Silnik PSA 1.4 HDi o mocach 68-70KM z oznaczeniem DV4TD wszedł do produkcji w 2001 roku. Konstrukcja powstała przy współpracy koncernu PSA oraz Ford i trafiła pod maski samochodów Citroena, Peugeota, Forda oraz Mazdy. Jednostka miała zastąpić wysłużoną wolnossącą 1.5 D. Od 2003 roku znalazł się pod maską Forda Fiesta oraz Fusion, a od 2007. r w Mazdzie 2.
Trzeba nadmienić że z racji pojawienia się bliźniaczych modeli Citroena C1, Peugeota 107 oraz Toyoty Aygo opracowano odmianę 54-konną.Silniki posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail realizowany za pomocą wtryskiwaczy firmy Siemens lub Bosch oraz turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek.Ogromnym plusem był brak Dwmasowego koła zamachowego często awaryjnego i kosztownego w naprawie. Jednostka może pochwalić się bardzo niska awaryjnością a koszty jej eksploatacji są na niskim poziomie. Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.
Do najczęstszych awarii dochodzi przy większych przebiegach i zazwyczaj przez nie odpowiednie użytkowanie, nie terminowe wymiany olejów, filtrów oraz tankowanie złej jakości paliwa. Problem może dotyczyć awarii turbosprężarek, EGR-u oraz lejących wtrysków. Silniki 1.4 HDI o mocy 68KM charakteryzują się dobrymi wynikami w kwestii spalania na poziomie 4l na 100 km jednak jego dynamika pozostawia wiele do życzenia. Z drugiej jednak strony jego prosta konstrukcja zapewni nam bardzo dużą trwałość oraz niskie koszta obsługi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
W silnikach HDI występowały dwa rodzaje zasilania Bosch i Siemens !!!
Silniki, lata i ich odmiany :
2001r- 1.4 HDI 68KM/70KM
2002-2005r- 1.4 HDI 90KM
2005-2011r- 1.4 HDI 54KM
Średnia (głosów: 23) | (8.6) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 9.7/10 |
Dynamika | 6.7/10 |