Silnik Volkswagen 2.0 TDI SCR o odmianach mocy 115, 116 lub 122 KM z rodziny EA288evo wszedł do produkcji w 2018 roku i występuje w samochodach Audi, Seat, Skoda oraz VW. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna, spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6d.
Aby sprostać tym wymogom, w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie emisji CO2 nawet o 10 g/km! Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia, która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI. Jego zadaniem jest minimalizowanie emisji spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filtra cząstek stałych z systemem SCR. Zadaniem SCR (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenie emisji spalin NOx o 90%.
Oprócz aspektów ekologicznych, w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań mających wpływ na dynamikę i spalanie. Między innymi zmniejszono opory tarcia, masę jednostki oraz dopracowano układ doładowania, dzięki czemu turbosprężarka reaguje natychmiast po dodaniu gazu.
Silnik 2.0 TDI EA288evo to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo zaawansowanej technologii, co przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Audi A3 8Y 30 TDI SCR 116KM (DSU/DTR)
Audi A3 8Y FL 30 TDI evo 116KM SCR (DXR)
Audi Q2 GA FL 30 TDI Evo 115KM (DTR)
Seat Leon IV 2.0 TDI SCR 116KM (DSUD)
Seat Ateca FL 2.0 TDI Evo 115KM (DTRD)
Skoda Karoq FL 2.0 TDI Evo 116KM (DTRB)
Skoda Octavia IV 2.0 TDI Evo 116KM (DTRB/DTRD)
Skoda Superb III FL 2.0 TDI Evo SCR 122KM (DSUB/DTRA)
Volkswagen T-Roc FL 2.0 TDI Evo 115KM (DTRD)
Volkswagen Golf VIII 2.0 TDI Evo 116KM (DSUD/DTRD)
Volkswagen Tiguan II 2.0 TDI SCR 115KM (DFGC)
Volkswagen Tiguan II FL 2.0 TDI Evo 122KM (DTRC)
Volkswagen Touran II FL 2.0 TDI Evo 122KM (DTRC)
Volkswagen Passat B8 FL 2.0 TDI Evo SCR 122KM (DTRA)
Volkswagen Caddy V 2.0 TDI Evo 122KM (DTRC)
Volkswagen Caddy V Cargo 2.0 TDI Evo 122KM (DTRC)
Ford Tourneo Connect Mk3 2.0 EcoBlue 122KM (DTRC)
| Średnia (głosów: 2) | (9.5) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 9.5/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |
Audi A3 8Y 30 TDI SCR 116KM (DSU/DTR)
Audi A3 8Y FL 30 TDI evo 116KM SCR (DXR)
Audi Q2 GA FL 30 TDI Evo 115KM (DTR)
Seat Leon IV 2.0 TDI SCR 116KM (DSUD)
Seat Ateca FL 2.0 TDI Evo 115KM (DTRD)
Skoda Karoq FL 2.0 TDI Evo 116KM (DTRB)
Skoda Octavia IV 2.0 TDI Evo 116KM (DTRB/DTRD)
Skoda Superb III FL 2.0 TDI Evo SCR 122KM (DSUB/DTRA)
Volkswagen T-Roc FL 2.0 TDI Evo 115KM (DTRD)
Volkswagen Golf VIII 2.0 TDI Evo 116KM (DSUD/DTRD)
Volkswagen Tiguan II 2.0 TDI SCR 115KM (DFGC)
Volkswagen Tiguan II FL 2.0 TDI Evo 122KM (DTRC)
Volkswagen Touran II FL 2.0 TDI Evo 122KM (DTRC)
Volkswagen Passat B8 FL 2.0 TDI Evo SCR 122KM (DTRA)
Volkswagen Caddy V 2.0 TDI Evo 122KM (DTRC)
Volkswagen Caddy V Cargo 2.0 TDI Evo 122KM (DTRC)
Ford Tourneo Connect Mk3 2.0 EcoBlue 122KM (DTRC)