Ford

Ford Mondeo Mk4 FL 2.0 TDCi (140KM)

25451
Kategoria: Ford Mondeo

Dane techniczne

Ford Mondeo Mk4 FL 2.0 TDCi (140KM)
Pojemność [cm3] 1997
Moc [KM] 140
Moment obrotowy [Nm] 320
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów
Prędkość maksymalna [km/h] 210
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 9,5

Lata produkcji: 2010-2014

Nadwozie: liftback sedan kombi

Segment: D (klasa średnia)

Spalanie

Miasto 7.6L

Średnie 5.9L

Trasa 4.9L

Zalecane przez serwis

Typ oleju 5W30
Ilość oleju 5.7
Wymiana oleju 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po 200.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAP Występuje
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Piezoelektryczne Delphi

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
2.0 TDCi 163KM 9.6 9 0 6.4 l/100km
2.2 TDCi 200KM 8.4 2 0 7.4 l/100km
1.6 TDCi 115KM 8.9 9 1 6.3 l/100km

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (9.5)
Trwałość silnika 9.8/10
Niezawodność auta 9.9/10
Spalanie ON 9.3/10
Koszty utrzymania 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 7.3L

Średnie 6.3L

Trasa 5.3L

Najbardziej awaryjna część

8%
4%
4%
25%
0%
4%
0%
0%
54%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

11.02.2023 Mondeo Mk4 2008 / 248000km
Średnia ocena: (8.5)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 7.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.0L

Średnie 6.0L

Trasa 5.0L

Opinia: Samochód lubi pożerać kilometry i trzeba mu tylko pozwolić rozłożyć skrzydła bo prędkość przelotowa 160-180 km/h nie robi na nim wrażenia zapewniając spalanie na poziomie 7l a prowadzenie i komfort jazdy jak na segment D przystało. Za to bardzo męczy się w mieście gdzie Fokus
Zalety: - spalanie - prowadzenie - komfort jazdy - pojemny bagażnik - elastyczny silnik - grzana przednia szyba i fotele - regulacja lędźwi
Wady: - masa auta - słaba jazda w mieście przez: a) zestopniowanie 2 i 3; b) filtr dpf c) spalanie - zapiekające się tylne zaciski hamulcowe - słabe grzanie w porównaniu z grupą VAG.
Polecam
13.06.2022 mondeo mk4fl 2014/230000
Średnia ocena: (9.5)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.4L

Średnie 6.2L

Trasa 6.0L

Opinia: Samochód jest niezawodny wnętrze jak swoje lata nie wygląda źle, ogólnie polecam. Spalanie na poziomie Citroena berlingo 1.6 HDI
Zalety: Małe spalanie, bardzo dobre wyciszenie
Wady: na 4 biegu brakuje już mocy do wyprzedzania
Polecam
19.10.2020 Mondeo Mk4fl 2013/245000
Średnia ocena: (9.0)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 7.0/10
Koszty utrzymania 9.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto b.d.

Średnie 7.2L

Trasa b.d.

Opinia: Auto godne polecenia użytkuje już rok czasu i bez problemu.
Zalety: Komfort jazdy, wygoda, DPF nie wiem że istnieje, silnik ok
Wady: Spalanie średnie ponad 7l Małe schowki Skrzypiące siedzenia
Polecam
10.11.2019 MONDEO MK4 2012 280 tys
Średnia ocena: (9.8)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 9.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.0L

Średnie 6.0L

Trasa 5.0L

Opinia: Bardzo dobry silnik (oszczędność, osiągi, bezawaryjność), auto duże wygodne, materiały wykończeniowe i spasowania na bardzo wysokim poziomie. polecam !
Zalety: Silnik, wygoda, niezawodność, materiały wykończeniowe, stylistyka
Wady: nie doszukałem się
Polecam
25.02.2018 RW MK4/2011/372000
Średnia ocena: (10.0)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.5L

Średnie 6.0L

Trasa 5.5L

Opinia: Mam we flocie 30 samochodów z różnymi silnikami, Mondeo 2.0 Tdci Bije wszystkich na głowę przy przebiegu 372 tyś km nie miałem żadnej poważnej usterki, , silnik do dnia dzisiejszego nie bierze ni grama oleju, Bezwzględnie najlepsza jednostka dostępna na obecnym rynku.
Zalety: Bardzo dużo przestrzeni, rewelacyjny silnik, duży komfort
Wady: Brak
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

8%
4%
4%
25%
0%
4%
0%
0%
54%
Suma głosów: 24