Popularne na rynku

Silnik PSA 1.6 e-HDi 8V 114KM DV6 CTED

131848
Silnik PSA 1.6 e-HDi 8V 114KM DV6 CTED

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.6 e-HDi 114KM został wprowadzony w 2011 r. W odróżnieniu od wersji HDi w jednostce zastosowano szereg zmian, które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15 % oraz zminimalizować emisje CO2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi  od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:



Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
elektroniczne sterowanie alternatorem, które pozwala na  odzyskanie energii, gdy pojazd zwalnia
skrzynia biegów z udoskonalonymi przełożeniami.
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia. W przyszłości 30% silników  koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.



Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi. To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy pizoelektrycznych. Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy.


Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały, mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • brak uciążliwych awarii
  • trwała i mało awaryjna jednostka
  • wtryski -możliwość regeneracji
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • obsługa DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV6 CTED
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (9.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Najbardziej awaryjna część

5%
9%
5%
4%
66%
10%
Suma głosów: 193

Opinie użytkowników

29.01.2024 C4 Grand Picasso II
(9.3)
Opinia: Silnik rewelacyjny!!! To mój drugi 1.6 hdi i drugi C4 Grand Picasso. Poprzednika dałem dzieciom przy przebiegu 300.000 km i ani jednej usterce i jeżdzą do dzisiaj. Obecnym przejechałem ponad 200.000 i ani jednej awarii. Mam pytanie do mechaników. Przez prawie 20 lat jeździłem autami
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - bardzo niskie spalanie - bezawaryjność
Wady: Silnik montowany praktycznie tylko w Peugeot lub Citroen. Jak nie lubisz tych marek to nie poznasz walorów tego silnika.
  • Silnik: 114KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 222000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
01.07.2022 Citroen c4 II
(10.0)
Opinia: Cóż powiedzieć. Kiedy ktoś coś mówi złe o Francuzach bronię jak lew. Ten silnik kest rewelacyjny. Energiczny, żywy, chce to jechać z każdego miejsca obrotomierz i biegu. Niskie spalanie, bezawaryjność, oleju nie bierze tylko ten głupi filtr paliwa. Miałem już trzy auta z tym silnikiem
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie, dynamika, bezawaryjność, kultura pracy, brak spalania oleju.
Wady: Brak
  • Silnik: 114
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 5.1 l/100km
Polecam
24.12.2019 C4 Grand Picasso
(9.3)
Opinia: Super silnik, w c4 grand picasso trochę brakuje koni, jednak jeśli nie mamy skłonności wyścigowych to jest super. Trasa poniżej 5.5l w dużym rodzinnym aucie. Rewelacja.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Spalanie Kultura pracy Bezawaryjność
Wady: Brak
  • Silnik: C4 Grand Picasso
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
15.08.2019 citroen ds4
(10.0)
Opinia: Wszystko się pokrywa. Rewelacyjne spalanie. W trasie około 4l, auto dość małe i bardzo dynamiczne. Silnik elastyczny. Na temat trwalosci sie nie wypowiem, za krótko mam auto. Polecam!
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 114
  • Rocznik / Przebieg: 2012
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
31.01.2019 Peugeot 208 e-Hdi S&S manual 6
(10.0)
Opinia: Peugeot 208 e-HDi z roku 2013. Kupiony nowy w Peugeot Polska. po 6 latach przebieg 140 tysięcy. Żadnej awarii, czy choć by symptomów jakiejś nadchodzącej usterki. Olej zmieniany co 10-15 tysięcy. Filtry i przeglądy zgodnie z książką serwisową. Po tym przebiegu w zbiorniku pozostało jeszcze
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 115 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013/140000
  • Spalanie: 4.6 l/100km
Polecam