
Silnik PSA 2.7 V6 HDi Bi-Turbo o mocy 190, 204 lub 207KM montowany w Citroenie C5, C6, Peugeocie 407, 607 a także w niektórych modelach Jaguar i Land Rover. Moment obrotowy to 440Nm. Silnik o bardzo dobrej dynamice i stosunkowo niskim spalaniu. W przypadku 607-ki to w trasie około 7l/100km. Z silnikiem współpracują dwie turbosprężarki. Wtrysk paliwa realizowany jest za pomocą piezo wtryskiwaczy.
Ich niewątpliwą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa po stronie minusów należy zapisać trudną regenerację oraz wysoki koszt nowego elementu. Niestetyserwis i części zamienne do silnika 2.7 HDI nie należą do tanich. Przed zakupem należy się dobrze zastanowić czy mamy wystarczająco głęboki portfel.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Citroen C5 II 2.7 V6 HDI 204KM (DT17BTED4)
Citroen C6 2.7 V6 HDI 208KM (DT17BTED4)
Peugeot 407 2.7 V6 HDi 204KM (DT17BTED4)
Peugeot 607 FL 2.7 HDi V6 Bi-Turbo 205KM (DT17BTED4)
Jaguar S-Type 2.7 D V6 (207KM)
Jaguar XF X250 2.7 TD V6 (207KM)
Jaguar XJ X350 2.7 D V6 (207KM)
Land Rover Discovery III 2.7 TD (190KM)
Range Rover Sport I 2.7 TD (190KM)
| Średnia (głosów: 14) | (7.8) |
| Trwałość | 8.1/10 |
| Utrzymanie | 6.8/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |
Citroen C5 II 2.7 V6 HDI 204KM (DT17BTED4)
Citroen C6 2.7 V6 HDI 208KM (DT17BTED4)
Peugeot 407 2.7 V6 HDi 204KM (DT17BTED4)
Peugeot 607 FL 2.7 HDi V6 Bi-Turbo 205KM (DT17BTED4)
Jaguar S-Type 2.7 D V6 (207KM)
Jaguar XF X250 2.7 TD V6 (207KM)
Jaguar XJ X350 2.7 D V6 (207KM)
Land Rover Discovery III 2.7 TD (190KM)
Range Rover Sport I 2.7 TD (190KM)