Ford

Ford Focus Mk3 2.0 TDCi (140KM)

37146
Kategoria: Ford Focus

Dane techniczne

Ford Focus Mk3 2.0 TDCi (140KM)
Pojemność [cm3] 1997
Moc [KM] 140
Moment obrotowy [Nm] 320
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 210
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 8.9

Lata produkcji: 2010-2014

Nadwozie: hatchback sedan kombi

Segment: C (kompaktowe)

Spalanie

Miasto 6.6L

Średnie 5.7L

Trasa 5.1L

Zalecane przez serwis

Typ oleju 5W30
Ilość oleju 5.7
Wymiana oleju 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po 200.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAP Występuje
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Piezoelektryczne Delphi

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
1.6 TDCi 95KM 9.0 8 1 5.4 l/100km
1.6 TDCi 115KM 9.1 13 3 5.7 l/100km
1.6 TDCi 105KM 10.0 1 0 5.3 l/100km

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.1)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 9.3/10
Spalanie ON 8.5/10
Koszty utrzymania 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 7.2L

Średnie 6.4L

Trasa 5.7L

Najbardziej awaryjna część

68%
3%
2%
4%
1%
2%
4%
2%
12%
Suma głosów: 91

Opinie użytkowników

05.06.2024 Focus 3 kombi 2013/404000
Średnia ocena: (8.3)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 6.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 9.0L

Średnie 7.0L

Trasa 6.0L

Opinia: Całkiem zgrabny,praktycznie bezawaryjny,pali jak smok😁
Zalety: Niezniszczalny
Wady: Ciasnawy
Polecam
29.11.2018 Przemek Focus/2014/180000
Średnia ocena: (9.5)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.0L

Średnie 6.7L

Trasa 6.0L

Opinia: Zużycie paliwa może być wyższe (nawet powyżej 8l) bo auto naprawdę chce jechać a ja mu nie odmawiam ;) jak żona jeździ to spalanie nawet w mieście (Szczecin) jest na poziomie 6,7l. Najwięcej w trasie ok. 1000km wyszło mi ok.9l przy prędkościach 160-200 km/h.
Zalety: Moc. Oszczędność. Wygoda Przez 180000 km były robione praktycznie tylko okresowe przeglądy a wymieniane oleje, hamulce, opony, pióra wycieraczek, zawieszenie wciąż oryginalne.
Wady: Przy 160000 km wymiana zaworu par paliwa w DPF. Koszt w ASO razem z przeglądem okresowym motorcraft wyniósł 2200zł. Był to jak dotąd jedyny nieprzewidziany wydatek.
Polecam
16.11.2014 Karol focusIII/2012/70000
Średnia ocena: (9.8)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.0L

Średnie 5.7L

Trasa 5.4L

Opinia: Przebieg to dopiero 70 tyś, więc o niezawodności nie ma co pisać. Polecam silnik 2.0 Tdci, gdyż bez problemu na ustawienia fabrycznych da się podkręcic moc do 163 KM i wtedy jazda sprawia przyjemnosć. Jazda poza miastem wpisałem 5,4 gdyż wiekszość jeżdzę trasami krajowymi, jednak
Polecam
16.03.2014 Adam Focus Kombi 2012 rok przebieg 63 tyś
Średnia ocena: (9.0)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 7.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.7L

Średnie 6.0L

Trasa 5.2L

Opinia: Świetna dynamika ,super układ jezdny ,dopracowane wnętrze auto w wersji Titanium .Moc auta naprawdę duża wciska w fotel ,auto trzyma się drogi jak rajdówka .a przy tym pali niewiele .Jestem pod wrażeniem tego auta,powiem tak nawet auta z wyższej półki mogą się schować do
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

68%
3%
2%
4%
1%
2%
4%
2%
12%
Suma głosów: 91