Ford

Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 150KM DW10FD

88551
Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 150KM DW10FD

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 TDCI o mocy 150KM zadebiutował w Fordzie Mondeo w roku 2014. Silnik został poddany dużym modyfikacjom, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu. Silniki współpracuje z dwoma rodzajami skrzyni biegów manualna 6-cio biegową oraz automatyczna 6-stopniową przekładnią PowerShift. Jednostka wyposażona w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a na pewno bardziej żywotniejszy. Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku.


Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane przez co awaryjność silnika stała się znikoma. Nie oznacza to że jest bezawaryjny użytkownicy Forda Mondeo z tym silnikiem sygnalizują problem z pompą wtryskową która potrafi przysporzyć problemów już przy przebiegu 60 tys km !!! Pierwszym z problemów jest jej wyciek natomiast zdarzają się bardziej problematyczne awarie złuszczenia się pompy wysokiego ciśnienia  z których opiłki trafiają do całego układu wtryskowego !!! To bardzo poważny problem który przekłada się na wysokie koszty napraw, również w przypadku jakiejś innej usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej.


Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania. Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami jednostki. Pierwszą setkę w Fordzie Mondeo osiąga już po 9.4 s jest to imponujący wynik biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z 1.5 tonowym autem . Również elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie, silnik przyspiesza z niskich obrotów natychmiastowo. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie a ewentualne koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • doskonała dynamika
  • niski poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • napęd na 4 koła

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • cieknące pompy wysokiego ciśnienia
  • awarie pompy wytryskowej - złuszczenie !!! co skutkuje przedostaniem się opiłków do układu wtryskowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10FD
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 200.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 6.1 L, typ oleju: Castrol 0W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.8)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 6.8/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

9%
49%
26%
6%
6%
4%
Suma głosów: 127

Opinie użytkowników

01.04.2023 S-max
(8.7)
Opinia: Ponad 400 tys nalotu w smaxie , wymienione sprzeglo , rozrzad 2 razy , i nadal sprawuje sie bardzo dobrze , dobre osiagi , co jakis czas plukanka silnika i srodek do czyszczenia wtryskow i jest ok , nie wiem skad biora sie opinie
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika , male zuzycie on , wyciszenie , komfort .
Wady: W sumie to brak , na taki przebieg tylko eksploatacyjne prace . Nic nie jest wieczne , polecam wymieniac olej co 10 tys lub rok a nie 30 i 2 lata . 0w30 to juz inna technologia ale nie przesadzajmy ...
  • Silnik: 150/dw10f
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 400
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
26.01.2020 Mondeo MK5
(10.0)
Opinia: Mega trwały silnik i podzespoły. Wszystko zależy od umiejętnego korzystania z diesla. Mimo wszystko HDI aka.TDCI to legenda i najlepszy diesel w swojej klasie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie/bezawaryjność/koszty wymian eksploatacyjnych podzespołów
  • Silnik: 150/
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 205tyś
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
15.10.2018 Jack
(8.3)
Opinia: Ten silnik ma pewna wade: luszczaca sie pompa wtryskowa, należy ja wymieniac co ok 120tys km i lac dodatki do paliwa smarujace cały układ wtryskowy np: Archoil AR6900 D-Max. Zapobiega to czesciowo łuszczeniu pompy. Bo jak sie pompa złuszczy, nie dosc ze moze sie zatrzec
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 150
  • Rocznik / Przebieg: 2015
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
31.03.2018 Jaś
(4.3)
Opinia: Po 180 tys km auto ma 3 lata padla pompa wody i przeskoczyl mi rozrzad silnik padl . Masakra Nie polecam. Auto od nowosci w moich rekach
  • 10.0/10
  • 2.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: Mondeo 150km
  • Rocznik / Przebieg: 2014
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
03.03.2018 X
(6.7)
Opinia: Po 100 tyś. km pompa wtryskowa rzuciła opiłki na układ wtryskowy co doprowadziło do awarii. Kupione dwie pompy używane, obydwie z tym samym problemem. nie mam pojęcia z czego oni to zrobili. Mondeo MK5 rocznik 2014, grudzień. Auto nowe z salonu.
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: MK5
  • Rocznik / Przebieg: 2014 r 100tys
Odradzam