Silnik PSA 2.0 HDi 16V 140KM DW10 BTED4

66512
Silnik PSA 2.0 HDi 16V 140KM DW10 BTED4

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.0 HDi 140KM został wprowadzony do produkcji w roku 2008 roku. Była to jednostka 16-zaworowa, zaawansowana technologicznie pod względem osprzętu oraz wtrysku paliwa. Niestety wszystkie wersje tej jednostki zostały wyposażone w Filtr cząstek stałych II generacji. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tys.


Typowe usterki tego silnika takie jak awarie dwumasy oraz EGR-u możemy zaobserwować dopiero po przejechaniu 200tys km to dobry wynik. Zdarzają się również problemy z zaworem ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia-objawy to problem z rozruchem nierówna praca oraz dymienie. Mała awaryjność dotyczy samego układu wtryskowego oraz turbosprężarek. Użytkownicy chwalą sobie długą żywotność tych elementów w tej odmianie która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych na rynku. Trzeba nadmienić że od 2009r do produkcji wprowadzono wersje 150KM i 163KM mocno zmodyfikowane.


Reasumując silnik 2.0 HDI w odmianie 140-konnej jest jednostką bardzo trwałą o niskiej awaryjności która bez większych problemów przekroczy przebieg 300 tys/km jakichkolwiek awarii. Jednak wszystko jest uzależnione od jej eksploatacji serwisu wymiany na czas olejów i filtrów oraz tankowania dobrej jakości paliwa. Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo udana konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • jeden z najlepszych silników na rynku

Wady

  • awarie FAP w jeździe miejskiej
  • awarie dwumasowego koła po wyżej 200tys.km
  • problemy z przepływomierzem
  • awarie zaworu ciśnienia paliwa
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10 BTED4
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.240.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

W silnikach 2.0HDI 16V od 2004-Fap II oraz III Generacji wymiana filtra po 180tys a uzupełnienie płynu  (Eolys) po 120tys !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.2)
Trwałość 8.1/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 2

Najbardziej awaryjna część

6%
6%
35%
12%
6%
35%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

14.05.2023 Citroen C5 II
(9.3)
Opinia: C5 kupiłem jakos 4 miesiace temu przy przebiegu 150500 i do tej pory zrobilem jakos 1,5tys km i jak narazie sprawuje sie super zobaczymy co bedzie dalej ale do miasta nie jest to dobra opcja ze wzgledu na dpf ktory zapycha sie przy krotkich odcinkach.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Wysoka kultura pracy Małe spalanie niska awaryjnosc
Wady: Zapychanie DPF na krótkich odcinkach
  • Silnik: 2.0 HDI 140km DPF
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 152
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
05.06.2022 Peugeot 508 SW
(9.7)
Opinia: Silnik 2.0 HDI 140KM, ciagnie bez problemu ponad 1.5 tonowe rodzinne kombi przy niewielkim zuzyciu paliwa. 2000obr/min to 115 km/h. Póki co tylko eksploatacyjne rzeczy do wymiany, oleje, filtry.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Oszczędność, kultura pracy, trwałość, dobra dynamika.
Wady: Mógłby sie szybciej nagrzewać, zawsze by się chcialo więcej KM i NM, ale nawet przy pełnym obciążeniu dynamika jest zadowalajaca.
  • Silnik: 140 KM / P508
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 100000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
08.07.2019 c5 x7
(6.0)
Opinia: witam chcialbym szczerze przestrzec przed tym silnikiem z ukladem wtryskowym delphi mialem ten silnik w c5 2010 r totalna porazka bardzo ciezko jest znalesc serwis ktory zregeneruje te wtryskiwacze silnik przy 250 tys mial juz spore wycieki po regeneracji wtryskow remont kapitalny jednostki a silnik
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2.0 hdi 140km
  • Rocznik / Przebieg: 2010/250tys
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
28.11.2018 Jacek
(10.0)
Opinia: Marco z całym szacunkiem dla Ciebie pewnie VW co pracuje jak c-330 to wyznacznik trwałości.. Myślę że raczej nie miałeś do czynienia z żadnym silnikiem z PSA bo tylko tacy wyrażają takie opinie jak Twoja.. Ja ze swojej strony powiem na ten temat coś odwrotnego:
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: C5 TOURER X7 /140km
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
29.08.2018 Krzysztof
(9.3)
Opinia: Najpierw do poprzednika: Marco, idź chwalić silniki VAG a nie opluwasz coś, czego nie miałeś. Oleju nie wymieniałeś, wiesz co to filtr? Wiesz co to porządne paliwo a nie od dziadka zza stodoły,,, Silnik fajny, bezawaryjny, jak dbasz tak masz frajerze. Kupiłeś trupa i myślałeś,
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 407
  • Rocznik / Przebieg: 2008/271000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam