Popularne na rynku

Silnik PSA 1.6 HDi 8V 112KM FAP DV6C

176041
Silnik PSA 1.6 HDi 8V 112KM FAP DV6C

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.6 HDI 112KM o oznaczeniu DV6C zadebiutował w 2010 roku i zasilał auta z koncernu Citroen oraz Peugeot a także BMW MINI. Konstrukcja 8-zaworowa, seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi.


Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy.


Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały, mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika w wersji 112KM
  • brak uciążliwych awarii
  • trwała i mało awaryjna jednostka
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • obsługa DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV6C
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 29) (9.1)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 28 1

Najbardziej awaryjna część

7%
14%
6%
8%
53%
11%
Suma głosów: 204

Opinie użytkowników

13.06.2024 Citroen C4 Picasso
(6.7)
Opinia: Auto zakupiłem od znajomego z potwierdzonym przebiegiem 190.000km. W przeciągu 55.000km dwumasa do wymiany, komplet nowych wtryskiwaczy plus 2 regenerowane. Wtryskiwacze w tym aucie to loteria. Założyłem 4 nowe po 1300zł/sztukę i na 1 cylindrze padła cewka.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Po chiptuningu nie odstaje od silnika 2.0 HDI. Jeden wałek rozrządu, bez klap wirowych i innych wynalazków. C4 Picasso jest wysokie przez co kierunek wiatru ma bardzo duży wpływ na spalanie. Moje trasy to 99% autostrada Polska-Niemcy.
Wady: FAP usunięty. Wystąpiły problemy po czyszczeniu. Wymiana czujników i programowanie nie pomogło. EGR zamknięty dla świętego spokoju. No i te nieszczęsne wtryskiwacze. W Daewoo Tico woziłem ze sobą zapasowe kabla zapłonowe, tu chyba zacznę wozić zapasowy wtryskiwacz paliwa.
  • Silnik: 112@142
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 245000
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Odradzam
30.01.2024 Peugeot 3008 I
(8.0)
Opinia: dynamiczny,elastyczny, akceptowane zużycie paliwa, FAP bezobsługowy
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Wady: wtryskiwacze Siemensa- teraz Continental. Ponoć ich trwałość założona fabrycznie to 170 k km i to się sprawdza. U mnie padły przy 160 k. W serwisie cena jednego 2200, w niezależnej hurtowni 1100 więc do przeżycia. Padła też przy 160 k km pompa płynu FAP, a ponieważ
  • Silnik: 112 km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
18.11.2023 Citroën C4
(9.7)
Opinia: Auto polecam, w niepozornym aucie duży bagażnik z oszczędnym dynamicznym silnikiem i wygodnym eleganckim wnętrzem.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Małe spalanie, elegancji z miękkimi plastikami wnętrze auta, które nawet po 10 latach użytkowania nie wydają żadnych nieprzyjemnych dźwięków. Tanie, łatwo dostepne części, a co za tym idzie tani serwis.
Wady: Turbodziura jest znaczącą dziurą, reakcja na wciśnięcie pedału gazu zanim auto ma gwałtownie ruszyć trochę trwa. DPF po mieście lubi dawać sygnały zatykania się, chociaż nie ma to żadnego przełożenia na jakość jazdy lub spalania.
  • Silnik: 112
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 185000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
17.10.2023 C4 Picasso I
(8.3)
Opinia: Kupiłem jak miał 8 lat i 44 tys. przebiegu. W 3 lata zrobiłem 45 z wymianą oleju co rok. Trasę 1600 do Chorwacji zapakowany razem z dachem na raz robi i nie wybuchł. Dobrze chodzi, choć jeżdżę jak stary dziad mimo 30+. Ale lepiej tak i do
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: niskie spalanie, bezawaryjność, wytrzymałość
Wady: klekocze jak to diesel
  • Silnik: 1.6 HDI 112 KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 91000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
06.04.2023 C4 Grand Picasso
(9.0)
Opinia: To mój nie pierwszy silnik diesla i też nie pierwszy HDI, z którym miałem do czynienia. Miał być bezawaryjny i rzeczywiście taki był, ale do przebiegu ok. 220 tys. km. Potem zaczęło ślizgać sprzęgło - wymieniłem komplet (koło dwumasowe, tarcza, docisk), następnie padł wtryskiwacz,
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie spalanie, dobre osiągi, kultura pracy - cicha praca silnika
Wady: drogie części w przypadku usterki osprzętu - jak to w każdym nowoczesnym dieslu
  • Silnik: 112
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 245000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam