Popularne na rynku

Silnik PSA 2.7 V6 HDi 24V 190KM-207KM DT17 BTED4

90878
Silnik PSA 2.7 V6 HDi 24V 190KM-207KM DT17 BTED4

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.7 V6 HDi Bi-Turbo o mocy 190, 204 lub 207KM montowany w Citroenie C5, C6, Peugeocie 407, 607 a także w niektórych modelach Jaguar i Land Rover. Moment obrotowy to 440Nm. Silnik o bardzo dobrej dynamice i stosunkowo niskim spalaniu. W przypadku 607-ki to w trasie około 7l/100km. Z silnikiem współpracują dwie turbosprężarki. Wtrysk paliwa realizowany jest za pomocą piezo wtryskiwaczy.


Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa po stronie minusów należy zapisać trudną regenerację oraz wysoki koszt nowego elementu. Niestetyserwis i części zamienne do silnika 2.7 HDI nie należą do tanich. Przed zakupem należy się dobrze zastanowić czy mamy wystarczająco głęboki portfel.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • doskonała dynamika
  • stosunkowo niskie spalanie

Wady

  • bardzo drogi serwis
  • uwaga na wały korbowe
  • skomplikowana konstrukcja
  • filtr FAP- seryjnie
  • drogie części

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DT17 BTED4
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000-240.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5-5.8 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (7.8)
Trwałość 8.1/10
Utrzymanie 6.8/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 4

Najbardziej awaryjna część

7%
4%
3%
7%
12%
66%
Suma głosów: 68

Opinie użytkowników

20.12.2023 C5 kombi
(9.3)
Opinia: Polecam, jak pisali poprzednicy jak dbasz o olej filtry, wtryski to odwdzięcza się z nawiązką :)
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2,7
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 400205
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
12.02.2023 Peugeot 607
(9.3)
Opinia: Auto dosłownie petarda mimo iż faktycznie pękł mi kolektor wody nie jest to duży problem z wymianą poza tym kupiłem od gościa który zmieniał co 10 000 olej i nie ma z tym autem żadnych problemów mit o obracających się panewkach to tak jak Polak
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Komfort jazdy bardzo dynamiczny silnik skrzynia 6 stopniowa
Wady: Jedynie pękł kolektor gdzie jest termostat od wody wymiana bardzo prosta 250 zł sam kolektor
  • Silnik: 2.7 HDi 205koni
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 155000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
27.08.2020 Peugeot 607
(10.0)
Opinia: Silnik faktycznie wymaga opieki, ale w zamian daje ogromną frajdę. Podstawa po zakupie to wymiana rozrządu, olejów w silniku i skrzyni oraz wszystkich elementów plastikowych z układu chłodzenia. Ceny używanych części na allegro śmieszne, awarie elektryki to mity, psuje się jak każde auto. Naprawy we
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.7 HDI
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 251000
  • Spalanie: 8.1 l/100km
Polecam
26.06.2020 Peugeot 407 coupe 2,7 HDI V6
(8.7)
Opinia: To nie prawda ze silnik jest awaryjny: - trzeba czesto wymieniac olej (conajmniej co 15.000 km) - sprawdzac i wymieniac wtryski i swiece zarowe - wyczyscic filtr czasteczek stalych Jezeli samochod mial awarie to tylko z wyzej podanych punktow.Trzeba poprostu serwisowac: - wal peka po ze wzgledu na brak serwisu
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: ta sama skrzynia biegow jest montowana w Porsche dynamiczny naprawy i czesci w wlasnym zakresie nieporownywalnie tanio silnik spokojnie zrobi 300.000 km
Wady: trzeba serwisowac to jest samochod sportowy np. co kilkadziesiat tysiec kilometrow sprawdzac wtryski (zobacz ksiazka serwisowa), a nie jezdzic do konca jak sie cos swieci nie dla kerowcow ktorzy cha tylko jezdzic i nic przy nim nie robic, bedzie drogo
  • Silnik: 204 PS; 2,7 HDI
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 276.000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
10.11.2018 Urco
(7.7)
Opinia: W opisie powyżej "dwumasa". Ale ten wynalazek nie należy do silnika chyba?? W automacie go nie ma. Pękające wały dotyczą głównie mocniejszych wersji z momentem 440 a w C5 jest tylko coś koło 325.
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 204
  • Rocznik / Przebieg: 2008
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Polecam