
Silnik PSA 2.0 HDi 136KM został wprowadzony do produkcji w roku 2003 i był stosowany do 2008 roku. Niestety wszystkie wersje tej jednostki zostały wyposażone w filtr cząstek stałych II generacji. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a na pewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony z 80 tys do 120 tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra ze 120 tys do 180 tys.
Typowe usterki tego silnika takie jak awarie dwumasy oraz EGR-u możemy zaobserwować dopiero po przejechaniu 200 tys km to dobry wynik . Mała awaryjność dotyczy samego układu wtryskowego oraz turbosprężarek, kierowcy tu sobie chwalą długą żywotność tych elementów. Koncern PSA w 2008 roku wprowadził na rynek zmodyfikowaną wersję tej jednostki o mocy 140KM która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych na rynku, od 2009r do produkcji wprowadzono wersje 150KM i 163KM.
Silnik został poddany dużym zmianą i zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej elektroniki . Znajdziemy to filtr cząstek stałych III generacji , zmodyfikowany układ wtryskowy oraz turbosprężarkę chłodzącą płynem. Wszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Wtryski
Silniki 2.0 HDI z oznaczeniem (DW10BTED) posiadają wtryski -Pizoelektryczne Boscha -nie naprawialne
Citroen C4 I 2.0 HDi 16V 136KM (DW10BTED4)
Citroen C4 I Picasso 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)
Citroen C4 I Grand Picasso 2.0 HDI 16V 136KM DW10BTED4)
Citroen C5 I FL 2.0 HDI 136KM (DW10BTED4)
Citroen C5 II 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)
Citroen C8 FL 2.0 HDi 136KM (DW10BTED4)
Citroen Jumpy II 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)
Peugeot 307 2.0 HDi 136KM (DW10BTED4)
Peugeot 307 FL 2.0 HDI 136KM (DW10BTED4)
Peugeot 308 I 2.0 HDi 136KM (DW10BTED4)
Peugeot 607 FL 2.0 HDi 136KM (DW10BTED4)
Peugeot 807 FL 2.0 HDi 136KM (DW10BTED4)
Peugeot Expert II 2.0 HDI 136KM (DW10BTED)
Fiat Scudo II 2.0 MultiJet 136KM (DW10BTED4)
Fiat Ulysse II FL 2.0 Multijet 136KM
Lancia Phedra FL 2.0 Multijet 136KM DPF
| Średnia (głosów: 30) | (9.1) |
| Trwałość | 9.5/10 |
| Utrzymanie | 8.8/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |
Citroen C4 I 2.0 HDi 16V 136KM (DW10BTED4)
Citroen C4 I Picasso 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)
Citroen C4 I Grand Picasso 2.0 HDI 16V 136KM DW10BTED4)
Citroen C5 I FL 2.0 HDI 136KM (DW10BTED4)
Citroen C5 II 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)
Citroen C8 FL 2.0 HDi 136KM (DW10BTED4)
Citroen Jumpy II 2.0 HDI 16V 136KM (DW10BTED4)
Peugeot 307 2.0 HDi 136KM (DW10BTED4)
Peugeot 307 FL 2.0 HDI 136KM (DW10BTED4)
Peugeot 308 I 2.0 HDi 136KM (DW10BTED4)
Peugeot 607 FL 2.0 HDi 136KM (DW10BTED4)
Peugeot 807 FL 2.0 HDi 136KM (DW10BTED4)
Peugeot Expert II 2.0 HDI 136KM (DW10BTED)
Fiat Scudo II 2.0 MultiJet 136KM (DW10BTED4)
Fiat Ulysse II FL 2.0 Multijet 136KM
Lancia Phedra FL 2.0 Multijet 136KM DPF