Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 255400

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 120KM (Renault F9Q)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

8.25

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)05.06.2020

Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w

Polecam

7.52

Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800)04.06.2020

Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś

Polecam

7.52

Silnik 2.5 V6 TDI 24V 180KM03.06.2020

Allroad 2004 Quattro z 2.5 V6 180KM BAU. Mi się ten silnik spodobał. Jest to calkiem inna kultura pracy, jaką znamy z 1.9 TDI. Siln

Polecam

6.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 HDI występuje w pojazdach marki Ford oraz koncernu PSA. Generuje moc 75KM, 90KM(silniki 16 zaworowe) po 2010 roku zastąpiony jednostką o mocy 92KM (jednostka 8 zaworowa). Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka w większości nie współpracuje z problematycznym elementem jakim może okazać się dwumasowe koło zamachowe. Silnik 1.6 HDI 90KM oznaczony symbolem 9HX(DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek oraz nie posiada koła dwumasowego. Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie wysokich osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należy do tanich i prostych. Z kolei turbosprężarkę o zmiennej geometrii można spotkać w innym 90 konnym silniku o logotypie (9hHV). Przed zakupem pojazdu warto również sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych FAP. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sady i w konsekwencji do spadku mocy silnika. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3 tys. zł. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.Przy wymianie oleju warto sprawdzić sitko przy przewodzie smarującym turbinę,które lubi się zatkać co powoduję zatarcie turbosprężarki.Kolejna bolączką są często lejące wtryski na szczęście nie jest to duży problem wystarczy wymienić podkładki pod wtryskami i problem znika,koszty są nie wielkie jedynym problemem może być wykręcenie samych wtryskiwaczy !!! W opinii kierowców silnik o mocy 90Km  jednostką udaną,niewątpliwie jej największym atutem jest niski poziom spalania gdzie bez najmniejszych problemów można osiągnąć wynika 4 L/100Km w trasie. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą.Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz niską kulturę pracy.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niska awaryjność
niski poziom spalanie
możliwa regeneracja wtrysków
ceny oraz dostępność części

Wady:
przeciętna dynamika
lejące wtryski
awarie turbiny
zatykające się sitko przewodu smarowania turbiny

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silnik 1.6 HDI 90KM o symbolu(9HX)-turbo stała geometria bez dwumasy

Silnik 1.6 HDI 90KMo symbolu (9hHV) - turbo zmienna geometria ,FAP,koło dwumasowe

Jednak najlepiej sprawdzić takie info. w serwisie po numerze VIN.!!!

Od 2010r silnik 8-zaworowy nowszej generacji 1.6HDI (DV6D) o mocy75,92KKM !!!

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 511

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 135
Średnia (głosów 36):
(8.36)
Trwałość
 8.72/10
Utrzymanie
 8.28/10
Dynamika
 8.08/10

Głosy według opinii:

342

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

308 25.05.2020
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Prosty, w miarę tani diesel jak na te czasy. Brak dwumasy , brak fap, turbo zwykłe.Brak awarii a przebieg 181tys km , spalanie w trasie ok 4Litry a w mieście ok 6 Litrów przy w miarę dobrej dynamice.Tylko taki silnik ma rację bytu w dzisiejszych czasach bo jest najmniej problematyczny.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:tani w utrzymaniu i bardzo oszczędny

Wady:podkładki od wtrysków puszczają

Odmiana silnika: 9HX 90 KMRocznik: 2008Przebieg: 181000 Śr. spalanie: 5.5
Partner II 18.02.2020
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Mam go od nowości i poza wymianami standardowymi (paski, klocki, płyny) naprawiałem tylko sprzęgło, przepływomierz i zawór EGR. EGR chyba niepotrzebnie bo po jego wymianie kontrolka niesprawności silnika ponownie się zapaliła a diagnosta chyba nie znał angielskiego bo na moją uwagę że tester podaje awarię przepływomierza stwierdził że "to się nie psuje", ale wymienił i kontrolka ponownie się nie zapaliła. Ostatnio zapłaciłem sporo kasy za uszczelnienie silnika (uszczelki wtrysków, pokrywka klawiatury z uszczelką i inne). Odkręcił się również jeden wtrysk (częsta usterka) i musiałem myć silnik z czarnej sadzy.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Bezawaryjność, brak dwu-masy i filtra cząstek stałych.

Wady:Wymagana duża dbałość eksploatacyjna: częsta wymiana oleju i filtrów, dobre paliwo. Kiepska jakość plastików wtyczek, przewodów, zatrzasków i innych Pali dużo ale buda Partnera jest duża i ciężka.

Odmiana silnika: 90KMRocznik: 2009Przebieg: 170 Śr. spalanie: 8
Peugeot Partner 01.02.2020
Średnia:
(4.00)
Nie

Opinia: Kupiłem z przebiegiem 249000, rocznik 2013. Mechanik, który "sprawował pieczę" po ASO nad tym samochodem powinien mieć obcięte ręce, żeby więcej nie otworzył maski. Skopał w silniku wszystko co się dało. Zmienił jakiś parametr w dotryskiwaniu płynu do paliwa, że wyskakuje na komputerze, że dawka jest za wysoka. Wypalanie FAP włącza się co 40-60 km. Filtr został zregenerowany w znanej firmie w Krakowie. Dopalanie włącza się dalej. Może i by dobrze silnik pracował, jakby nie pseudo-mechanik. Po za tym leją wtryski, wszystkie poszły do regeneracji. Koszty jakie poniosłem za pół roku użytkowania to prawie 4000zł. Ogólnie zraziłem się do tego motoru.

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: DV6DRocznik: 2013Przebieg: 249000 Śr. spalanie: 6.8
Peugeot Citroen 08.08.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: A Ja napiszę patrząc z perspektywy mechanika :] Lubiący puścić olej z pod uszczelniaczy olejowych wtryskiwaczy i z pod korków głównego kanału olejowego bloku silnika ba! lubią się popuścić także dobrze pamiętać przy wymianie rozrządu czy sprzęgła by zwalić koło zamachowe i to sprawdzić, słabe wykonanie osłon termicznych od katalizatora to samo się tyczy mocowań obudowy filtra powietrza i to tyle to są rzeczy które na myśl o 1.6 hdi mi wskakują :] Kilka razy wtryskiwacze do regeneracji wyciągane, 2 turbiny, raz łańcuch między wałkami przeskoczył ale to są naprawy które można policzyć na palcach jednej ręki. Jeżeli wiesz, że czasami trzeba zmienić olej + filtry i to robisz regularnie to śmiało kupuj a będzie Ci służył sporo kilometrów. [piszę o wersji bez zmiennej geo i dpf]

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.6 HDI 90KMRocznik / Przebieg: Wszystkie Śr. spalanie:
Mariusz 18.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Miałem ten samochód od nowości tzn. od 2007 r. do 2018 r. kupiony w salonie i sprzedany przy przebiegu ok. 110 tyś. km. Praktycznie bez awaryjny nic przy nim nie robiłem z wyjątkiem z hamowania do 111 KM. Silniczek bardzo żwawy i oszczędny, godny polecenia jak ktoś o niego dba (wymiana wszystkich elementów eksploatacyjnych na czas). Szkoda że już takich silników nie robią.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: CITROEN PICASSORocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 4.5

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.