Popularne na rynku

Silnik Ford 2.0 TDCi 16V DW10

207495
Silnik Ford 2.0 TDCi 16V DW10

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 TDCI/PSA o oznaczeniu DW10 występował w pojazdach marki Ford oraz koncernu PSA. Po nieudanych próbach stworzenia własnej konstrukcji firma Ford przy współpracy z koncernem PSA (Citroen Peugeot) skonstruowała kolejną 2 -itrową jednostkę wysokoprężną. Silnik od 2005r występował w modelach Mondeo, S-Max, Focus i generował on moce 115KM 130KM,136KM,140KM a debiut przypadał na model Ford Focus MK2 z mocą 136KM. Silnik trzeba podzielić na trzy generacje pierwsza produkowana od 2005 roku do 2010 roku najbardziej popularna i trwała odmiana, druga od 2010 roku oraz trzecia po 2014 roku najbardziej zaawansowana technologicznie. Jednostka 16-zawarowa zasilana układem wtryskowym Common Rail II Generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Siemens. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus można zaliczyć długą trwałość paska rozrządu jego interwał przypada dopiero na 240. tys/km lub 10 lat !!!. km. Jednostka nie zawsze były wyposażone w DPF zwłaszcza tez s salonów z Polski. Jednak w większości występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF który podatny jest na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków.W większości odmian po 2008 roku był stosowany DPF zwłaszcza w autach z importu gdzie normy spalin obowiązywały dużo wcześniej. Najbardziej popularna odmiana to wersja 140-konna jest znana z wielu modeli a jej proporcje mocy i pojemności są idealnie wyważone w stosunku do modelu. Możemy również spotkać odmianę  2.0TDCI 115KM z oznaczeniem Econetic, to bardzo oszczędna wersja , w którym zastosowano lepsze rozwiązania pozwalające na obniżenie kosztów użytkowania  nie tracą przy tym na kulturze pracy silnika. W roku 2010 ze względu na spełnienie norm  emisji spalin Euro 5, Ford wprowadził zmodernizowaną i udoskonaloną II generację tej jednostki. Przede wszystkim znajdziemy tu mocniejszą odmianę o  mocy 163KM !!! Dotychczasowy Układ wtryskowy Simensa  został zastąpiony nowym bardziej zaawansowanym technologicznie układem  firmę Delphi. Następną zmianą było zastosowania nowej generacji układu spalania oraz nowszej generacji turbosprężarki  . Zadaniem inżynierów było nie tylko wyeliminowanie emisji spalin ale uzyskanie  lepszych osiągów i zmniejszenie spalania. Kolejną III generację Ford wprowadził w roku 2014.  silnik został poddany dużym modyfikacją, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu. Silniki współpracuje z dwoma rodzajami skrzyni biegów manualna 6-cio biegową oraz automatyczna 6-stopniową przekładnią PowerShift.Jednostka wyposażona w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Awaryjność jednostki zwłaszcza z pierwszych lat produkcji jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania. Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane. Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego, koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki. Zdecydowanie bardziej kosztowne są odmiany po 2010 roku gdzie zastosowano bardziej zaawansowaną technologię oraz droższy osprzęt zwłaszcza układ wtryskowy. W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji). W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy, niski poziom spalania oraz niską awaryjność. Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • bardzo dobra kultura pracy silnika
  • świetna dynamika i elastyczność
  • niski poziom spalania
  • trwały układ wtryskowy
  • wymiana rozrządu po 240000km

Wady

  • awarie koła dwumasowego
  • filtr cząstek stałych DPF
  • zapychający się EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 240.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje nie wszystkie wersje były wposażone w DPF/zwłaszcza auata z salonowe PL
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens/ od 2010r Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

Układ wtryskowy Siemens stosowany od 2006 do 2010r
Układ wtryskowy Delphi stosowany od 2010r
Silnik z oznaczeniem (DW10BTED)-wtryski Pizoelektryczne -Bosch nienaprawialne
DPF !!!
Nie wszystkie jednostki są seryjnie wyposażone w filtr cząstek stałych DPF !!! Mogą się zdążyć silniki z pierwszych lat produkcji, produkowanych na dystrybucję Polską w którym DPF nie występuję ale nie ma reguły ( najlepiej sprawdzić po numerze VIN).

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 37) (8.9)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 34 3

Najbardziej awaryjna część

14%
11%
11%
16%
19%
29%
Suma głosów: 114

Opinie użytkowników

16.06.2021 Ford Mondeo
(10.0)
Opinia: Mondeo Mk4 2012 rok 140 KM -- 430000 km zrobione . Z awarii : czyszczony DPF 500pln , kompletne sprzęgło na LUK-u z robocizną 2300pln reszta eksploatacja. POLECAM
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: silnik ,zawieszenie ,nadwozie
Wady: brak
  • Silnik: 140 KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 430000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
25.07.2020 MKIV
(10.0)
Opinia: Mondeo MKIV od nowości w 2007 roku diesel 2.0 PSA przejechane 240 000 km Rozrząd wymieniony na 160tys km. Na 170000 padł DPF Tak zero awarii. Bardzo dynamiczny. Bardzo duża przyjemność z jazdy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc Dynamika
Wady: DPF
  • Silnik: 136KM DW10
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
19.02.2019 C-max 2007-2010
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik.230 tys km przejechane i wszystko w oryginale.Do tej pory tylko filtry,oleje i klasyczne eksploatacyjne czynności.Osprzęt-turbina w idealnej kondycji.Sprzęgło i koło dwumasowe nie ruszane.Wtryskiwacze Siemens pracują idealnie.Nie żałuję mu wymian oleju -robię to regularnie co 10tys km.Zawsze wymieniam również filtr(wkład)paliwa.Staram się od lat
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 136 KM - DW 10
  • Rocznik / Przebieg: 2007/230000km
Polecam
13.11.2018 Bartek
(10.0)
Opinia: Super ślinik , użytkuję 5 lat - jedyna awaria to wyciek paliwa z powrotu wtrysków przy przebiegu 190tyś - koszt naprawy to 150pln części z salonu peugota fort za identyczne cg chciał prawie 400pln, sprzęgło padło przy 240 ale 2 masa była jeszcze ok -
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Ford Galaxy 163
  • Rocznik / Przebieg: 2010/ 280tyś
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
11.05.2018 Dariusz
(4.7)
Opinia: Moje doświadczenia z użytkowaniem Forda Mondeo MK3 nie są najlepsze. Miałem 2.0 TdCi 136 KM rocznik 2006, kupiony w salonie, byłem pierwszym użytkownikiem. Przeglądy i serwisy robione z książką. Wszystko fajnie, ale jest to samochod, który musi jeździć długi dystans. Do jazdy miejskiej to
  • 9.0/10
  • 3.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: FORD Mondeo MK3 136 Km
  • Rocznik / Przebieg: 2006/100 tys.
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Odradzam