Peugeot

Silnik Peugeot 2.0 HDi 16V 128KM DW10 CD

2552
Silnik Peugeot 2.0 HDi 16V 128KM DW10 CD

Silniki Peugeot HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.0 HDi 16V 128KM DW10 CD został wprowadzony do produkcji w  2012 roku i zasilał modele typu Furgon . Silnik został poddany dużym zmianom i zastosowano w nim nowe rozwiązania dotyczące rozbudowanej elektroniki. Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 bar oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii chłodzoną płynem. Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.


Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tys. Wszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy. Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.


  Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie Fap- jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10 CD
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Silnik spełnia normę spalin EURO5
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
50%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię