Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 193821

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 dCi 130KM (Renault R9M)20.06.2021

128tys. od nowości i wtryski do wymiany koszt 9tys.zł padły na autostradzie przy normalnej jeździe. 15 godzin czekania z dzieciakam

Odradzam

6.85

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)20.06.2021

Też uważałem, że to dobry silnik do czasu, gdy musiałem 15 godzin czekać z dzieciakami w Austrii na pomoc assistance. Po ściąg

Odradzam

6.92

Silnik 2.0 dCi 150/173KM (Renault M9R)18.06.2021

Bardzo fajnie diesel, dynamiczny i oszczedny, może nie tak jak D4D od Toyoty ale spalanie 7l przy mieszanej jeżdzie to chyba

Polecam

9.58

Silnik 2.0 16V d 150KM (B47D20)18.06.2021

2.0 190PS BMW F11 2015r. w moim nie przypadku nie było tak słodko kupiłem 3letnie z przebiegiem 100tys. km auto miało 3 serwisy o

Polecam

7.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 TDCI DPF występuje w pojazdach marki Ford,Volvo oraz Peugeot,Citroen (tutaj silnik posiada logotyp HDI). Jednostka została skonstruowana przez francuski koncern PSA przy udziale firmy Ford. Silnik posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy pomocy systemu Common rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracuje z dwumasowym kołem zamachowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek . Takie rozwiązanie wpływa na podniesienie generowanych osiągów, jednak w przypadku awarii koszta serwisu są wysokie. Przed zakupem pojazdu warto sprawdzić czy posiada Filtr cząstek stałych DPF ( niektóre modele występowały fabrycznie bez DPF-u lecz w większości był stosowany). Element awaryjny zwłaszcza jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania resztkami sady i w konsekwencji do spadku mocy silnika,podniesieniu się poziomu oleju oraz uszkodzenia wtrysków. Niestety koszt wymiany na nowy element to kwota około 3-4 tys. zł (usunięcie około 1000zł-niestety nie jest to zgodne z normami oraz prawem!!!) Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. W opinii kierowców silnik 1.6 TDCI o mocy 109KM jest jednostką  udaną . Dominują pozytywne komentarze na temat dynamiki oraz niskich poziomów spalania. Po stronie minusów należy zapisać wyższe koszta obsługi w przypadku ewentualnych napraw  filtra cząstek stałych,koła dwumasowego oraz turbiny o zmiennej geometrii łopatek.

Zalety:
bardzo dobra kultura pracy
niskie spalanie
bardzo dobra dynamika

Wady:
Problematyczny osprzęt
filtr cząstek stałych DPF
koło dwumasowe
lejące wtryski
Turbina -smarowanie,zatykający się przewód

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Uwaga na sitko w przewodzie smarowania turbiny!!!

Zalecane jest przy okazji wymiany oleju jego czyszczenie .Niektórzy mechanicy usuwają całkowicie,należy się jednak zastanowić bo konsekwencją mogą kosztowne  do turbiny mogą dostać się nieczystości.Nowy przewód bez problemu można zakupić w serwisie Forda za kwotę około 200zł .

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 319

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 179
Średnia (głosów 25):
(7.57)
Trwałość
 7.76/10
Utrzymanie
 7.32/10
Dynamika
 7.64/10

Głosy według opinii:

205

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Focus MK2 14.05.2021
Średnia:
(3.33)
Nie

Opinia: Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik diesla ale skusiło mnie dobre wyposażenie samochodu i atrakcyjna cena. Po zakupie co chwile były problemy, alternator,turbo,filtr cząstek stałych, świrowanie elektryki, wszystko naprawiałem na bieżąco, a auto dalej jadziło mułowato, tydzień temu przy przebiegu 223000km, przy parkowaniu na szczęście na posesji, silnik skończył żywot wydalając tłok przez misę olejową. W sumie mi ulżyło że już nie będę musiał nim jeździć... Nie polecam, pozdro szwagier...

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (2/10)

Zalety:Brak

Wady:Spalanie Dynamika Usterki Elektronika

Odmiana silnika: 1.6tdci 109kmRocznik: 2006Przebieg: 223000 Śr. spalanie: 7.5
Focus MK 2 26.01.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Polecam od wersji Euro 5 ...

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Nie do zdarcia.. mam 1.6 tdci 109 km z 2010 euro V w fordzie focusie MK2 auto z poprawionym suchym dpf nie sprawia żadnych kłopotów przejechane Na chwilę obecną 200 000 km oryginalne turbo , wtryskiwacze... awarie dwie alternator przy 155000 i rozładowany akumulator przy 162 000 po 6 latach..olej zmieniamy co 12 000 km filtr paliwa co 45000 km..

Wady:dostęp do alternatora nie jest łatwy..przydało by się parę koni więcej:)

Odmiana silnika: 109 KM 1.6 tdci euro 5Rocznik: 2010Przebieg: 201000 Śr. spalanie: 5.5
C-Max 31.10.2019
Średnia:
(0.00)
Nie

Opinia: W czasie jazdy gaśnie silnik.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1,6 109 kmRocznik / Przebieg: 2010 220000 Śr. spalanie: 5.7
Ford Focus Mk2 kombi 20.06.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: 1,6TDCi 109KM DPF w Focus 2006 kombi. Od nowości obecnie 14 roczek kończy przy 268tys. km. Przy 200k wymiana paska rozrządu+łańcuch, wymiana podkładek pod wtryskami, trzy razy dolewany Eloys, dwa razy czyszczony DPF... tyle. Na trasie 4,2l/100 miasto 5-6, na wiosnę i jesienią wymiana oleju i tyle. Jeździ :-D Szacuneczek. PS.A Focus 2 to najfajniejsze auto jakie miałem. Poza filtrem kabinowym (!)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 1,6TDCi 109KM DA8WRocznik / Przebieg: 2006/268tys.km. Śr. spalanie: 4.8
Mateusz 14.11.2018
Średnia:
(1.00)
Nie

Opinia: Wieczne problemy z dpf lejace wtryski i wymiana turbo przebieg 140tys na naprawy wydałem już 6tys a auto warte może 15

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Odmiana silnika: Cmax 1.6Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 6.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (2010-2017)

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.