Silnik PSA 1.4 HDi 16V 90KM DV4 TED4

16350
Silnik PSA 1.4 HDi 16V 90KM DV4 TED4

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.4 HDI  16V o mocy 90KM i oznaczeniu DV4 TED4 został wprowadzony na rynek w 2002 roku. W odróżnieniu od wcześniejszej 8-zaworowej wersji tu zastosowano głowicę 16-zaworową z dwoma wałkami rozrządu. Najważniejsze zmiany po za różnicą zaworów było zastosowanie turbosprężarkę o zmiennej oraz intercoolera. Te zmiany miały za zadanie poprawienie osiągów oraz podniesienie kultury pracy jednostki. W rzeczywistości te miany wpłynęły na efektywność pracy silnika oraz zniwelowały tzw. turbo dziurę bardzo odczuwalną w poprzedniej wersji.



Kultura pracy jednostki zdecydowanie uległa poprawie ale na rynku dostępny był silnik 1.6 HDI 90KM o podobnych parametrach o wiele lepszych osiągach. W konsekwencji w 2005 roku koncern PSA doszedł do wniosku że nie ma sensu na jego dalsze wdrażanie i został wycofany z oferty w 2005 roku.
Co do awaryjności tej jednostki jest na niskim poziomie, wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji, do awarii dochodzi najczęściej przy przebiegach około 200 tys/km ale nie jest to regułą.


Najbardziej narażone na awarie jest turbosprężarka oraz nieszczelność inetecooler, również dochodzi do problemu z wtryskiwaczami które lubią lać. Reasumując silnik 1.4 HDI o mocy 90KM jest konstrukcją udaną nie stwarzającą potencjalnym użytkownikom większych problemów. Kultura pracy jest zdecydowanie lepsza od wersji 8-zaworowej ale trzeba się liczyć z wyższymi kosztami obsługi w razie awarii z racji zastosowania droższego osprzętu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niezła dynamika
  • niskie spalanie
  • dostępność części

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • nieszczelność intercoolra
  • lejące wtryskiwacze

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV4 TED4
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch lub Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quartz 9000 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

W silnikach HDI występowały dwa rodzaje zasilania Bosch i Siemens !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

33%
67%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

23.09.2017 Grzesiek
(9.3)
Opinia: "Silnik - ok (bez awaryjny) Zawieszenie - 6/10 Spalanie - Trasa 4; miasto 4,5 (z klimą 4,8; zimą 5); mieszany 4,3 hamulce - bdb przyśpieszenie - dla mnie OK jak na taki mały silnik olej - CASTROL Edge Turbo diesel 5w40 Fully Synthetic; silnik nie bierze oleju( wymieniam co 20000km bez dolewania); "
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: C3 1,4HDI 16V / 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 / 170000
  • Spalanie: 4.3 l/100km
Polecam

Samochody z tym silnikiem