Popularne na rynku

Silnik PSA 2.7 V6 HDi 190KM-207KM DT17 BTED4

85538
Silnik PSA 2.7 V6 HDi 190KM-207KM DT17 BTED4

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.7 V6 HDi Bi-Turbo o mocy 190, 204 lub 207KM montowany w Citroenie C5, C6, Peugeocie 407, 607 a także w niektórych modelach Jaguar i Land Rover. Moment obrotowy to 440Nm. Silnik o bardzo dobrej dynamice i stosunkowo niskim spalaniu. W przypadku 607-ki to w trasie około 7l/100km. Z silnikiem współpracują dwie turbosprężarki. Wtrysk paliwa realizowany jest za pomocą piezo wtryskiwaczy. Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa po stronie minusów należy zapisać trudną regenerację oraz wysoki koszt nowego elementu. Niestetyserwis i części zamienne do silnika 2.7 HDI nie należą do tanich. Przed zakupem należy się dobrze zastanowić czy mamy wystarczająco głęboki portfel.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • doskonała dynamika
  • stosunkowo niskie spalanie

Wady

  • bardzo drogi serwis
  • uwaga na wały korbowe
  • skomplikowana konstrukcja
  • filtr FAP- seryjnie
  • drogie części

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DT17 BTED4
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000-240.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5-5.8 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (7.5)
Trwałość 7.9/10
Utrzymanie 6.4/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 4

Najbardziej awaryjna część

8%
5%
3%
6%
12%
66%
Suma głosów: 65

Opinie użytkowników

27.08.2020 Peugeot 607
(10.0)
Opinia: Silnik faktycznie wymaga opieki, ale w zamian daje ogromną frajdę. Podstawa po zakupie to wymiana rozrządu, olejów w silniku i skrzyni oraz wszystkich elementów plastikowych z układu chłodzenia. Ceny używanych części na allegro śmieszne, awarie elektryki to mity, psuje się jak każde auto. Naprawy we
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.7 HDI
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 251000
  • Spalanie: 8.1 l/100km
Polecam
26.06.2020 Peugeot 407 coupe 2,7 HDI V6
(8.7)
Opinia: To nie prawda ze silnik jest awaryjny: - trzeba czesto wymieniac olej (conajmniej co 15.000 km) - sprawdzac i wymieniac wtryski i swiece zarowe - wyczyscic filtr czasteczek stalych Jezeli samochod mial awarie to tylko z wyzej podanych punktow.Trzeba poprostu serwisowac: - wal peka po ze wzgledu na brak serwisu
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: ta sama skrzynia biegow jest montowana w Porsche dynamiczny naprawy i czesci w wlasnym zakresie nieporownywalnie tanio silnik spokojnie zrobi 300.000 km
Wady: trzeba serwisowac to jest samochod sportowy np. co kilkadziesiat tysiec kilometrow sprawdzac wtryski (zobacz ksiazka serwisowa), a nie jezdzic do konca jak sie cos swieci nie dla kerowcow ktorzy cha tylko jezdzic i nic przy nim nie robic, bedzie drogo
  • Silnik: 204 PS; 2,7 HDI
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 276.000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
10.11.2018 Urco
(7.7)
Opinia: W opisie powyżej "dwumasa". Ale ten wynalazek nie należy do silnika chyba?? W automacie go nie ma. Pękające wały dotyczą głównie mocniejszych wersji z momentem 440 a w C5 jest tylko coś koło 325.
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 204
  • Rocznik / Przebieg: 2008
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Polecam
25.10.2018 Kondzio
(9.0)
Opinia: EGR-y wymieniane przy 170 tyś, świece żarowe też i przy okazji rozrząd, profilaktycznie podmieniłem też przepływki. Dynamika i elastyczność auta rewelacyjne. Multum części (łącznie z ponoć awaryjnym wałem i panewkami). Koszt utrzymania tańszy od utrzymania współczesnego auta kompaktowego (jednak pod warunkiem zakupu części poza serwisem
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Citroen C6 2.7 HDi
  • Rocznik / Przebieg: 2008/195 000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
27.07.2018 max
(6.3)
Opinia: Silnik bardzo dynamiczny. Koszty napraw kosmiczne. Spalanie średnie. Drugi raz bym nie kupił z powodu kosztów serwisowania, choć dadość z jazdy jest bardzo duża.
  • 5.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Citroen C6 2.7 HDI
  • Rocznik / Przebieg: 2007/240000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam