Silnik PSA 1.6 e-HDI 92 KM został wprowadzony w 2010r. W odróżnieniu od wersji HDi w jednostce zastosowano szereg zmian, które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15 % oraz zminimalizować emisje CO2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:
– Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
– e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
– elektroniczne sterowanie alternatorem, które pozwala na odzyskanie energii, gdy pojazd zwalnia
–skrzynia biegów z udoskonalonymi przełożeniami.
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia. W przyszłości 30% silników koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.
Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF oraz turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego normę Euro5. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi.
To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy piezoelektrycznych. Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku.
Silnik w tej odmianie mocy ma dynamikę na średnim poziomie oraz kultura pracy jest przeciętna ale za to ogromnym atutem jest bardzo niski poziom spalania.Średnie spalanie oscyluje w granicach 5l, a na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów a do największych atutów trzeba zaliczyć spalanie. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 7) | (9.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 9.7/10 |