Silnik PSA 1.4 HDi 8V 54KM DV4TD

8635
Silnik PSA 1.4 HDi 8V 54KM DV4TD

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.4 HDi o mocy 54KM z oznaczeniem DV4TD wszedł do produkcji w 2005 r i był stosowany do 2011r. Trzeba nadmienić iż ta odmiana powstała ze względu na pojawienie się bliźniaczych modeli Citroena C1, Peugeota 107 oraz Toyoty Aygo. Silniki wyposażony w system  wtrysku bezpośredniego Common Rail realizowany za pomocą wtryskiwaczy firmy Siemens lub Bosch.


Ogromnym plusem tej odmiany jest bark uciążliwego osprzętu,nie znajdziemy tu koła dwumasowgo jak również intercoolera a turbosprężarka jest ze stałą geometrią. Jednostka może pochwalić się bardzo niska awaryjnością a koszty jej eksploatacji są na niskim poziomie. Atutem niewątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.


Do najczęstszych awarii dochodzi przy większych przebiegach oraz nieodpowiednim użytkowaniu. Powodem tego zazwyczaj jest nieterminowe wymiany olejów, filtrów oraz tankowanie złej jakości paliwa. Problem może dotyczyć awarii turbosprężarek, EGR-u oraz lejących wtrysków. Silniki 1.4 HDI o mocy 54KM charakteryzują niskim poziomem spalania na poziomie 4l /100 km jednak kultura pracy oraz dynamika pozostawia wiele do życzenia.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • niskie zużycie paliwa
  • niskie ceny serwisu i części
  • wtryski podlegają regeneracji

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • bardzo słaba dynamika
  • lejące wtryski-wrażliwe na złej jakości
  • awarie turbosprężarki
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV4TD
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 5 Lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.4)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 9.7/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

19.02.2020 C1 1.4 HDI
(8.3)
Opinia: Nie jest to mistrz dynamiki, ale do napędzenia C1 2006r wystarczy. Bezproblemowy i bezawaryjny. Kultura pracy może być, nie ma co narzekać.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: - abstrakcyjnie niskie spalanie, - bezawaryjność, - przyzwoita kultura pracy,
Wady: - dynamika na przeciętnym poziomie
  • Silnik: DV4TD
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 105000
  • Spalanie: 4.2 l/100km
Polecam
17.04.2016 grzesiek
(8.7)
Opinia: Rewelacja jak na to autko. Spalanie male, dynamika ok do 100 km/h. Wiecej i tak ciezko. 4 drzwi, klimatyzacja, po zakupie przy 146000 wymiana oleju rozrzadu, filtry, klocki i tarcze przod. Po około 3 tysiącach servo hamulca 250 PLN. przy 160000 amortyzatory przód no i
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: C1 1,4 HDI 54 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006/173000
  • Spalanie: 4.3 l/100km
Polecam
19.11.2013 lolo
(8.3)
Opinia: silnik tylko 1.4 l generuje tylko 54km jednak w trybie miejskim w zupełności wystarczy. Odwdzięcza się niskim spalaniem i małą awaryjnością. trochę można ponarzekać na jego prace, ale nie przesadzajmy. Serwis prosty i tani. Ogólnie polecam
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: C1 1.4 HDi 54KM
  • Rocznik / Przebieg: 130 tyś
Polecam