Silnik PSA 1.6 HDI 112KM o oznaczeniu DV6C zadebiutował w 2010 roku i zasilał auta z koncernu Citroen oraz Peugeot a także BMW MINI. Konstrukcja 8-zaworowa, seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi.
Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy.
Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały, mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 29) | (9.1) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 8.8/10 |