Silnik 1.6 TDCi 8V 105KM Econetic (DLD-416) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 17767

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 dCi 130KM (Renault R9M)20.06.2021

128tys. od nowości i wtryski do wymiany koszt 9tys.zł padły na autostradzie przy normalnej jeździe. 15 godzin czekania z dzieciakam

Odradzam

6.85

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)20.06.2021

Też uważałem, że to dobry silnik do czasu, gdy musiałem 15 godzin czekać z dzieciakami w Austrii na pomoc assistance. Po ściąg

Odradzam

6.92

Silnik 2.0 dCi 150/173KM (Renault M9R)18.06.2021

Bardzo fajnie diesel, dynamiczny i oszczedny, może nie tak jak D4D od Toyoty ale spalanie 7l przy mieszanej jeżdzie to chyba

Polecam

9.58

Silnik 2.0 16V d 150KM (B47D20)18.06.2021

2.0 190PS BMW F11 2015r. w moim nie przypadku nie było tak słodko kupiłem 3letnie z przebiegiem 100tys. km auto miało 3 serwisy o

Polecam

7.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 TDCI o mocy 105KM miał zastosowanie w modelu Ford Focus od 2012 roku. Jednostka 1.6TDCI 105KM z oznaczeniem Econetic, to bardzo oszczędna wersja ,w którym zastosowano najnowszą technologię która pozwalała na obniżenie kosztów użytkowania  nie tracą przy tym na kulturze pracy.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5 .DPF nie sprawia żadnych problemów jest całkowicie bezobsługowy.Obecnie filtr jest suchym,pamiętamy że w poprzedniej wersji zwłaszcza 109KM do każdego tankowania był dozowany płyn który co jakiś czas trzeba było uzupełniać.Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się praktycznie bezawaryjny.Również dopracowano jego dopalania już niema konieczności jazdy na wyższych obrotach lub dłuższych trasach.Jednostka współpracują z 6-stopnową skrzynia jej przełożenia są bardzo męczące zwłaszcza podczas jazdy miejskiej..W specjalnej wersji Econetic o pojemności 105KM charakteryzuje się emisją spalin CO2 na poziomie 88g/k.Silnik jest oferowany w dwóch opcjach ze skrzynią 6-biegowa manualna oraz seryjnie zostały wyposażone w funkcję Start-Stop co pozwala na znaczne obniżenie spalania.W testach Forda Focusa przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść po niżej 3,5L! co daje wyśmienity wynik w swojej klasie.Jednostka jest dynamiczna i bardzo elastyczna a kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie. Reasumując, jednostka o mocy 105KM jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających przyzwoitych osiągów i niskich kosztów użytkowania.

Zalety:
trwała jednostka
dobra dynamika
dobra elastyczność
dobra kultura pracy
bardzo niski poziom spalania

Wady:
koszty obsługi serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 2):
(7.5)
Trwałość
 8/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 8.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Focus MK3 09.04.2021
Średnia:
(5.33)
Tak

Opinia: To nie prawda silnik może ok bo jest to stara konstrukcja ale osprzęt to tragedia wtryski wytrzymują gdzieś do 200tys. Potem zaczynają się problemy a ci gorsza ciężko się je regeneruje w sumie to lepiej kupić nowe za ponad 3 tys. Do tego przy takim przebiegu szwankuje dopalacz DPF o którym to nie jest tu napisane zapycha się i nie dopala DPF do końca a kupno nowego graniczy z cudem fakt silnik jaki sam jest ok bardzo mało pali jest elastyczny i zwinny jak sama nazwa mówi Eco czyli dodatkowe czujniki i zmianki bo ekologia a koszty to już ponosi właściciel tyle w temacie ale jako sam silnik to polecam bo po wymianie tych rzeczy i drobnych naprawach silnik zrobi drugie tyle.

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Mało pali cichy ekonomiczny jeżeli wszystko jest wymienione

Wady:Dopalacz DPF oraz wymiana wtrysków idą w tysiace

Odmiana silnika: 105 Rocznik: 2012Przebieg: 260000 Śr. spalanie: 4.8
Karol 26.12.2017
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Mam ten silnik w Foce z 2012 roku auto z Niemiec pełen serwis do 190 tys włącznie z wymianą rozrządu w ASO do dani dzisiejszego przejechane 234tys i nic się nie dzieje.Silnik cichy,elastyczny i bardzo mało palący,moc 105KM jest tak w sam raz mogło by być więcej ale daje radę na autostradzie.Wymiany oleju co 20 tys nie zauważyłem ubytku stan jak przed wlaniem,silnik suchy,turbo suche DPF nie daje oznak zapchania.Auto w wersji Econetic rzeczywiście pali nie wiele bo około 5l a na trasie schodzi po niżej 4 l oczywiście do pewnej prędkości

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Focus MK3 Kombi EconeticRocznik / Przebieg: 2012 r 234.000 Śr. spalanie: 5

Samochody z tym silnikiem

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (2010-2017)

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.