Silnik PSA 1.6 e-HDi 8V 92KM DV6 DTED

81055
Silnik PSA 1.6 e-HDi 8V 92KM DV6 DTED

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.6 e-HDI 92 KM został wprowadzony w 2010r. W odróżnieniu od wersji HDi w jednostce zastosowano szereg zmian, które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15 % oraz zminimalizować emisje CO2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi  od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:



Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
elektroniczne sterowanie alternatorem, które pozwala na  odzyskanie energii, gdy pojazd zwalnia
skrzynia biegów z udoskonalonymi przełożeniami.
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia. W przyszłości 30% silników  koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.
Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi.


To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy piezoelektrycznych. Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku.


Silnik w tej odmianie mocy ma dynamikę na średnim poziomie oraz kultura pracy jest przeciętna ale za to ogromnym atutem jest bardzo niski poziom spalania.Średnie spalanie oscyluje w granicach 5l, a na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów a do największych atutów trzeba zaliczyć spalanie. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niskie koszty użytkowania
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • obsługa DPF-u

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV6 DTED
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią z zaworem upustowym
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

6%
6%
12%
42%
28%
6%
Suma głosów: 67

Opinie użytkowników

30.01.2023 Citroen c3
(9.3)
Opinia: Rewelacyjny silnik w mieście i na trasie, zużycie paliwa ok 4 przy średniej 100km/h, duża elastyczność, mogło by być lepsze wygłuszenie przy większych obrotach, powyżej 120km/h wzrasta dość znacząco zużycie paliwa
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: niskie zużycie paliwa, niezawodność
Wady: lekki warkot powyżej 3tys obr i zauważalny, duży wzrost zużycia paliwa, np przy 120 - 5L, przy 130 -6.5-7L
  • Silnik: dv6dted 1.6 e-hdi
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 141
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
22.01.2023 C3 A51
(9.7)
Opinia: Silnik elastyczny, nie bierze oleju, w zimie odpala za pierwszym razem przy -16, szybko się rozgrzewa. Spala w mieście ok 6, na trasie 110-120 ok 4.5L. Przy 90-100 ok. 3.5L. Trzeba tylko lać sprawdzone paliwo np. Verva i wymieniać olej co 10 tys. km
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie zużycie paliwa, niezawodność, elastyczność
Wady: Głośniejsza praca na zimnym silniku
  • Silnik: 1.6 e-hdi 92km
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 185000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
09.12.2022 Citroen C3 1.6 e-hdi
(9.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik w małym C3 2-generacji, w mieście dynamiczny, żadnych problemów, również w zimie przy -15, wystarczy zmieniać olej co 10tys km a filtr paliwa co 20tys km i tankować na markowych stacjach. Zawsze odpala za 1-m razem nawet w zimie
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Niewielkie zużycie paliwa, 4L na trasie do 100-110km/h, w mieście latem 5L, w zimie 6L.
Wady: trochę głośniejsza praca na zimnym silniku
  • Silnik: 92km
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
16.08.2020 208/2012
(9.7)
Opinia: silnik bardzo dobry, mocny, do wyprzedzania nie trzeba redukować
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: przyspieszenie, moment obrotowy,spalanie
Wady: pasek rozrzadu zamiast łańcucha sprawai ze czesciej nalezy wymieniac
  • Silnik: 92 KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 89000
Polecam
24.04.2019 citroen c-elysee
(0.0)
Opinia: Silnik jest rewelacyjny i tak się sprawuje, choć użytkowany jest w dość trudnych warunkach (jako taksówka w Łodzi). Jak dotąd żadnych kłopotów/usterek. Jeśli ma warunki by się rozgrzać, pali mało - w mieście: 5,5 (lato) - 6,5 (zima), na trasie do ok. 5,5 (do 130km/h)
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 1.6hdi (92KM)
  • Rocznik / Przebieg: 2015/90 tys.
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam