Silnik 1.6 TDCi 8V 115KM (DLD-416) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 185668

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 dCi 130KM (Renault R9M)20.06.2021

128tys. od nowości i wtryski do wymiany koszt 9tys.zł padły na autostradzie przy normalnej jeździe. 15 godzin czekania z dzieciakam

Odradzam

6.85

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)20.06.2021

Też uważałem, że to dobry silnik do czasu, gdy musiałem 15 godzin czekać z dzieciakami w Austrii na pomoc assistance. Po ściąg

Odradzam

6.92

Silnik 2.0 dCi 150/173KM (Renault M9R)18.06.2021

Bardzo fajnie diesel, dynamiczny i oszczedny, może nie tak jak D4D od Toyoty ale spalanie 7l przy mieszanej jeżdzie to chyba

Polecam

9.58

Silnik 2.0 16V d 150KM (B47D20)18.06.2021

2.0 190PS BMW F11 2015r. w moim nie przypadku nie było tak słodko kupiłem 3letnie z przebiegiem 100tys. km auto miało 3 serwisy o

Polecam

7.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 TDCI o mocy 115KM produkowany od 2011r, najbardziej znany z Forda Focus Mk3. Jednostka 8-zaworowa, seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPFWspółpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi. Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach  poprzednich 109KM z przed 2010roku .Największym  atutem tej jednostki  niskie spalanie które bez najmniejszych problemów stanowi wartość po niżej 5L !!! Jednostka współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów jest dynamiczna i bardzo elastyczna.Silnik 1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów  jest trwały,mało pali jest dynamiczny i już sprawdzony co daje nam gwarancje spokojnego użytkowania .

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niskie spalanie
dobra elastyczność
bardzo dobra dynamika

Wady:
koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Ważne !!!

Wcześniej silnik 1.6 TDCI miał zalecaną wymianę paska rozrządu przy około 200tys ze względu na  zdarzające się zerwania paska Serwis  zaleca wymianę przy 140.000tys !!!

Zdarzały się awarie silnika przez zerwany pasek  w autach przy przebiegach 160tys -200tys.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 443

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 171
Średnia (głosów 20):
(8.18)
Trwałość
 8.8/10
Utrzymanie
 8.5/10
Dynamika
 7.25/10

Głosy według opinii:

191

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

C-max mk2 / 2011 11.03.2021
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: To trwały i oszczędny silnik. Może mógłby mieć ze 20 koników więcej, no ale coś za coś. Wtedy nie byłby tak oszczędny w zużyciu paliwa... Jeżdżę autem przywiezionym z Niemiec po mojej kuzynce, gdzie 90% przebiegu zrobił na autostradach. Wszyscy mechanicy zarówno w DE jak i nasi w Polsce, powtarzają to samo; - wymieniać rozrząd co max 140 tys. km. - lać dobre oleje co 20 tys. km, najlepiej fordowskie, używać oryginalnych filtrów bo różnice w cenie zamienników są niewarte oszczędzania - lać wyłącznie dobry diesel na dobrych stacjach, bo oszczędności wyjdą nam szybko bokiem... To znakomita jednostka, całkowicie różniąca się od silników sprzed 2010 roku, choć na tamte (Ford Fusion 1,4 TDCi) również nie narzekałem. Wyścigówki to to nie są, ale połączenie osiągów i zużycia paliwa daje znakomity efekt. Jeżdżę autem dużo (5-7 tys. km/mies) prowadząc własny interes i jestem z niego bardzo zadowolony. Te silniki zadbane i regularnie serwisowane odpłacają się niezawodnością, no i oby tak dalej. Z pewnością nie nadają się na bliskie dojazdy do pracy lub po bułki, no ale do tego nie kupuje się turbodiesla... Polecam użytkownikom którzy lubią dbać o swoje auta. Tym którzy mówią - nic nie robię, tylko leję paliwo w marketowej stacji i jeździ - odradzam. Jak każdy współczesny turbodiesel, puści ich z torbami...

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:- wystarczająca moc do bezpiecznej jazdy - nieźle się zbiera w połączeniu z 6 skrzynią

Wady:- dla mnie bez wad

Odmiana silnika: 1.6 TDCi 8V 115KMRocznik: 2011Przebieg: 193.000 Śr. spalanie: 5.7
focus mk3 07.12.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: dla mnie super

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:silnik super

Wady:dla mnie brak wad

Odmiana silnika: Silnik 1.6 TDCi 8V 115KM (DLD-416)Rocznik: 2011Przebieg: 190000 Śr. spalanie: 5.7
Ford Focus Mk3 03.06.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Silnik chodzi w Fordzie. Przebieg już 249 tys. km i nadal żwawy. Z napraw to do tej 2 x wymiana rozrządu, wymiana łożyska wyciskowego i tarczy sprzęgła (bez dwumasy). Olej niskopyłowy 5W30 wymieniany co 10 tys. Filtr paliwa co 60 tys. Paliwo lane przede wszystkim premium Verva (Orlen), czy V-Power (Shell), chyba że na trasie nie ma akurat zaufanej stacji. Przy 220 tys wymieniony akumulator. Zimą odpala za 1 razem. Spalanie trasa 4,4 miasto 6,1. Ogólnie polecam - udana konstrukcja, choć mógłby mieć z 15 km więcej :)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Niskie spalanie, duża kultura pracy (cichy) i całkiem dobry moment obrotowy! Podkreślam trwałość!

Wady:Czuły na kiepski olej i kiepskie paliwo - skracają żywotność i są przyczynami awarii!

Odmiana silnika: 85 kWRocznik: 2012Przebieg: 249 000 Śr. spalanie: 5.5 / 100 km
c-max 12.03.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Użytkuję ten motor w Fordzie C-max od dłuższego czasu, jak dotychczas bezproblemowo. Pilnuję terminów serwisowych, leję tylko olej Total i zamawiam markowe filtry. Części dostępne i za normalne pieniądze. Silnik elastyczny, jak na taką pojemność dobrze się zbiera, nie ma problemów z wyprzedzaniem, mało pali. Jestem zadowolony z zakupu tego auta i polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:trwałość, przyspieszenie, elastyczność, mały apetyt na paliwo, dostępność części

Wady:

Odmiana silnika: 1.6 TDCi 8V 115KMRocznik: 2012Przebieg: 148000 Śr. spalanie: 5-6
ford focus mk3 Kombi 09.01.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: silnik bardzo ekonomiczny, działa bez zarzutów, spalanie trasa około 90km/h 4,7l /: 140km/h 5,6l-6,2l /: 170km 6,9-7,5l w mieście nie używany zbyt często ale spalanie około 6l

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:cena części OAE Ford ekonomiczny niezła dynamika jak na 1.6

Wady:

Odmiana silnika: 115Rocznik: 2014Przebieg: 165000 Śr. spalanie: 5.6
<<<1234>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (2010-2017)

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.