Citroen C3 I 1.4 HDi 70KM (DV4TD)

13280
Kategoria: Citroen C3

Dane techniczne

Citroen C3 I 1.4 HDi 70KM (DV4TD)
Pojemność [cm3] 1398
Moc [KM] 70
Moment obrotowy [Nm] 150
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 165
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 12.5

Lata produkcji: 2002-2005

Nadwozie: hatchback

Segment: B (małe)

Spalanie

Miasto 5.3L

Średnie 4.5L

Trasa 3.8L

Zalecane przez serwis

Typ oleju Total Quartz 9000 5W40
Ilość oleju 3.8
Wymiana oleju 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po 180.000-240.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAP Brak
Dwumasa Brak
Turbina Geometria stała
Wtryski Elektromagnetyczne Bosch/Siemens

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
1.4 HDi 90KM 8.4 3 0 4.8 l/100km

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.8)
Trwałość silnika 9.5/10
Niezawodność auta 9.5/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 5.2L

Średnie 5.0L

Trasa 4.3L

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
25%
25%
50%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

06.05.2020 C3/FL 363000
Średnia ocena: (10.0)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 5.3L

Średnie 5.0L

Trasa 4.5L

Opinia: Dobry i tani dupolot do miasta. Nic nadzwyczajnego, dobry silik (trwały).
Zalety: Trwały i prosty silnik. Niskie koszty utrzymania. Nikt tego nie ukradnie ;)
Wady: Zabezpieczenie antykorozyjne jest raczej standardowe. Rdza lubi progi. Denerwujące jest wymienianie co XXtys km podkładek pod wtryskami lub rurek od paliwa. Nota bene raczej brzydkie auto jak na dzisiejsze standardy.
Polecam
19.04.2016 Konrad C3/2005/1.4 HDi
Średnia ocena: (9.5)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 5.0L

Średnie 5.0L

Trasa 4.0L

Opinia: Nie wiem czy taki posiadam egzemplarz, ale to auto dosłownie jeździ na oparach paliwa. Stosunkowo dobra dynamika (jak na auto miejskie) czasami w trasie potrafi też pozytywnie zaskoczyć. Amortyzatory i zawieszenie do wymiany po 150 000 km - łączny koszt całości (przód i tył) 1500
Zalety: Oszczędny, tanie części, zwrotny, wygodny, łatwe i nieskomplikowane naprawy
Wady: ciężko wskazać
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
25%
25%
50%
Suma głosów: 4