Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.7 R4 CDI 91KM-95KM OM668

13162
Silnik Mercedes 1.7 R4 CDI 91KM-95KM OM668

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 1.7 CDI  o mocy 91-95KM występuje w samochodach marki Mercedes – Klasie A oraz Vaneo w latach 2001-2004. Jest kolejną odmianą po starszej wersji 60/90KM, w której zmodyfikowano nieznacznie wałek rozrządu oraz turbosprężarkę, przez co uzyskano wyższą moc. Odmiana ta została wyposażona w intercooler. Poza tym nie ma znaczących różnic w konstrukcji silnika. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch.


Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Częstym problemem, który sygnalizują użytkownicy są lejące wtryski, jednak nie jest to duży problem ponieważ wystarczy wymienić podkładki pod nimi i problem znika. Jednostka współpracuje z kołem dwumasowym, które w mocniejszych wersjach szybciej się zużywa. Niskie spalanie, dobra kultura pracy oraz niezła dynamika to cechy charakterystyczne silnika 1.7 CDI.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

bezpośredni Common Rail

Zalety

  • niskie spalanie
  • dobra kultura pracy
  • zadowalająca dynamika w wersji 90KM

Wady

  • lejące wtryski
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM668.94
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch/możliwość regeneracji !

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.8)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

20%
20%
20%
0%
20%
20%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

29.07.2023 Mercedes Vaneo
(8.7)
Opinia: Przyzwoita dynamika, bardzo małe spalanie, zero problemów natury mechanicznej przy regularnym serwisowaniu, tanie części. Silnik zdecydowanie warty polecenia.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Małe spalanie, dynamika, stosunkowo prosta konstrukcja, przyzwoite ceny części, bezawaryjność
  • Silnik: OM668 1.7 cdi 91ps
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 206000
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
08.02.2019 Mercedes A-klasa W168 long elegance
(5.0)
Opinia: Użytkowałem ten silnik w a-klasie 2003 przez 180 tys. km od prawie nowego. Sam silnik może i nie jest zły, ale osprzęt to tragedia. Kilkukrotnie trzeba było wymieniać zespół napinacza paska osprzętu oraz alternator chłodzony wodą (padały diody prostownika). Raz pękł pasek osprzętu, padło sprzęgło
  • 4.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1,7cdi OM668
  • Rocznik / Przebieg: 2003 / 205000km
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię