Popularne na rynku

Silnik Ford 1.4 TDCi 8V 68KM DLD-414

137183
Silnik Ford 1.4 TDCi 8V 68KM DLD-414

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silniki Ford 1.4 TDCi o mocy 68KM montowany od 2000r do 2008 roku w samochodach marki Ford Fiesta, Fusion oraz Mazda2. Jednostka została opracowana przez francuski koncern PSA przy współpracy inżynierów Forda. zależności o modelu posiadał moc 68KM oraz 70KM. Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common Rail. Współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.


W roku 2008
wprowadzono szereg zmian mających na celu przestrzeganie norm środowiskowych oraz podniesienie dynamiki silnika. Zainstalowano  filtr cząstek stałych, a system wtrysku oparto o wtryskiwacze firmy Bosch. Niestety DPF (filtr cząstek stałych) należy do jednej z najbardziej awaryjnych części nowoczesnych silników wysokoprężnych. Jednostki te charakteryzują się sporą trwałością ze względu na stosunkowo prostą konstrukcję oraz brak koła dwumasowego. Użytkownicy mogą narzekać na przeciętną moc, dynamikę oraz niską kulturę pracy. Spalanie na przyzwoitym poziomie. Uwaga na tankowane paliwo należy pamiętać o jego dobrej jakości inaczej może dojść do  usterki układu wtryskowego, a konkretnie wtryskiwaczy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • niskie spalanie
  • wtryski podlegają regeneracji
  • niskie ceny serwisu i części
  • łatwa dostępność części

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • awarie turbosprężarki
  • lejące wtryski-wrażliwe na złej jakości paliwo

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DLD-414
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000-240.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

W silnikach TDCI/HDI występowały dwa rodzaje zasilania Bosch i Siemens !!!
Przed zakupem warto się upewnić które wtryski posiada dany model auta

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (7.7)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 6.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 15 0

Najbardziej awaryjna część

7%
57%
5%
11%
7%
14%
Suma głosów: 120

Opinie użytkowników

23.04.2022 1.4 TDCi
(8.7)
Opinia: Lejące wtryski to bzdura i padające turbiny to też bzdura. Wtryski się regeneruje za grosze w tym modelu jeśli już, ale u mnie nie ma potrzeby. Wyrażałem tu opinię już 2 lata temu ale dodam, ze od tamtej pory miałem tylko awarię zaworu EGR, ale
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Tanie części, samochód w zasadzie bezobsługowy i wystarczający na rodzinę 2+1. Dynamika - cóż - brakuje 30 Nm i 20 KM :).
Wady: Brak
  • Silnik: 68 KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
18.01.2019 Ford Fusion
(7.0)
Opinia: W małym i lekkim F.Fusion, jeżdżąc samemu na krótkich dystansach dynamika zadowalająca...ale nie polecam absolutnie dla jazdy rodzinnej, szczególnie w trasy. Wówczas żeby jako tako przyśpieszać trzeba się liczyć ze spalaniem ok.7,5 - 8 l/100 km. Spokojna jazda "wokół komina" to 5 l/ 100 km.
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 1,4 TDCI / HDI
  • Rocznik / Przebieg: 2004
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
01.09.2018 Aleksander
(8.3)
Opinia: Generalnie silnik bezawaryjny (raz padł czujnik położenia wału po 150 tysiącach i lawetka :) ). Spalanie - z uwagi na brakujące kilkadziesiąt Nm i tyle samo KM tzreba go na trasie kręcić do 3.5-4 tysiąca żeby w 3 osoby jechać na wakacje i nie byc
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 1.4 TDCi 68 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/167000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
05.04.2018 Łukasz
(8.3)
Opinia: Jak najbardziej polecam, jeździłem kilka razy trasę Polska-Holandia, przy średniej prędkości 130 km/h czyli około 3500 obrotów i średnie spalanie wychodziło około 5 litrów koszt takiej trasy to 75 euro w jedną stronę (1200 kilometrów). Nigdy się nie zawiodłem zawsze odpalał, nawet w największe mrozy,
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Fiesta
  • Rocznik / Przebieg: 2006 / 242000
  • Spalanie: 4.3 l/100km
Polecam
30.07.2017 Juan Carlos
(7.7)
Opinia: Z mocą szału nie ma, ale za to oszczędny i bezawaryjny. Idealny na dłuższe trasy po drogach przyspieszonych - lecisz sobie spokojnie 120, a spalanie 4 litry. Brak problemów z rozruchem w zimę - grzałka w filtrze paliwa. A z wad to fatalne umiejscowienie świec
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Fiesta 68KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008. 135000
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam