Ford

Silnik Ford 1.6 TDCi 8V 95KM DLD-416

79584
Silnik Ford 1.6 TDCi 8V 95KM DLD-416

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.6 TDCI 95KM produkowany od 2011r najczęściej spotkany go w modelach Focus oraz C-Max i Fiesta. Konstrukcja bliźniacza HDI wspólnie wykonana z inżynierami z koncernu PSA. Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5 .


DPF nie sprawia żadnych problemów jest całkowicie bezobsługowy. Obecnie filtr jest suchym, pamiętamy że w poprzedniej wersji zwłaszcza 109KM do każdego tankowania był dozowany płyn który co jakiś czas trzeba było uzupełniać. Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się praktycznie bezawaryjny. Również dopracowano jego dopalania już niema konieczności jazdy na wyższych obrotach lub dłuższych trasach. Jednostka współpracują z 6-stopnową skrzynia jej przełożenia są bardzo męczące zwłaszcza podczas jazdy miejskiej.


Ogromnym atutem odmiany 95KM jest bardzo niski poziom spalania które średnio oscyluje w granicach 5l, na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l  Silnik1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów jest trwały, mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • dobra elastyczność

Wady

  • słabsza dynamika
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DLD-416
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (7.8)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 6.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 0

Najbardziej awaryjna część

16%
7%
7%
7%
9%
53%
Suma głosów: 86

Opinie użytkowników

08.04.2022 Focus mk3 1.6 Tdci
(5.0)
Opinia: Uwaga na silniki 1.5 i 1.6 Tdci. W silnikach 1.6 często awarią jest uszczelka pod glowicą oraz pękające tuleje cylindrów. Ford wymianiał je na nowe w okresie gwarancji. Była to częsta przypadłość beż znaczenia na przebieg.. Silnik 1.5 Tdci już miał poprawione bloki ale.... coś
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Bardzo Niskie spalanie,
Wady: Pękające tuleje cylindrów (mokre), uszczelka pod glowicą. Drogi serwis.
  • Silnik: 1.6 tdci
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 4.3 l/100km
Polecam
14.06.2020 Ford Focus MK3 FL
(6.3)
Opinia: Ta sama konstrukcja co w wersji 1.6 TDCI 115 KM, więc nie rozumiem dlaczego wszędzie nie jest zamontowany ten sam sterownik. Przenosi duże drgania na biegu jałowym, słabo to wyszło producentowi. Poza tym w porządku, dobry silnik na trasy, ale mieście też daje radę. Bezproblemowy
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 3.0/10
Zalety: - Niskie spalanie - Niezawodność
Wady: - Duże drgania na biegu jałowym, bardzo irytujące. - Przydałoby się tak z 20 koni mechanicznych więcej.
  • Silnik: 1.6 95KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 46 tys.
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
24.04.2020 Focus MK3
(9.0)
Opinia: Przebieg 188 tys 2011r - myłem tylko EGR , poza tym - żadnych usterek Silnik pracuje miękko, w trasie prawie niesłyszalny , nagrzewa się szybko - bo jest automatyczna żaluzja chłodnicy - super rozwiązanie na chłodne pory roku
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie zużycie paliwa cicha praca trwałość
Wady: Konieczność mycia EGR co 100 tys km
  • Silnik: 1,6 TDCi 95km 8V
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: `188
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
09.08.2018 Dawid
(4.7)
Opinia: Auto kupiłem w grudniu 2017r. Oryginalny przebieg 112tys - kupiony w AutoPlaza Warszawa. 1.6 tdci 95KM. Dostałem nawet gwarancję na pół roku. Minęło pół roku i skrzynia mi się rozsypała. Nie wiadomo czemu, jeżdżę spokojnie. W serwisie krzyczeli ok 12tys zł. Zdecydowałem się na remont
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Focus/95KM
  • Rocznik / Przebieg: 2014
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
27.04.2018 Robert
(9.3)
Opinia: przebieg 97tys wymiana chłodnicy klimatyzacji. poza tym silnik w dobrej kondycji, przyspieszenie wystarczy, przy 5 osobach może trochę brakować mocy. samochód godny polecenia
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Focus/95km
  • Rocznik / Przebieg: 2014/97tys
  • Spalanie: 5.1 l/100km
Polecam