Silnik PSA 1.6 e-HDi 114KM został wprowadzony w 2011 r. W odróżnieniu od wersji HDi w jednostce zastosowano szereg zmian, które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15 % oraz zminimalizować emisje CO2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:
– Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
– e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
– elektroniczne sterowanie alternatorem, które pozwala na odzyskanie energii, gdy pojazd zwalnia
–skrzynia biegów z udoskonalonymi przełożeniami.
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia. W przyszłości 30% silników koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.
Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego normę Euro5. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail z wtryskami piezoelektrycznymi firmy Siemens które są nie naprawialne a koszty ich wymiany są bardzo wysokie. Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy.
Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały, mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Citroen C3 II FL 1.6 e-HDi 114KM (DV6CTED)
Citroen C3 Picasso FL 1.6 e-HDi 114KM (DV6CTED)
Citroen C4 II 1.6 e-HDi 114KM (DV6CTED)
Citroen C4 II Picasso 1.6 HDi 115KM (DV6CTED)
Citroen C4 Aircross 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)
Citroen DS3 1.6 e-HDi 112KM (DV6CTED)
Citroen DS4 1.6 e-HDi 114KM (DV6CTED)
Citroen DS5 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)
Citroen C5 II FL 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)
Citroen Berlingo II 1.6 HDi 114KM (DV6CTED)
Citroen Berlingo II Van 1.6 e-HDI 8V 114KM (DV6CTED)
Peugeot 208 I 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)
Peugeot 2008 I 1.6 e-HDI FAP 114KM (DV6CTED)
Peugeot 308 II 1.6 e-HDI 115KM (DV6CTED)
Peugeot 3008 I FL 1.6 HDI 114KM (DV6C)
Peugeot 5008 I FL 1.6 HDi 114KM (DV6C)
Peugeot 508 I 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)
Peugeot Partner II 1.6 HDi 114KM (DV6C)
Peugeot Partner II Van 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)
| Średnia (głosów: 8) | (9.8) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 9.3/10 |
Citroen C3 II FL 1.6 e-HDi 114KM (DV6CTED)
Citroen C3 Picasso FL 1.6 e-HDi 114KM (DV6CTED)
Citroen C4 II 1.6 e-HDi 114KM (DV6CTED)
Citroen C4 II Picasso 1.6 HDi 115KM (DV6CTED)
Citroen C4 Aircross 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)
Citroen DS3 1.6 e-HDi 112KM (DV6CTED)
Citroen DS4 1.6 e-HDi 114KM (DV6CTED)
Citroen DS5 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)
Citroen C5 II FL 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)
Citroen Berlingo II 1.6 HDi 114KM (DV6CTED)
Citroen Berlingo II Van 1.6 e-HDI 8V 114KM (DV6CTED)
Peugeot 208 I 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)
Peugeot 2008 I 1.6 e-HDI FAP 114KM (DV6CTED)
Peugeot 308 II 1.6 e-HDI 115KM (DV6CTED)
Peugeot 3008 I FL 1.6 HDI 114KM (DV6C)
Peugeot 5008 I FL 1.6 HDi 114KM (DV6C)
Peugeot 508 I 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)
Peugeot Partner II 1.6 HDi 114KM (DV6C)
Peugeot Partner II Van 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)