Ford

Silnik Ford 2.2 TDCi 16V 150KM-152KM DW12

3283
Silnik Ford 2.2 TDCi 16V 150KM-152KM DW12

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.2 TDCI  o mocy 150-152KM  to najsłabsza odmiana z rodziny DW12 która występuję w modelach marki Land Rover oraz Range Rover. Silnik powstał przy współpracy z koncernem PSA. Posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika.


Z jednostką współpracuje zaawansowana technologicznie turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowe. W trosce o ekologie i zminimalizowanie emisji spalin część silników współpracuje z filtrem cząstek stałych. Niestety element należy do awaryjnych zwłaszcza jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść zapchania DPF-u cząstkami sadzy co w konsekwencji prowadzi jego awarii i spadku mocy silnika. Ewentualna naprawa to koszt kilku tyś. złotych. Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo droższe części od klasycznej  dwulitrowej odmiany. Do takich należy koło np. zamachowe dwumasowe które w tej wersji jest wyższej cenie.


Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania. Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka. Awaryjność jest na niskim poziomie ale to wszystko jest uzależnione od kondycji jednostki. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie koszty części
  • awarie DPF
  • awarie dwmunasy po 200.000KM

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW12
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 200.000km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Silnik spełnia normę spalin EURO5
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami