Ford

Silnik 1.6 TDCi 8V 115KM (DLD-416)

191471
Silnik 1.6 TDCi 8V 115KM (DLD-416)

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Silnik 1.6 TDCI o mocy 115KM produkowany od 2011r, najbardziej znany z Forda Focus Mk3. Jednostka 8-zaworowa, seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPFWspółpracuje z turbiną o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi. Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach  poprzednich 109KM z przed 2010roku . Największym  atutem tej jednostki  niskie spalanie które bez najmniejszych problemów stanowi wartość po niżej 5L !!! Jednostka współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów jest dynamiczna i bardzo elastyczna. Silnik 1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów  jest trwały, mało pali jest dynamiczny i już sprawdzony co daje nam gwarancje spokojnego użytkowania .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • dobra elastyczność
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po140.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

Ważne !!!
Wcześniej silnik 1.6 TDCI miał zalecaną wymianę paska rozrządu przy około 200tys ze względu na  zdarzające się zerwania paska Serwis  zaleca wymianę przy 140.000tys !!!
Zdarzały się awarie silnika przez zerwany pasek  w autach przy przebiegach 160tys -200tys.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 21) (9.1)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 20 1

Najbardziej awaryjna część

28%
15%
5%
11%
11%
31%
Suma głosów: 172

Opinie użytkowników

05.09.2021 ford grand c max
(8.3)
Opinia: Silnik praktycznie bezobsługowy , 230xxx przejechane , jedyna naprawa to wężyk od czujnika różnicy ciśnień od dpf. Przy 150xxx chip tuning na 136 km i 325nm , jeździ się dużo lepiej , olej co 10xxx wymiana plus filtry , polecam .
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 115km po chip na 136km
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
11.03.2021 C-max mk2 / 2011
(9.3)
Opinia: To trwały i oszczędny silnik. Może mógłby mieć ze 20 koników więcej, no ale coś za coś. Wtedy nie byłby tak oszczędny w zużyciu paliwa... Jeżdżę autem przywiezionym z Niemiec po mojej kuzynce, gdzie 90% przebiegu zrobił na autostradach. Wszyscy mechanicy zarówno w DE jak
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - wystarczająca moc do bezpiecznej jazdy - nieźle się zbiera w połączeniu z 6 skrzynią
Wady: - dla mnie bez wad
  • Silnik: 1.6 TDCi 8V 115KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 193.000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
07.12.2020 focus mk3
(10.0)
Opinia: dla mnie super
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: silnik super
Wady: dla mnie brak wad
  • Silnik: Silnik 1.6 TDCi 8V 115KM (DLD-416)
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
03.06.2020 Ford Focus Mk3
(8.7)
Opinia: Silnik chodzi w Fordzie. Przebieg już 249 tys. km i nadal żwawy. Z napraw to do tej 2 x wymiana rozrządu, wymiana łożyska wyciskowego i tarczy sprzęgła (bez dwumasy). Olej niskopyłowy 5W30 wymieniany co 10 tys. Filtr paliwa co 60 tys. Paliwo lane przede wszystkim
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie, duża kultura pracy (cichy) i całkiem dobry moment obrotowy! Podkreślam trwałość!
Wady: Czuły na kiepski olej i kiepskie paliwo - skracają żywotność i są przyczynami awarii!
  • Silnik: 85 kW
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 249 000
Polecam
12.03.2020 c-max
(10.0)
Opinia: Użytkuję ten motor w Fordzie C-max od dłuższego czasu, jak dotychczas bezproblemowo. Pilnuję terminów serwisowych, leję tylko olej Total i zamawiam markowe filtry. Części dostępne i za normalne pieniądze. Silnik elastyczny, jak na taką pojemność dobrze się zbiera, nie ma problemów z wyprzedzaniem, mało pali.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: trwałość, przyspieszenie, elastyczność, mały apetyt na paliwo, dostępność części
  • Silnik: 1.6 TDCi 8V 115KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 148000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam