Volkswagen

Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 110KM-115KM EA288

10798
Silnik VW 2.0 TDI 16V CR 110KM-115KM EA288

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V CR o mocy 110, 114 lub 115KM to odmiany z rodziny silników EA288, które weszły do produkcji w 2012 roku i miały zastosowanie w samochodach Skoda Yeti, VW Jetta VI, Sharan III, T6 i Multivan VI. Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.


Jednostka przeszła szereg modernizacji i zastosowano w niej bardziej zaawansowany osprzęt. Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF. Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy spalin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono system oczyszczania spalin SRC, co pozwoliło spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi i. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika.. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata udoskonalona i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych. Nie oznacza to, że silnik stał się kompletnie bezawaryjny. Problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką.


Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedniego rodzaju olej niskopopiołowy, pamiętać o jego terminowej wymianie i unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie filtra cząstek stałych
  • wtryski piezoeleketryczne nienaprawialne

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CUVA, CXGC, CXHB, CUUA, DFSA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5 / Euro 6
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8-4.3 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW VW 504/507, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersji

Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.3)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

13%
25%
25%
13%
13%
13%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

23.01.2024 JETTA MK6
(7.3)
Opinia: W tych silnikach są wtryskiwacze elektromagnetyczne nowszej generacji.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Mało pali, w miarę dynamiczny
Wady: Nie nadaje się na krótkie trasy(DPF) trochę głośny
  • Silnik: 110KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam