2.7)
Opinia: Niestety!!! Ten model okazał się u mnie porażką. Przy 80.000 km przebiegu rozpadła - dosłownie - się turbina. Od tej pory wracał błąd silnika wyłączający turbinę. Pierwsza awaria to koszt w serwisie 17.000. Kolejne diagnozy, wymiany serii czujników, wtrysków, komputera silnika. Kolejne 12.000 zł. A
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dynamika
Wady: Awaryjność, problemy z diagnostyką.
  • Silnik: 190 KM/EA288
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
16.05.2020 A6/C7
(9.3)
Opinia: Jak dla mnie bardzo dobra jednostka napędowa z jedną, ale dużą turbiną. Wysoka kultura pracy, dynamika i niskie spalanie. Fajna alternatywa dla 3.0 tdi. Silniki te podnoszą tunerzy do ok. 240 KM, a z quattro to nie jeden 3.0 tdi będzie zawstydzony. Koszty eksploatacji wcale
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Wysoka kultura pracy - nie słychać, że to diesel Dobre osiągi Niskie spalanie Trwałość
Wady: Nigdy nie odmówił posłuszeństwa!
  • Silnik: 190/CNHA
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 272000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam