Popularne na rynku

Silnik PSA 2.0 HDI 16V 136KM DW10 BTED4

191903
Silnik PSA 2.0 HDI 16V 136KM DW10 BTED4

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.0 HDi 136KM został wprowadzony do produkcji w roku 2003 i był stosowany do 2008 roku. Niestety wszystkie wersje tej jednostki zostały wyposażone w filtr cząstek stałych II generacji. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a na pewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony z 80 tys do 120 tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra ze 120 tys do 180 tys. Typowe usterki tego silnika takie jak awarie dwumasy oraz EGR-u możemy zaobserwować dopiero po przejechaniu 200 tys km to dobry wynik . Mała awaryjność dotyczy samego układu wtryskowego oraz turbosprężarek, kierowcy tu sobie chwalą długą żywotność tych elementów. Koncern PSA w 2008 roku wprowadził na rynek zmodyfikowaną wersję tej jednostki o mocy 140KM która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych na rynku, od 2009r do produkcji wprowadzono wersje 150KM i 163KM. Silnik został poddany dużym zmianą i zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki . Znajdziemy to filtr cząstek stałych III generacji , zmodyfikowany układ wtryskowy oraz turbosprężarkę chłodzącą płynem. Wszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • trwała jednostka oraz osprzęt
  • niska awaryjność FAP

Wady

  • Filtr cząstek stałych FAP
  • wtryski Pizoelektryczne w razie awarii wysoki koszt naprawy
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10 BTED4
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.240.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

Wtryski
Silniki 2.0 HDI z oznaczeniem (DW10BTED) posiadają wtryski -Pizoelektryczne Boscha -nie naprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 25) (9.2)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 8.9/10
Dynamika 9.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 24 1

Najbardziej awaryjna część

20%
19%
10%
13%
22%
15%
Suma głosów: 136

Opinie użytkowników

29.10.2021 c4
(9.0)
Opinia: Mam 4 Samochody z tymi silnikami 2x Volvo v50 / citroen c4 /ford smax. Problemy jedynie FAP EGR Trudny sterownik dla tunerów sid803 Jeżeli macie sid803A albo inny to ok Moce do 190km bez problemu.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: + Małe spalanie duża moc +Trwałe
Wady: -EKOLOGIA DPF -EGR -Trzeba dbać o paliwo filtry paliwa wymiany co 10 tyś
  • Silnik: 136km
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 290676
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam
17.06.2020 c4
(9.7)
Opinia: Najlepszy silnik jaki miałem ma pewne wady które można wyeliminować egr, odma, DPF/ To ekologia zabija te silniki oraz fatalna jakość paliw w Polsce wymieniajcie na oryginalne filtry paliwa nie podróby co 10tyś a gwarantuje że wtryski nie padną jeżeli już nie są zajechane. Wszystkie
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 250
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
03.06.2020 Peugeot 407 SW automat 4b
(9.3)
Opinia: Jestem zadowolony , 350 tys na liczniku w tym pewnie 100 tys wyparowało ,zrobiłem nim 150 tys km . P 407 SW z automatem 4hp20 , srednio pali 7 po duzym mieście nie jeżdżę, więc sie nie wypowiem . Jak sie depta max zaladowanym
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Malo obslugowy i trwały
Wady: Moj jest troszkę głosny , slyszalem cichsze 2.0.hdi
  • Silnik: 136/RHR
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 350 000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
08.10.2019 Citroen C5 Tourer 138HDI
(9.0)
Opinia: Jeśli chodzi o silnik, to jest dobrze, mam porównanie z innymi samochodami (Saab 95 1.9TiD, Mondeo 2.0 TDDI) samochody kupowane nowe, znacznie lepszy FAP niż to co było w Saabie czy Insigni. Wersja nadwozia Citroen Exclusive, spalanie przy automatycznej skrzyni biegów...niemałe. Niestety sam samochód...uprzykrza życie,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 2.0 HDI 136KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009/115000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
22.09.2019 Peugeot 508 SW
(10.0)
Opinia: Generalnie żadnych zarzutów. 508 2.0 HDI 2011 r to dobry samochód. 170 tys. km przejechane bezawaryjnie. Nie wymieniane żadne podzespoły eksploatacyjne takie , jak rozrząd czy koło dwu masowe, nie mówiąc o sprzęgle. Ostatnio zleciłem wykonanie testu przelewowego wtrysków - różnica poniżej 7 %. Czego
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.0 HDI 140 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011 169 tys.km
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam