Ford

Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 170KM-180KM DW10FC

54577
Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 170KM-180KM DW10FC

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 TDCI o mocy 180KM zadebiutował w Fordzie Mondeo w roku 2014. Silnik został poddany dużym modyfikacjom, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu. Silnik współpracuje z dwoma rodzajami skrzyni biegów manualna 6-cio biegową oraz automatyczna 6-stopniową przekładnią PowerShift. Jednostka wyposażona w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a na pewno bardziej żywotniejszy. Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku.


Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane przez co awaryjność silnika stała się znikoma. Nie oznacza to że jest bezawaryjny, wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji, serwisowania oraz samego użytkowania. Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej.


Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania. Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami jednostki zwłaszcza ze sportowym zacięciem. Pierwszą setkę w Fordzie Mondeo osiąga już po 8.7 s jest to imponujący wynik biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z 1.5 tonowym autem. i Również elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie, silnik przyspiesza z niskich obrotów natychmiastowo. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie a ewentualne koszty ich naprawy są bardzo wysokie..

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • doskonała dynamika
  • świetna elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10FC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 200.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 6.1 L, typ oleju: Castrol 0W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.8)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

19%
16%
13%
13%
23%
16%
Suma głosów: 31

Opinie użytkowników

13.08.2024 Kuga
(9.3)
Opinia: Polecam
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc przestrzeń spalanie wygodne auto rodzinne
Wady: Głośny na zimnym silniku potem lepsza kultura pracy
  • Silnik: 180 2.0
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
01.02.2021 S-Max Titanium 7-os. z 2016 r. 180KM, automat, 4x4,
(8.0)
Opinia: 2,0 Tdci, automat, 4x4 w S-Max Titanium 7-os. z 2016 r. 180KM, salon polska pierwszy właściciel, wykupiłem przedłużenie gwarancji do 140 tys. km, podczas gwarancj silnik dwukrotnie wymieniany - 1' - przy 35 tyś km rozpadła się pompa próżniowa, 2' - przy 90 tyś. stracił
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Duża elastyczność, duża moc, niskie spalanie. Według taczki znamionowej mogę ciągnąć przyczepę 2 tony. Nie testowałem ale uważam, że nie będzie problemu.
Wady: Moje auto to jeden egzemplarz z początku serii po dużych zmianach w tym modelu. Widać drobne niedopracowania. Przy 140 tys. konieczna była wymiana wtrysków. Minimalnie głośniejsza praca na zimnym silniku.
  • Silnik: 2,0 TDCI
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 176 tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
16.10.2019 Mondeo mk5
(6.7)
Opinia: Zimny silnik pracuje głośno po rozgrzaniu jest dużo lepiej. Szczerze to nie wiem gdzie te 180 koni. Przesiadka z 1.6 tdi 105 koni to raczej różnica powinna być i jest ale szału nie ma myślałem że będzie duuuzo lepiej. Spalanie 6.5 litra w górę
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 2.0 tdci 180 koni
  • Rocznik / Przebieg: 2015 108 tyś.
Polecam
07.07.2019 Kuga
(8.7)
Opinia: Poleca cichy mocny oszczedny
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.0
  • Rocznik / Przebieg: 2014
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
02.08.2018 Max
(10.0)
Opinia: Potwierdzam poprzednią opinię silnik rewelacja bardzo mocny a przy tym oszczędny o bardzo wysokiej kulturze pracy.Dodam że silnik jest nieprawdopodobnie elastyczny ciągnie z niskich obrotów,lekki dodanie gazu auto natychmiast reaguje.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: S-MAx 2.0 180KM
  • Rocznik / Przebieg: 2016r/68.tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam