Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 13302

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 Duratorq TDDi 90KM31.03.2020

Oprócz tego co pisali poprzednicy ważnym elementem który potrafi unicestwić pancernego Mariana (Mondeo) z silnikiem TDDI 90 KM to p

Polecam

7.75

Silnik 2.0 Duratorq TDDi 90KM31.03.2020

2.0 TDDI 90 KM silnik z woła roboczego jakim jest Transit. Fakt, jest głośny, typowy klekot lat 90' bo cóż to jest innego jak star

Polecam

7.75

Silnik 1.6 Energy dCi 125/145KM (R9M)31.03.2020

Wysokie koszty serwisu to mało powiedziane, pompa, wtryski, turbina ceny kosmos, a używanych nie opłaca się kupować, bo długo nie

Odradzam

2.67

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM (EA189)28.03.2020

Golf 6 Variant (CAYC 105KM) kupiony 06.2017 z najazdem 161 tyś. jako poleasing. Aktualnie 03.2020 przejechane 277 tyś. rozrząd w

Polecam

8.23

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 2.2 HDI  o mocy  204KM jest kolejną odmianą  która weszła do produkcji od 2010 roku. Zmiany jakie wprowadzono w silniku to nowszy układ wtryskowy o ciśnieniu 2000 bar z ośmio-otworowymi wtryskiwaczami oraz turbosprężarkę chłodzona cieczą.W tej odmianie zrezygnowano z dwóch turbosprężarek które były problematyczne.W silniku poprawiono wiele kwestii związanych z awaryjnością z poprzednich lat przez co jednostka oraz jej osprzęt stał się bardzo trwały.Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF.Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tysWszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w tej mocy.Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy sa bardzo wysokie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie Fap- jazda miejska

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W 2010 roku kolejna modyfikacja


-podniesiona moc do 204KM

-zmodyfikowany układ wtryskowy

-wrócono do jednej turbiny która jest  chłodzona cieczą

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 4):
(5.75)
Trwałość
 4/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 7.25/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

C5 II 13.02.2020
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: To juz druhi C5 2,2 HDI. Zamienilem sedana na kombi. Jako ze zakochalem sie w tym motorze przez dluzszy czas szukalem niewyjeżdzonego auta z tym wlasnie silnikiem. W UK sa one rzadkoscia. Przy pierwszym samochodzie jedynie serwis i paliwo. Zrobilem ok 50 tys km. Jedyna awaria to wymiana chlodnicy klimatyzacji (poprzedni wlasciciel wyladowal w rowie i sie rozszczelnilo). Drugim autem niestety pokonalem dopiero 10 tys km. Bez zadnych zarzutow. Koszty serwisu troszke wyzsze jak przy popularnym 2.0 Hdi ale zdecydowanie warte frajdy z jazdy i kultury pracy. Sedanem w niemczech zlapalem max predkosc (231 KM/h) i silnik nadal pracowal calkiem przyjemnie. Polecam samochod z czystym sumieniem. Swietna dynamika i jedynie mozna sie przyczepic do startu ze swiatel ale to juz raczej kwestia oprogramowania automatycznej skrzyni biegow.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:Kultura pracy, spalanie, osiagi

Wady:Malo dostepny, drozszy serwis

Odmiana silnika: 2.2 hdi 204Rocznik: 2014Przebieg: 65000 Śr. spalanie: 7.4
Citroen C5 X7 18.05.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu na łańcuch oraz jego napinacz, należy pilnować wymian oleju (15-20k max). Poza tym zrezygnowano również z przepustnic na dolocie które były wysterowywane w zależności od obciążenia. Moim zdaniem silnik jest dużo prostszą konstrukcją (tym samym mniej awaryjną) niż jego poprzednik. Silnik w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów jest bardzo dynamiczny. Po przełączeniu w tryb sport, dosyć szybko się zwija i nie musimy za bardzo kalkulować podczas wyprzedzania. Generalnie 2.2HDI 204KM były montowane jedynie w wersjach Exclusive C5 - tańsza opcja od niemieckich marek z całkiem niezłym wyposażeniem jak np bixenon z doświetlaniem zakrętów, asystent pasa z wibracją foteli, grzanie foteli, masaż kierowcy, duża i przejrzysta navi, fotochromatyczne lusterka i wiele innych uprzyjemniaczy jazdy. W połączeniu z zawieszeniem hydropneumatycznym, jadąc czujemy się jak na sofie u siebie w salonie. Wygodne fotele z regulacją nawet na wysokości połowy pleców - nie czuje się wręcz zmęczenia przy dłuższych trasach.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: DW12CRocznik / Przebieg: 2013/180000 Śr. spalanie: 8.5
Pawel 07.08.2018
Średnia:
(6.00)
Tak

Opinia: Powiem wam tak: Jakieś sześć lat temu kupiłem sobie C5 z silnikiem 2.0 hdi i do dnia dzisiejszego zaraziłem skutecznie co najmniej 10 osób z mojego otoczenia tym modelem i jak do tej pory nikt nie miał do mnie pretensji o to że namówiem go na jakiś francuski szajs. Poniewąż zajmuje się na codzień zawodowo naprawą pojazdów i lubię auta które robią tanie kilometry ,a co za tym idzie wykazują się niskimi kosztami eksploatacji. Erę niemieckich samochodów dawno mam już za sobą. W miedzyczasie powoziłem tyłek kilkoma japońcami i mogę naprawdę na dzień dzisiejszy powiedzieć że francuzi robią dobre silniki. Od pół roku posiadam wersję 2.2 hdi 204 i jeśli ktoś zastanawia się czy warto to powiem od razu że róznica jest ogromna w praktycznie każdym aspekcie. Zdaję sobie sprawę z tego że akcyza może tu być barierą w zakupie,niemniej jednak bardzo polecam ten silnik. Przesiadając się z 2.0 na 2.2 największą róznicę odczuwa się w poziomie drgań nadwozia.Jadąc 70kmh jest praktycznie niesłyszalny.Niemniej aby nie opowiadać o samych zaletach zarejestrowałem także jedną wadę.Startując ze skrzyżowania ciężko jest dokładnie przewidzieć czas w jakim się zbierze.Wynika to zapewne z tego że program do skrzyni napisano pod kątem uzyskania maksymalnego komfortu. No cóż nie jest to auto do wyscigów na 1/4mili,ale podróż autostradą to czysta przyjemność. Zrobiłem nim na razie 15 tyś więc trudno mi powiedzieeć jakie koszty serwisowania powstają przy przebiegach 200 i powyżej.Pierwszy przegląd robiłem sam wg listy producenta i wychodziły drobne pieniądze.Polecam

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Citroen C5Rocznik / Przebieg: 2014/40500 Śr. spalanie: 7.0
Romek 09.03.2018
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Bardzo nowoczesna jednostka, która w Polsce jest mniej popularna (akcyza). Często ludzie myślą, że to biturbo co nie jest prawdą. Turbosprężarka jest od Mitsubishi i jest sterowania elektronicznie oraz chłodzona cieczą i oczywiście że zmienną geometrią. Tu wygląda to więc obiecująco. Bardziej problematyczne mogą być piezoelektryczne wtryski. Radzę zapomnieć więc o tankowaniu byle czego byle gdzie za 50zł. Tylko markowe stacje z tankowaniem pod korek. Raz na pół roku (przed okresem zimowym i po) na bak zalewam też uszlachetniacz/oczyszczacz do paliwa (oryginalny od Citroena). Unikanie jazdy na oparach to również sposób na prawidłową pracę mokrego FAPa, który jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż DPFy, gdzieś na końcówkach wydechu wypalane przez obciążenie silnika (siema VAG). Jednostkę można łatwo diagnozować na własną rękę (lexia/diagbox). Te wszystkie nowoczesne systemy robią niesamowitą robotę. Kultura pracy, dynamika i elastyczność są wzorowe. Odpalenie przy -10'C bez problemu. Wadą są wyższe ceny części w stosunku do 2.0HDi że względu na ich dostępność. Jeśli zachowa bezawaryjność mniejszego brata to będzie bajka. **Gwiazdki za trwałość przy moim przebiegu to wróżby.

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Citroen C5 Rocznik / Przebieg: 2014/48000 Śr. spalanie: 7.1

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów