Citroen

Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)

142604
Kategoria: Silniki PSA 1.6 HDi
Silnik 1.6 HDI 8V 112KM FAP (DV6C)

Silniki PSA 1.6 HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen

1.6 HDI 112 KM o oznaczeniu (DV6C) zadebiutował w 2010r i zasilała auta z koncernu Citroen oraz Peugeot.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi.. Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy. Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały, mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika w wersji 112KM
  • brak uciążliwych awarii
  • trwała i mało awaryjna jednostka
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • obsługa DPF

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 21) (9.4)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 21 0

Najbardziej awaryjna część

4%
10%
4%
9%
58%
15%
Suma głosów: 145

Opinie użytkowników

01.12.2020 Partner Tepee
(10.0)
Opinia: Auto: Peugeot Partner Tepee 2010 - przebieg 159tyś Silnik bardzo przyjemny. Cichy, wystarczająco mocny i przebieg momentu odpowiedni do auta. Spalana odpowiednio, przy aerodynamice cegły i krótkich odcinkach po mieście - 6,5l latem, 7,5l zimą - świetnie. Wypalanie DPF - niezauważalne. Przy jeździe miejskiej jedno wypalanie na 400km. Polecam,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: -bezproblemowość -spalanie -cichy
Wady: -nie ma, robi to czego się od niego oczekuje
  • Silnik: DV6C
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 159000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
03.06.2020 Peugeot 308SW z 2011
(9.3)
Opinia: Cichy i zwinny . Dosc fajnie sie zbiera jesli pilnujemy obrotów. Spalanie kolo 6 w mieście ale na trasie przy 150km/h mniej tez nie wezmie. Jestem zadowolony z wyboru.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kultura pracy i trwałość
Wady: Slaba dynamika, trzeba pilnować obrotów aby się zbierał
  • Silnik: 112/DV6
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 240 000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
13.03.2020 Peugeot 508
(9.3)
Opinia: Peugeot 508 1.6 HDi FAP. Zrobilem przebieg od 75k do 178k. Przy 165k dolalem plyn FAP. W z automatyzowanej skrzyni przy 175k zaczela slizgac sie skrzynia. Cichy, komfortowy, dynamiczny jak na tak maly silnik i co najwazniejsze ekonomiczny 5,3 przy mieszanym cyklu z przewaga na autostrady. Polecam wszystkim
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bez awaryjny Cichy Ekonomiczny
Wady: Zadnych napraw procz to co serwisowe.
  • Silnik: 1.6 HDi FAP
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 175000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
19.02.2020 Citroen C4 GP 2012
(9.7)
Opinia: Citroen C4 GP 2012 skrzynia manual 6, zakupiony 3,5 roku temu przy przebiegu 52 000, obecnie 95 500; silnik absolutnie bezobsługowy, wymiana oleju co rok lub max 15 000 km (Valvoline Synpower 5w30 c2), filtry Mann Filter lub Purflux, co 3 wymiany oleju w silniku
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - przyzwoita dynamika jak na takie duże auto, - wysoka kultura pracy, - niskie spalanie, - bezawaryjność.
Wady: - brak
  • Silnik: DV6C
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 95500
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
17.11.2019 peugeot 508SW
(9.3)
Opinia: Posiadam ten silnik w Peugeot 508SW kupiłem go z przebiegiem 168 tys na początek pech konieczność wymiany dwu masy oraz sprzęgła , po jakimś czasie padł jeden wtrysk Siemens po jakimś czasie 2 a potem 3 czwarty jeszcze chodzi ale
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: spalanie
Wady: wtryski , mało mocy
  • Silnik: Silnik 1.6 HDI 112KM FAP (DV6C)
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 258tys
Polecam