Ford

Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 115KM Econetic

12425
Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 115KM Econetic

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 TDCI o mocy 115KM miał zastosowanie w modelu Ford Mondeo MKIV. Jednostka 2.0TDCI 115KM z oznaczeniem Econetic, to bardzo oszczędna wersja , w którym zastosowano najnowszą technologię która pozwalała na obniżenie kosztów użytkowania  nie tracą przy tym na kulturze pracy silnika. Silnik może nie jest tak dynamiczny jak jego odpowiednik o mocy 140KM ale za to odwdzięcza się bardzo niskim poziomem spalania. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus można zaliczyć długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka zawsze występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych,szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków.Reasumując jednostka o mocy 115KM jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających oszczędności .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • niski poziom spalania
  • trwały układ wtryskowy

Wady

  • awarie koła dwumasowego
  • filtr cząstek stałych DPF
  • zapychający się EGR
  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.240.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
33%
33%
33%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

28.09.2018 Jarek
(9.3)
Opinia: Rewelacyjny silnik. Z dynamiką wcale nie jest tak źle jak piszą powyżej. Niskie spalanie , trasa bez problemów z wyprzedzaniem nawet przy komplecie pasażerów i bagażu. Niskie spalanie , bezawaryjność (ponad 330000 bez awarii). Polecam. Silnik ma identyczną budowę jak ten 140KM , kwestia tylko
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Mondeo IV econetic
  • Rocznik / Przebieg: 2010/339000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
15.02.2018 Tores
(9.3)
Opinia: Silnik w Mondeo MK4 z roku 2010 przebieg 196tys bez najmniejszego zająknięcia,silnik jest już po lifcie z zmianą DPF który nie jest tak bardzo uciążliwy.Jedynym mankamentem jest awaryjny piaty wtrysk który lubi się zawiesić i wtedy dochodzi do zatkania filtra.Mechanicy o tym nie wiedzą i
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Mondeo Econetic 115KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010r 196tys
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam