Silnik PSA 1.4 e-HDi 8V 68KM DV4 CTED

19871
Silnik PSA 1.4 e-HDi 8V 68KM DV4 CTED

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.4 e-HDi o mocy 68KM został wprowadzony w końcówce 2010 roku. W odróżnieniu od wersji HDi w jednostce zastosowano szereg zmian, które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15% oraz zminimalizować emisje CO2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi  od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:



Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
elektroniczne sterowanie alternatorem, które pozwala na  odzyskanie energii, gdy pojazd zwalnia
skrzynia biegów udoskonalonymi przełożeniami.



Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia. W przyszłości 30% silników  koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.
Jednostki 1.4 e-HDi znajdziemy między innymi  w Peugeocie 207 oraz 208. Wersja e-HDi  była sprzedawana równolegle z wersją klasyczną HDI, tak że przed zakupem watro sprawdzić z którą odmianą mamy do czynienia. W jednostce wprowadzono nowy układu wtryskowego firmy Delpi oraz filtra cząstek stałych III-generacji.


To pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spali Euro 5. Kultura pracy jednostki zdecydowanie uległa poprawie w porównaniu do wcześniejszych wersji. Co do awaryjności tej jednostki jest na niskim poziomie, wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji, do awarii dochodzi najczęściej przy przebiegach około 200 tys/km ale nie jest to regułą. Najbardziej narażone na awarie jest turbosprężarka oraz FAP który w jeździe miejskiej lubi się zapcha. Reasumując silnik 1.4 HDI o mocy 68KM jest konstrukcją udaną nie stwarzającą potencjalnym użytkownikom większych

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • niski poziom spalania
  • wersja e-HDi =oszczędna
  • dobra kultura pracy
  • niska awaryjność

Wady

  • awarie FAP -jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV4 CTED
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

13%
13%
13%
13%
38%
13%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

04.10.2018 Paweł
(10.0)
Opinia: Silnik idealny do jazdy miejskiej mało pali a dynamika jest wystarczająca do żwawego poruszania się.Spalanie oscyluje w granicach 5l.Auto prawie nowe więc nic nie mogę powiedzieć o awaryjności,jedyne koszty to serwis wymiany oleju i filtrów.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Citroen C3 68KM
  • Rocznik / Przebieg: 2014 r 76.tys
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
19.12.2017 Maciek
(10.0)
Opinia: Super oszczędny silnik zero awarii i o dziwo na tą pojemność oraz moc bardzo dynamiczny.Przebieg 145tys i żadnych problemów,zero wycieków wszystko suche pod maską,posiada FAP jeżdżę po mieście i zero problemów.To auto bezproblemu pali po niżej 4 litrów,najniższy wynik jaki udało mi się osiągnąć to
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Peugeot 208 1.4 HDI 68KM FAP
  • Rocznik / Przebieg: 2012 rok 145tys
  • Spalanie: 4.4 l/100km
Polecam