
Silnik PSA 2.0 HDi 163KM został wprowadzony do produkcji w 2009 roku o oznaczeniu DW10 CTED4. Koncern PSA w 2009 roku wprowadził na rynek mocno zmodyfikowaną wersję silniak 140KM o zwiększonych mocach 150KM i 163KM. Silnik został poddany dużym zmianom i zastosowano w nim nowe rozwiązania dotyczące rozbudowanej elektroniki. Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzącą płynem.
Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tysWszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.
Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania. Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy sa bardzo wysokie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Citroen C4 I Picasso FL 2.0 HDI 163KM (DW10CTED4)
Citroen C4 I Grand Picasso FL 2.0 HDI 163KM (DW10CTED4)
Citroen DS4 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)
Citroen C5 II 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)
Citroen C5 II FL 2.0 HDI 163KM (DW10CTED4)
Citroen DS5 2.0 HDI 163KM (DW10CTED4)
Citroen Jumpy II FL 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 308 I FL 2.0 HDI 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 3008 I 2.0 HDI 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 3008 I FL 2.0 HDI 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 407 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 508 I 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 5008 I 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 5008 I FL 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 807 FL 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)
Peugeot RCZ 2.0 HDi FAP 163KM (DW10CTED4)
Peugeot Expert II FL 2.0 HDI 163KM (DW10CTED)
Fiat Scudo II 2.0 MultiJet 163KM (DW10CTED4)
Toyota ProAce I 2.0 D 163KM (4WZ-FHV)
| Średnia (głosów: 28) | (9.6) |
| Trwałość | 9.6/10 |
| Utrzymanie | 9.7/10 |
| Dynamika | 9.5/10 |
Citroen C4 I Picasso FL 2.0 HDI 163KM (DW10CTED4)
Citroen C4 I Grand Picasso FL 2.0 HDI 163KM (DW10CTED4)
Citroen DS4 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)
Citroen C5 II 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)
Citroen C5 II FL 2.0 HDI 163KM (DW10CTED4)
Citroen DS5 2.0 HDI 163KM (DW10CTED4)
Citroen Jumpy II FL 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 308 I FL 2.0 HDI 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 3008 I 2.0 HDI 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 3008 I FL 2.0 HDI 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 407 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 508 I 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 5008 I 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 5008 I FL 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)
Peugeot 807 FL 2.0 HDi 163KM (DW10CTED4)
Peugeot RCZ 2.0 HDi FAP 163KM (DW10CTED4)
Peugeot Expert II FL 2.0 HDI 163KM (DW10CTED)
Fiat Scudo II 2.0 MultiJet 163KM (DW10CTED4)
Toyota ProAce I 2.0 D 163KM (4WZ-FHV)