Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.7 R5 CDI 156KM-163KM OM612

4786
Silnik Mercedes 2.7 R5 CDI 156KM-163KM OM612

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 2.7 R5 CDI 20V o mocy 156 do 163KM występował w samochodach Mercedes-Benz klasy M oraz klasy G w latach 1999-2006. Silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz kołem dwumasowym. Silnik charakteryzował się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością, samochody z tym silnikiem bezproblemowo pokonywały przebiegi ponad 500-tys/km !!!.


Dlatego miał bardzo szerokie zastosowanie od samochodów klasy C aż do modeli terenowych oraz dostawczych.Dużym atutem jednostki jest bardzo trwały układ wtryskowy który jest odporny na złej jakości paliwo. Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zaliczyć , awarie kolektora dolotowego oraz termostatu jednak są to usterki które nie są bardzo kosztowne i problematyczne w naprawie. Po za tym silnik w opinii użytkowników jednostka uchodzi za bardzo trwałą i mało awaryjną, również serwis nie sprawia większych problemów.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • awarie termostatu
  • awarie kolektora dolotowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM612.96
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
40%
40%
0%
20%
0%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię