Silnik Ford 1.6 TDCI 95KM produkowany od 2011r najczęściej spotkany go w modelach Focus oraz C-Max i Fiesta. Konstrukcja bliźniacza HDI wspólnie wykonana z inżynierami z koncernu PSA. Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego normę Euro5 .
DPF nie sprawia żadnych problemów jest całkowicie bezobsługowy. Obecnie filtr jest suchym, pamiętamy że w poprzedniej wersji zwłaszcza 109KM do każdego tankowania był dozowany płyn który co jakiś czas trzeba było uzupełniać. Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się praktycznie bezawaryjny. Również dopracowano jego dopalania już niema konieczności jazdy na wyższych obrotach lub dłuższych trasach. Jednostka współpracują z 6-stopnową skrzynia jej przełożenia są bardzo męczące zwłaszcza podczas jazdy miejskiej.
Ogromnym atutem odmiany 95KM jest bardzo niski poziom spalania które średnio oscyluje w granicach 5l, na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l Silnik1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów jest trwały, mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 9) | (7.8) |
Trwałość | 8.3/10 |
Utrzymanie | 8.6/10 |
Dynamika | 6.4/10 |