Silnik Mercedes 2.1 CDI OM646 o mocach 122KM lub 150KM miał zastosowanie w latach 2002-2007 i był montowany był w samochodach Mercedes Klasy C, Klasy E oraz CLC i CLK. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. , częstym problemem który sygnalizują użytkownicy są lejące tryski jednak nie jest to duży problem wystarczy wymienić podkładki pod nimi i problem znika. Dodatkowo silnik wyposażony w nowszej generacji EGR sterowany elektrycznie oraz alternator chłodzony cieczą.
Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym które są dosyć trwałe i bezproblemowo pokonują przebiegi ponad 200 tys/km bez żadnych awarii. Do najczęstszych problemów jednostki trzeba zaliczyć usterki układu wtryskowego mowa u o pompie wysokiego ciśnienia, wspomnianych wtryskiwaczy oraz zaworu wysokiego ciśnienia. Objawia się to zazwyczaj ciężkim rozruchem samochodu na zimnym silniku. Kolejną przypadłością jest problem w układzie dolotowym gdzie w nowszych modelach zastosowano plastikowe klapki, po jakiś czasie ulegają one deformacji i pękają co powoduje spadek mocy. Niestety wiąże się to z kosztowną wymianą całego kolektora.
Nowsze odmiany jednostki zostały wyposażone w filtr cząstek stałych DPF który daje się we znaki w jeździe miejskiej kiedy dochodzi do jego zatkania. Skutkuje to zatkaniem filtra a co za tym idzie przedostaniem się paliwa do oleju co grozi poważną usterka silnika. Wyżej wymienione awarie przeważnie zdarzają się przy większych przebiegach grubo ponad 200 tys/km oraz przez źle eksploatowane auta. Trzeba pamiętać że nowsze modela są wyposażone w bardziej awaryjny i kosztowny osprzęt co wiąże się z większymi kosztami części oraz serwisu. Sama jednostka jest bardzo trwała nie dochodzi do jej uszkodzenia jedynie zła eksploatacja wpływa na awaryjność osprzętu. Po za tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, niskie spalanie i dobrą dynamikę .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Mercedes Klasa C W203 FL 200 CDI 122KM (OM646)
Mercedes Klasa C W203 FL 220 CDI 150KM (OM646)
Mercedes CLC C203 FL 200 CDI 122KM (OM646)
Mercedes CLC C203 FL 220 CDI 150KM (OM646)
Mercedes CLC C204 200 CDI 122KM (OM646)
Mercedes CLC C204 220 CDI 150KM (OM646)
Mercedes CLK C209 FL 220 CDI 150KM (OM646)
Mercedes Klasa E W211 200 CDI 122KM (OM646)
Mercedes Klasa E W211 220 CDI 150KM (OM646)
Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD (121KM)
Chrysler PT Cruiser FL 2.2 CRD (150KM)
Mercedes Vito W639 111 CDI 116KM (OM646)
Mercedes Vito W639 115 CDI 150KM (OM646)
Mercedes Sprinter II 2.1 CDI 109KM (OM646)
Mercedes Sprinter II 2.1 CDI 150KM (OM646)
| Średnia (głosów: 4) | (9.2) |
| Trwałość | 9.8/10 |
| Utrzymanie | 9.0/10 |
| Dynamika | 8.8/10 |
Mercedes Klasa C W203 FL 200 CDI 122KM (OM646)
Mercedes Klasa C W203 FL 220 CDI 150KM (OM646)
Mercedes CLC C203 FL 200 CDI 122KM (OM646)
Mercedes CLC C203 FL 220 CDI 150KM (OM646)
Mercedes CLC C204 200 CDI 122KM (OM646)
Mercedes CLC C204 220 CDI 150KM (OM646)
Mercedes CLK C209 FL 220 CDI 150KM (OM646)
Mercedes Klasa E W211 200 CDI 122KM (OM646)
Mercedes Klasa E W211 220 CDI 150KM (OM646)
Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD (121KM)
Chrysler PT Cruiser FL 2.2 CRD (150KM)
Mercedes Vito W639 111 CDI 116KM (OM646)
Mercedes Vito W639 115 CDI 150KM (OM646)
Mercedes Sprinter II 2.1 CDI 109KM (OM646)
Mercedes Sprinter II 2.1 CDI 150KM (OM646)