Silnik Mercedes 3.0 V6 CDI OM642 stosowany od 2005 roku o mocy 218-224KM zasilał samochody Mercedes a także Chrysler i Jeep. Jednostka o bardzo zaawansowanej technologii, niestety z awaryjnym i drogim w naprawie osprzętem. Silnik seryjnie wyposażony został w filtr cząstek stałych DPF oraz w nowszej generacji EGR z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym.Niestety jednostka o o oznaczeniu OM642 jest bardzo awaryjna oraz kosztowna w naprawach.Silnik konstrukcyjnie nie został dopracowany przez co jego problemy dotyczyły nie tylko osprzętu jak również uszczelnienia chłodnicy oleju oraz problemu z wentylacją skrzyni korbowej.
Zwłaszcza ten drugi problem daje się we znaki użytkownikom ponieważ w razie awarii silnik przechodzi w tryb awaryjny.!!! Konsekwencją tej usterki są poważne awarie turbosprężarki. Z problemem Mercedes borykał się do 2010 roku i organizował akcję naprawczą. To nie wszystko jednostka miała od początki źle skalibrowany proces wypalania się sadzy w w filtrze DPF . Co w konsekwencji doprowadzało do awarii EGR oraz przedostawania się paliwa do oleju co skutkuje jego rozrzedzeniem a w konsekwencji doprowadza do poważnej awarii silnika. Kolejną przypadłością jest problem z kolektorem ssącym w którym zacierają się klapki oraz nastawnikiem sterującym zmienną geometrią łopatek.
Objawem tego jest problem z mocą silnika , jeżeli auto nie wkręca się na obroty najprawdopodobnie doszło do zapchania nastawnika turbiny. Jedynym lekarstwem na tą przypadłość jest jazda na wyższych obrotach w innym przypadku koszty wymian nastawnika są wysokie ponad 2000zł. Wyżej wymienione awarie przeważnie zdarzają się przy przebiegach około 200 tys/km oraz przez źle eksploatowane auta. Trzeba pamiętać że jednostka posiada bardzo awaryjny i kosztowny osprzęt, co wiąże się z większymi kosztami części oraz serwisu. Po za tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, przyzwoity poziom spalania oraz bardzo dobrą dynamikę .
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Mercedes Klasa C W203 FL 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes Klasa C W204 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes Klasa E W211 FL 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes Klasa R W251 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes Klasa G W463 III 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes ML W164 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes CLK C209 FL 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes CLS C219 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes GLK X204 350 CDI 224KM (OM642)
Mercedes GL X164 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes Vito W639 FL 122 CDI 224KM (OM642)
Chrysler 300C I 3.0 CRD V6 (218KM)
Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD (218KM)
Jeep Commander 3.0 CRD (218KM)
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |
Mercedes Klasa C W203 FL 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes Klasa C W204 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes Klasa E W211 FL 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes Klasa R W251 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes Klasa G W463 III 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes ML W164 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes CLK C209 FL 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes CLS C219 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes GLK X204 350 CDI 224KM (OM642)
Mercedes GL X164 320 CDI 224KM (OM642)
Mercedes Vito W639 FL 122 CDI 224KM (OM642)
Chrysler 300C I 3.0 CRD V6 (218KM)
Jeep Grand Cherokee WH 3.0 CRD (218KM)
Jeep Commander 3.0 CRD (218KM)