Citroen

Silnik 1.6 HDI 8V 92KM FAP (DV6D)

60958
Kategoria: Silniki PSA 1.6 HDi
Silnik 1.6 HDI 8V 92KM FAP (DV6D)

Silniki PSA 1.6 HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen

1.6 HDI 92 KM o oznaczeniu (DV6D) zadebiutował w 2010r.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o stałej geometrii łopatek z zaworem upustowym.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi. To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy piezoelektrycznych. Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie mocy ma dynamikę na średnim poziomie oraz kultura pracy jest przeciętna ale za to ogromnym atutem jest bardzo niski poziom spalania.Średnie spalanie oscyluje w granicach 5l, a na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów a do największych atutów trzeba zaliczyć spalanie. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niskie koszty użytkowania
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • obsługa DPF-u

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1.6
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią z zaworem upostowym
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (9.2)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 1

Najbardziej awaryjna część

1%
3%
0%
5%
83%
8%
Suma głosów: 78

Opinie użytkowników

06.04.2021 Citroen C4 II (B7)
(10.0)
Opinia: Auto posiadam od 2013 roku. Przejechałem ponad 70tyś km bez żadnych problemów. Serwisowany co 10-12 tyś km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niezawodny Kultura pracy Moment obrotowy Spalanie Nie bierze oleju. Bardzo niskie spalanie przy predkosci 90km/h
  • Silnik: 1.6 HDi 92KM DV6D
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 98000
Polecam
10.03.2020 CITROEN C4
(10.0)
Opinia: Witam wszystkich, Posiadam ten silnik (1,6 92 KM) w Citroenie C4 z 2014r. Aktualnie jeżdżę nim już ponad rok i zero problemów zarówno z silnikiem jak i całym autem . Spalanie w cyklu mieszanym :5,5-6 miasto stojąc w korkach i jadąc na dwóch pierwszych biegach . Trasa jeśli
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Super oszczędny silnik! Dobra dynamika! Prosta budowa! Tanie części zamienne !
Wady: brak
  • Silnik: 1,6 92KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 158800
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
27.08.2018 michał
(10.0)
Opinia: WITAM , przebieg 247000 zero problemów , przy 185 tys dolewanie płynu eloys w serwisie 490 zł , ale ja robie 90 % autostradą , te auta nie sa do miasta , silnik musi dostać i to konkretnie , miałem kiedyś vw caddy 1,9 tdi 105 km i uważam , że partner wygrywa , pozdrawiam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 92
  • Rocznik / Przebieg: 2013
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
07.07.2018 Domi
(6.0)
Opinia: Niestety muszę poinformować że przy przebiegu 170.tys/km padł FAP wymiana w serisie na nowy koszt 2000 zł (trafiłem na jakąś promocję ponieważ normalnie filtry sa wymontowywane i wysyłane do Francji na regenerację,mi się udało i zamontowali nowy ) Wcześniej dwa razy był wypalany komputerowo ale
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Peugeot 308 Kombi
  • Rocznik / Przebieg: 2011 r 170tys
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
23.06.2018 Artur
(8.7)
Opinia: Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakresie predkosci 90-160 km/h pozwala przemiesczcac sie dosyc sprawnie. Moj rekord spalania to 3,1 l/100km, w trasie przy 90 km/h zadowala sie od
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Citroen C4 92 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013/ 152 000
  • Spalanie: 4.2 l/100km
Polecam