Silnik PSA 2.0 HDi 136KM został wprowadzony do produkcji w roku 2003 i był stosowany do 2008 roku. Niestety wszystkie wersje tej jednostki zostały wyposażone w filtr cząstek stałych II generacji. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a na pewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony z 80 tys do 120 tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra ze 120 tys do 180 tys.
Typowe usterki tego silnika takie jak awarie dwumasy oraz EGR-u możemy zaobserwować dopiero po przejechaniu 200 tys km to dobry wynik . Mała awaryjność dotyczy samego układu wtryskowego oraz turbosprężarek, kierowcy tu sobie chwalą długą żywotność tych elementów. Koncern PSA w 2008 roku wprowadził na rynek zmodyfikowaną wersję tej jednostki o mocy 140KM która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych na rynku, od 2009r do produkcji wprowadzono wersje 150KM i 163KM.
Silnik został poddany dużym zmianą i zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej elektroniki . Znajdziemy to filtr cząstek stałych III generacji , zmodyfikowany układ wtryskowy oraz turbosprężarkę chłodzącą płynem. Wszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Wtryski
Silniki 2.0 HDI z oznaczeniem (DW10BTED) posiadają wtryski -Pizoelektryczne Boscha -nie naprawialne
Średnia (głosów: 27) | (9.1) |
Trwałość | 9.4/10 |
Utrzymanie | 8.8/10 |
Dynamika | 9.0/10 |