Peugeot

Silnik Peugeot 2.0 HDi 16V 120KM DW10 UTED4

3647
Opublikowane 4 marca 2022 r.
Silnik Peugeot 2.0 HDi 16V 120KM DW10 UTED4

Silniki Peugeot HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.0 HDi 16V 120KM DW10 UTED4wszedł do produkcji w 2002 roku i miał zastosowanie w samochodach typu VAN Citroen , Peugeot oraz Fiat. . Ze względu na zastosowanie w samochodach typu VAN koncern PSA rozszerzył swoją ofertę o wersję 16 zaworową.Jednostka wyposażona w układ wtryskowy Common Raill firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi .


Niestety w przypadku ich awarii nie ma możliwości regeneracji i należy wymienić cały wtryskiwacz . Silnik współpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek, kołem dwumasowym i Filtrem cząstek stałych FAP. To właśnie FAP najbardziej daje się we znaki zwłaszcza jeśli pojazd użytkujemy głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zatkania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji do spadku mocy silnik. Koszt wymiany na nowy element to około 3 tyś. zł


Użytkownicy muszą również pamiętać o uzupełnianiu specjalnego płynu (Eolys) który jest dawkowany do paliwa podczas procesu wypalania sadzy.W opinii użytkowników silnik 2.0 Hdi cieszy się pozytywną opinią. Chwalony jest przede wszystkim za trwały układ wtryskowy niskie poziomy spalania oraz wysoką kulturę pracy.Po stronie minusów na pewno należy zapisać wspomniany i często problematyczny filtr cząstek stałych FAP oraz awarie zaworu recyrkulacji spalin EGR.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • niskie poziomy spalania
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • trwałe wtryskiwacze i turbina

Wady

  • problematyczny filtr FAP
  • awarie dwumasy
  • awarie koła pasowego
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10 UTED4
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po wymiana po po 160.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
14%
43%
14%
29%
0%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię