Silnik PSA 2.2 HDi o mocy 170KM występował w samochodach marki Peugeot oraz Citroen. Jest kontynuacją wcześniejszej odmiany 133-konnej, wszedł do produkcji w 2006 roku i był stosowany do 2010 roku. W silniku wprowadzono kilka istotnych zmian przede wszystkim zwiększono moc do 170KM oraz wprowadzono nowy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami.Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje.
Silnik współpracuje z dwiema turbosprężarkami, oraz posiada nowoczesny elektroniczny zawór EGR.Te zmiany miły wpłynąć na lepszą kulturę pracy jednostki oraz wyższe osiągi. Cel został osiągnięty jednak koszty utrzymania jednostki zdecydowanie wzrosły, do nich trzeba zaliczyć drogi często awaryjny osprzęt oraz większe zużycie paliwa. Dodatkowo silnik ma skomplikowaną budowę oraz rozbudowaną elektronikę, która w razie awarii pochłonie wysokie koszty. Jednostka sama w sobie jest bardzo trwała bez problemu osiąga przebiegi powyżej 300 tys km !!!Jednak często zawodzi jej osprzęt a zwłaszcza uciążliwy FAP.
W szczególności trzeba być wyczulony na układ wtryskowy który jest wrażliwy na złej jakości paliwo. Pamiętajmy że w tej odmianie mamy doczynienia z wtryskami pizoelektrycznymi które są bardzo drogie !!! Wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji jednostki, odpowiednio serwisowana bez problemu osiąga przebieg ponad 200 tys /km bez żadnej awarii. Po stronie plusów niewątpliwie trzeba zapisać świetne osiągi oraz wysoką kulturę pracy którymi kierowcy będą usatysfakcjonowani .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
wtryskiwacze elektromagnetyczne- regeneracja 500zł, nowy element 1000zł wtryskiwacze piezoelektryczne- nieregenerowalne, nowy element 1700zł
W 2006 roku silnik został zmodifikowany
-podniesiono mocy do 170KM
-zastosowano wtryskiwacze pizoelektryczne –
-zastosowano dwie turbosprężark
-zastosowano nowej generacji zawór EGR-elektryczny
Citroen C5 I FL 2.2 HDI BiTurbo 170KM (DW12BTED4)
Citroen C5 II 2.2 HDi 16V 170KM (DW12BTED4)
Citroen C6 2.2 HDI 16V 170KM (DW12BTED4)
Citroen C8 FL 2.2 HDi 170KM (DW12BTED4)
Peugeot 407 2.2 HDi 170KM (DW12BTED4)
Peugeot 607 FL 2.2 HDi Bi-Turbo 170KM (DW12BTED4)
Peugeot 807 FL 2.2 HDi 170KM (DW12BTED4)
| Średnia (głosów: 3) | (9.2) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.3/10 |
| Dynamika | 9.3/10 |
Citroen C5 I FL 2.2 HDI BiTurbo 170KM (DW12BTED4)
Citroen C5 II 2.2 HDi 16V 170KM (DW12BTED4)
Citroen C6 2.2 HDI 16V 170KM (DW12BTED4)
Citroen C8 FL 2.2 HDi 170KM (DW12BTED4)
Peugeot 407 2.2 HDi 170KM (DW12BTED4)
Peugeot 607 FL 2.2 HDi Bi-Turbo 170KM (DW12BTED4)
Peugeot 807 FL 2.2 HDi 170KM (DW12BTED4)