Ford

Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 130KM

21331
Silnik Ford 2.0 TDCi 16V 130KM

Silniki Ford TDCi PSA są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 TDCI/PSA o mocy 130KM występował w pojazdach marki Ford oraz koncernu PSA. Po nieudanych próbach stworzenia własnej konstrukcji firma Ford przy współpracy z koncernem PSA skonstruowała kolejną 2 litrową jednostkę wysokoprężną , która została zastosowana od 2006 r. Silnik występował w modelach Mondeo , S-Max , Focus i generowała od moc 115KM 130KM,136KM,140KM (jest to ta sama konstrukcja różniąca się oprogramowaniem). W przeciwieństwie do poprzednika nowy silnik wykazywał się dużo większą bezawaryjnością. Użytkownicy chwalą sobie dobrą dynamikę, niskie spalanie oraz wysoką kulturę pracy. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus można zaliczyć długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka często choć nie zawsze występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków.W opinii kierowców silnik jest uznawany za trwały o dobrej kulturze pracy niskiej awaryjność o niskim poziomie spalania

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • bardzo dobra kultura pracy silnika
  • świetna dynamika i elastyczność
  • niski poziom spalania
  • trwały układ wtryskowy
  • wymiana rozrządu po 240000km

Wady

  • awarie koła dwumasowego
  • filtr cząstek stałych DPF
  • zapychający się EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.240.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

Układ wtryskowy Siemens stosowany od 2006 do 2010r
Układ wtryskowy Delphi stosowany od 2010r
Silnik z oznaczeniem (DW10BTED)-wtryski Pizoelektryczne -Bosch nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.3)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

11%
11%
0%
33%
22%
22%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

01.11.2018 Piotr
(9.3)
Opinia: Świetny silnik!!!, dobre przyspieszenie w dolnym zakresie obrotów 1700obr/min, kultura pracy przy stosowaniu paliwa premium i oleju 100% syntetyk pracuje jak silnik benzynowy!!! automat pracuje rewelacyjnie bez odczucia zmiany biegów jest tak zaprogramowany ze dobiera inteligentnie zmianę przełożeń i co najważniejsze jak jest potrzeba użycia
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mondeo 2.0 tdci130 automat
  • Rocznik / Przebieg: 2007/180000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
28.10.2018 Marek
(8.7)
Opinia: Silnik posiadam w Mondeo IV z roku 2009 obecny przebieg 243tys na dzień dzisiejszy nie mogę nic złego powiedzieć.Silnik bezawaryjny osprzęt taki jak wtryski,turbo pompa i inne od nowości nie ruszane.Moc 130KM jest tak wyważona nie narzekam ale jakby było 10 kucy więcej było by
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mondeo IV Hatchback 2.0TDCI 130KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009.r/243.tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
04.10.2017 Krzysiek
(10.0)
Opinia: "witam,jeździłem poprzednikiem i byłem bardzo zadowolony,teraz już 1,5 roku w mk4 i 38tys km ,śmiało polecam auto ma już przebieg 213tys i nie ma z nim żadnych problemów,jak dla mnie spalanie na poziomie 8l cykl mieszany to sporo ale wybrałem wersję z automatem więc teraz
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: ford mondeo mk4 20tdci/psa ale wersja 130km automat
  • Rocznik / Przebieg: 2013r
Polecam