Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 2.7 V6 HDi Bi-Turbo o mocy 190, 204 lub 207KM montowany w Citroenie C5, C6, Peugeocie 407, 607 a także w niektórych modelach Jaguar i Land Rover. Moment obrotowy to 440Nm. Silnik o bardzo dobrej dynamice i stosunkowo niskim spalaniu. W przypadku 607-ki to w trasie około 7l/100km. Z silnikiem współpracują dwie turbosprężarki. Wtrysk paliwa realizowany jest za pomocą piezo wtryskiwaczy.
Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa po stronie minusów należy zapisać trudną regenerację oraz wysoki koszt nowego elementu. Niestetyserwis i części zamienne do silnika 2.7 HDI nie należą do tanich. Przed zakupem należy się dobrze zastanowić czy mamy wystarczająco głęboki portfel.
Opinia:
Polecam, jak pisali poprzednicy jak dbasz o olej filtry, wtryski to odwdzięcza się z nawiązką :)
9.0/10
9.0/10
10.0/10
Silnik:
2,7
Rocznik:
2008
Przebieg:
400205
Spalanie:
8.5 l/100km
Polecam
12.02.2023Peugeot 607
(9.3)
Opinia:
Auto dosłownie petarda mimo iż faktycznie pękł mi kolektor wody nie jest to duży problem z wymianą poza tym kupiłem od gościa który zmieniał co 10 000 olej i nie ma z tym autem żadnych problemów mit o obracających się panewkach to tak jak Polak
zaleje olej i chce żeby jeździć na nim 50 000 zł i dopiero coś robić jak się zepsuje No to oczywiście każde auto tego nie
9.0/10
9.0/10
10.0/10
Zalety:
Komfort jazdy bardzo dynamiczny silnik skrzynia 6 stopniowa
Wady:
Jedynie pękł kolektor gdzie jest termostat od wody wymiana bardzo prosta 250 zł sam kolektor
Silnik:
2.7 HDi 205koni
Rocznik:
2009
Przebieg:
155000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
27.08.2020Peugeot 607
(10.0)
Opinia:
Silnik faktycznie wymaga opieki, ale w zamian daje ogromną frajdę. Podstawa po zakupie to wymiana rozrządu, olejów w silniku i skrzyni oraz wszystkich elementów plastikowych z układu chłodzenia. Ceny używanych części na allegro śmieszne, awarie elektryki to mity, psuje się jak każde auto. Naprawy we
własnym zakresie bądź u zaufanego mechanika. Spalanie ok. 7,6 na trasie przy prędkościach autostradowych, ok. 9,5 w mieście. Mój zawirusowany na 245 KM i 495 Nm. Kolejny to już tylko 3.0 V6 HDI + chip.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Silnik:
2.7 HDI
Rocznik:
2006
Przebieg:
251000
Spalanie:
8.1 l/100km
Polecam
26.06.2020Peugeot 407 coupe 2,7 HDI V6
(8.7)
Opinia:
To nie prawda ze silnik jest awaryjny:
- trzeba czesto wymieniac olej (conajmniej co 15.000 km)
- sprawdzac i wymieniac wtryski i swiece zarowe
- wyczyscic filtr czasteczek stalych
Jezeli samochod mial awarie to tylko z wyzej podanych punktow.Trzeba poprostu serwisowac:
- wal peka po ze wzgledu na brak serwisu
, powstaje cisnieni w dolnej komorze zapchanych filter czasteczek stalych, nie ma nic za darmo. Najlepiej jak samemu mozna te rzeczy u mechanika nie bedzie tanio.
10.0/10
6.0/10
10.0/10
Zalety:
ta sama skrzynia biegow jest montowana w Porsche dynamiczny naprawy i czesci w wlasnym zakresie nieporownywalnie tanio silnik spokojnie zrobi 300.000 km
Wady:
trzeba serwisowac to jest samochod sportowy np. co kilkadziesiat tysiec kilometrow sprawdzac wtryski (zobacz ksiazka serwisowa), a nie jezdzic do konca jak sie cos swieci nie dla kerowcow ktorzy cha tylko jezdzic i nic przy nim nie robic, bedzie drogo
Silnik:
204 PS; 2,7 HDI
Rocznik:
2006
Przebieg:
276.000
Spalanie:
8.5 l/100km
Polecam
10.11.2018Urco
(7.7)
Opinia:
W opisie powyżej "dwumasa". Ale ten wynalazek nie należy do silnika chyba?? W automacie go nie ma.
Pękające wały dotyczą głównie mocniejszych wersji z momentem 440 a w C5 jest tylko coś koło 325.