Silnik PSA 2.2 HDi 16V 156KM DW12 MTED4

26031
Silnik PSA 2.2 HDi 16V 156KM DW12 MTED4

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.2 HDi o mocy 156KM występował w samochodach marki Peugeot 4007, Citroen C-Crosser oraz Mitsubishi Outlander. Jest kontynuacją wcześniejszej odmiany silnika i od 2007 roku miał zastosowanie w wyżej wymienionych autach typu SUV. W silniku wprowadzono kilka istotnych zmian w porównaniu do starszej odmiany wprowadzono nowy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami.Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje.


Silnik współpracuje z dwiema turbosprężarkami, oraz posiada nowoczesny elektroniczny zawór EGR.Te zmiany miły wpłynąć na lepszą kulturę pracy jednostki oraz wyższe osiągi. Cel został osiągnięty jednak koszty utrzymania jednostki zdecydowanie wzrosły, do nich trzeba zaliczyć drogi często awaryjny osprzęt oraz większe zużycie paliwa. Dodatkowo  silnik ma skomplikowaną budowę oraz rozbudowaną elektronikę, która w razie awarii pochłonie wysokie koszty. Jednostka sama w sobie jest bardzo trwała bez problemu osiąga przebiegi powyżej 300 tys km !!!Jednak często zawodzi jej osprzęt a zwłaszcza uciążliwy FAP którego wymianę producent przewiduje przy przebiegu 180. tys/km.


W szczególności trzeba być wyczulony na układ wtryskowy który jest wrażliwy  na złej jakości paliwo. Pamiętajmy że w tej odmianie mamy doczynienia z wtryskami piezoelektrycznymi które są bardzo drogie !!! Wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji jednostki, odpowiednio serwisowana bez problemu osiąga przebieg ponad 200 tys /km bez żadnej awarii. Po stronie plusów niewątpliwie trzeba zapisać świetne osiągi oraz wysoką kulturę pracy którymi kierowcy będą usatysfakcjonowani

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • kosztowny serwis
  • drogie części
  • wrażliwy układ wtryskowy
  • awarie turbosprężarki
  • awarie FAP i jego wymiana po 180
  • tys

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW12 MTED4
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 240.000km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

FILTR CZĄSTEK STAŁYCH !!!
Producent przewiduje jego wymianę przy przebiegu 180.000 km !!!
Koszt wymiany nowego cena 3000 zł / regenerowany z Francji cena 1200 zł

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.1)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
40%
20%
20%
10%
10%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

06.07.2023 C-Crosser
(9.3)
Opinia: Dobry i raczej trwały silnik. Kupiłem przy przebiegu 220k km, teraz 260k km. Wymieniłem rozrząd (tani) i padła przepustnica/klapa gasząca (zamiennik Prieburg idący na pierwszy montaż - 500 PLN). Poza tym leję paliwo i nie dotykam. FAP, dwumasa na razie bezproblemowe, ale poprzedni właściciel
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Kultura pracy, dynamika, na razie bez większych problemów.
Wady: Na razie brak. Jestem zadowolony. W każdym aucie coś się może popsuć.
  • Silnik: 2.2HDI, 156km
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 7.7 l/100km
Polecam
25.06.2019 Peugeot 4007
(6.7)
Opinia: Witam, przy 175 tys do wymiany komplet sprzęgła o dwumasa, koszt za same części firmy LUK około 2800 zł , reszta bez narzekań
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2.2 HDI 156 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
22.08.2018 Czech
(8.3)
Opinia: Na razie zero problemów z silnikiem i jego osprzętem nawet DPF nie daje się we znaki.Obecnie przebieg 180tys i powiem że po za wizytami w serwisie na przeglądy zero kosztów (mowa o silniku). Wymiany olejów filtrów w ASO nie jest tanie wszelkie dolewki płynów są
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Peugeot 4007 156KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/180.000km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam